Jump to content

Feil på motorens styringssystem? 2008 130hk.


Bengtarn

Recommended Posts

Har en Ford Transitt 2008 mod bobil med 130 hk motor.  Opplever nå at bilen dør hen når jeg kjører i litt lengre stigninger.  Får feilmelding om at det er feil på motorens styringssystem. Er det noen her som har kunnskap om hva denne feilen skyldes? Hadde den inne på verksted men de fant ingen feil.

 

Edited by and
Endret på overskrift og flyttet til riktig del av forumet.
Link to comment
Share on other sites

  • and changed the title to Feil på motorens styringssystem? 2008 130hk.

Hei og velkommen.

Flyttet tråden dit den hører hjemme i Transitavdelingen.
Har også lagt til på trådoverskriften din da Transit har mange generasjoner og motorer.

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, skrev Bengtarn:

Har en Ford Transitt 2008 mod bobil med 130 hk motor.  Opplever nå at bilen dør hen når jeg kjører i litt lengre stigninger.  Får feilmelding om at det er feil på motorens styringssystem. Er det noen her som har kunnskap om hva denne feilen skyldes? Hadde den inne på verksted men de fant ingen feil.

 

Om du får en feilmelding/motorlampe så burde det også være en feilkode. Fikk du greie på feilkoden?

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, skrev Bengtarn:

Nei fikk ikke opp annen feilkode en at det var feil på dieselfilteret og det ble byttet.

Forstår deg da som at feilen var slik før og etter bytte av dieselfilteret? Feilmontert dieselfilter kan gi slike feil da dieselpumpen suger inn luft, uten at jeg spesifikt kjenner til Transit. Kan og være at du har en feil på dieselforsyningen mellom tank, filter og dieselpumpen et sted. Har du fortsatt motorlampe?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...