Jump to content
Sign in to follow this  
xr4ti

Ken Block har kjørt Hoonicorn for siste gang

Recommended Posts

Den er såpass unik at den blir nok ikke borte selv om det skal ryddes i garasjen. Focus RSRX ble solgt i høst for det er jo ingen kjøremuligheter nå som GRC er nedlagt.

Ford har ingenting å tilby lengre av personbiler, men det har Hyundai. Som selger i Nord-Amerika det de kjører i WRC, TCR og IMSA. Lancer er historie og Subaru Nord-Amerika har Pastrana. Så Ken Block og Hyundai burde ha felles interesser. Bare det å få være med på å dra opp satsingen på N må da friste? Eller ta utgangspunkt i konseptet RM19 som fører arven videre fra Renault 5 og Clio til neste gymkhana innspilling?

Når jeg roter rundt på nettsiden til Hyundai så finner jeg en 50 kg lettere Project C versjon! https://www.hyundai-n.com/en/models/n/i30-n.do

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selv om jeg ikke er noe fan av  K.Block så har han nok vært et av Ford sitt store vindu utad og han har hatt stor suksess med Fordbaserte biler både som show og i konkurranse.

Synes Ford (særlig europeisk Ford) har mistet litt grepet de siste årene men det er nok fordi jeg har blitt gammel og nostalgisk.  

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, grcossie said:

Ser han sikler litt på Audi og, om det er bare for å kjøre gammel grpB eller noe mer hvet jeg ikke

Er litt friere regelverk i USA så er mulig å lage en "EVO" av en Ur/Sport Quattro slik som Escort RS Coworthen. Den kan også kjøres i feks slike Rallylegendløp, men spørs om Audi klatrer ombord på et slikt prosjekt med støtte for noe som bare kjøres i USA. Lenge siden de var i rallysporten, og i år er det kun Formula E og kunderacere.

Kan se han kjører en Audi EVO i eget team slik som i fjor, men tror han hadde Fordstøtte på speeddial i bakhånd. For det var jo i begges interesse at Escorten gjennomførte.

Hyundai er WRCmestere så der er det allerede en nøkkelklar WRCbil som kan kjøres i WRC og løp over hele verden. Både WRC og TCR er globale serier så det er jo mulig å få reist litt. Så er det jo RM19 da. Den dukker litt for ofte frem i media til at den ikke en gang skal debutere på racerbanen, og kanskje også på gaten?

Blir spennende å se hva Block har av planer for fremtiden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, xr4ti said:

Selv om jeg ikke er noe fan av  K.Block så har han nok vært et av Ford sitt store vindu utad og han har hatt stor suksess med Fordbaserte biler både som show og i konkurranse.

Synes Ford (særlig europeisk Ford) har mistet litt grepet de siste årene men det er nok fordi jeg har blitt gammel og nostalgisk.  

Jeg må vel innrømme at jeg er stor fan av Block, og han kom med i rette tid etter at Alan Mulally tok over som Ford CEO i 2006. Det var han som fikk snudd skuta med Way Forwardstrategien som også gjorde Focus og Fiesta med flere globale. 2006-2014 var tiden da alt bare var riktig. Nå er vi på tredje CEO etter at Alan Mulally sluttet i 2014, og det er lite med personbiler på tapeten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...