Jump to content

Rekordhøy bensinpris i Oslo. 20.03 kroner for en liter 95 bensin.


and

Recommended Posts

Da er vi igjen over 24kr for diesel i Oslo.
24.11kr i dag fredag etter at den toppet to ganger på 23.91kr tidligere i uka. Forrige uke toppet diesel på 23.71kr så det er opp 40 øre på en uke.
Oljeprisen har kjørt berg og dalbane de siste ukene, men den klatrer sakte oppover.

Var noen fine uker i desember og januar jeg klarte å fylle 98 oktan for 20,xxkr. Det blir nok en stund til neste gang? Har allerede glemt prisene i forrige posten min fra oktober. 25.91kr diesel! Blitt bortkjemt med 98 oktan billigere enn diesel de siste 6 uker.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Bare å fylle til det stopper med slik en pris. For det er jo slik at trendene starter i storbyen?

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Over 24kr for diesel varte ikke mange dagene etter 27 januar da den ene økonomirapporten etter den andre ble sluppet med en spådom at det ikke blir så mye bruk for drivstoff verken på jobb eller fritid i EU dette året. Så literprisene gikk stødig ned helt til forrige fredag 17 februar da 95 for første gang igjen var over 24kr.

Nå er rollene også byttet om med bensin høyere enn diesel. Det var litt uventet for meg nå som EU skulle sanksjonere seg selv bort fra russisk diesel fra 5 februar. Mulig det er kjøpt inn diesel i forkant til å dekke opp for de neste hundre år?

Uventet var det også at det ikke var noen topp eller bunn hele denne uken fra mandag til fredag. Kan aldri huske det har skjedd før.

En uke med Sirkel K i Oslo så slik ut:
Fredag 17 februar 95bensin 24,09kr og diesel 23,46kr.
Mandag 20 februar bunner det med bensin til 18,xxkr.
Mandag 20 februar 95bensin 24,11kr, og diesel 23,46kr.
Fredag 24 februar bunner det med både bensin og diesel til 21,50kr.
Fredag 24 februar 95bensin 24,19kr, og diesel 23,13kr.

Måneder med høyere dieselpris enn bensin er nå byttet om med bensin som øker, og diesel som synker. Spørsmålet er hvor lenge?

Link to comment
Share on other sites

Var en ekstrem dropp på bensin mandag helt ned på 18,50kr? Fikk ikke med meg ørene når jeg kjørte forbi i rushen, men fredagens bunn er omtrent 3 kr høyere fire dager senere. En annen ting er at det gikk utrolig sakte ned hele denne uken. En uvanlig uke som bryter trenden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Torsdag så var diesel billigere enn bensin i Telemark, lav 19kr for diesel og bensin ca 20 øre dyrere. Ikke det at jeg følger så mye med på prisene men første gang på lenge at prisforholdene var mer normale, diesel billigere enn bensin. Ser ikke ut til at de spådde ekstremprisene på rundt 30 kr/liter blir noe av ennå 👍

Link to comment
Share on other sites

Siden forrige fredag har literprisen på Sirkel K Oslo økt med 0,25kr for 95, og 0,38kr for diesel.

Bensin 24,44kr og diesel 23,51kr i dag. Snart 24kr diesel igjen?

Link to comment
Share on other sites

Dyrere i Oslo enn på Voss.

Var en tur ned i Telemark fredagkveld/natt. Der så jeg en Sirkel K med lav 20kr, og høy 19kr!
Hele veien gjennom Akershus, Buskerud, Vestfold og Telemark så var det helt tilfeldig rekkefølge på bensinpriser av 20, 21, 22, 23, og 24kr.
Selvsagt hadde det ikke gått ned i Oslo i mellomtiden.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...