Jump to content

Egr plate


gotthard

Recommended Posts

Siden jeg ikke hadde flaks med forige spørsmål håper jeg på mer svar på dette 🙂

Lese stadig om att mange prater om å blende erg-ventilen, hva er gevinsten? Vil det gå utover lovlig utslipp? Spare diesel?

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

On 5/18/2021 at 11:40 PM, grcossie said:

Unngår at sota fra eksos, går inn og kokser igjen innsugs kanaler på innsug og i topp. Gir ikke utslag på avgass måling på pkk, 

 

Er det hverdt jobben og vil jeg da få feilmelding og motorlampe?

Så inni innsuget i dag og der var det ikke pent 😞

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

44 minutter siden, skrev gotthard:

Er det hverdt jobben og vil jeg da få feilmelding og motorlampe?

Så inni innsuget i dag og der var det ikke pent 😞

Absolutt verd det etter min mening. På min Kuga tar jobben 10-15min, så kan ikke si det er noe stress. Varierer selvsagt etter motortype og hvordan egr sitter. Motorlampe får du normalt ikke, feilkode kan du få. Kommer også ann på hvilken egr ventil du har. En annen måte å gjøre det på, er å få mappet den vekk i programvaren til motorstyringa

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, grcossie said:

Absolutt verd det etter min mening. På min Kuga tar jobben 10-15min, så kan ikke si det er noe stress. Varierer selvsagt etter motortype og hvordan egr sitter. Motorlampe får du normalt ikke, feilkode kan du få. Kommer også ann på hvilken egr ventil du har. En annen måte å gjøre det på, er å få mappet den vekk i programvaren til motorstyringa

Ser den sitter ca under dieselfilteret, 2 8mm bolter og en låsering så er den ute, så er det bare å sette plate mellom egr-styringa og blokka.. Leste at man kan og ta ut kontakta og sette en lup så bilen trur den er kobla til enda, vet ikke om det går på denne da menn. har motorkode GPDA.

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Får rista liv i denne tråden igjen med ett litt relatert/relevant spørsmål: har nokon blenda EGR på ein 1.6 tdci med kode HHDA? Korleis har dette gått? Feilkodar/nødmodus eller ingenting? Kva med opasiteten på PKK? Bytta spjeldhuset på min igår og titta inni plenumkammeret, det såg nasty ut🤢 Lyst å bytta eller rensa det og blenda EGR.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...