Guest Jorgen Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 Har en 1990 modell sierra som jeg har et par problemer med. 1. Servo (?) servo-olja bobler inni det lille huset sitt, og når bilen er avslått er den helt på min-merket, kan dette ha noe med at rattet er SYYYKT lett å bevege? nå har jeg ikke kjørt så mye med bilen, så jeg husker ikke hvordan den var før jeg la merke til det. 2. Starta den opp i dag, var vel to uker siden sist.. batteriet var selvfølgelig flatt, noe som skjer hvis jeg ikke starter den daglig (ja, jeg skal bytte batteri ) men, merka at røyken stod ut av potta som en røykmaskin. Det kunne ha vært pga minusgradene, men bilen til muttern som stod ved siden av røyk det ingenting av. Det gav seg ikke heller, den stod vel 15-20 minutter til batteriet var lada såpass opp at jeg kunne stoppe den og starte den opp på nytt igjen.Satte den i garasjen og gikk inn en tur, kom ut igjen på kvelden og starta den opp, og den røyk like ******.. noen som vet hva dette kan være for noe? Er ikke svart/blårøyk, men helt hvit damp-lignende røyk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 Til nr. 2 høres det nesten ut som om topppakkninga di har tatt kvelden...minker kjølevannet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorgen Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 har ikke lagt merke til det nei, har så og si vært midt mellom max og min siden jeg kjøpte bilen.. Eventuelt bytte av den, er det no særlig jobb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 Kommer jo litt ann på hvor flink du er til og skru bil...det er endel jobb....du må ha av innsug, utsug og toppen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorgen Posted October 19, 2003 Share Posted October 19, 2003 mens vi er inne på problemer, har jeg problemer med å finne tennplugga Har så og si akkurat kjøpt bilen, så har ikke fått titta så mye på den enda, men er det noe jeg ikke finner så er det plugga.. er de gjemt bort på noe finurlig vis? samme med dynamoen. Det står 6A på den, noe jeg tror er en smule for lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted October 20, 2003 Share Posted October 20, 2003 Antar at du har en DOHC motor i bilen din. Da sitter pluggene midt oppe på motoren...dvs på ventildekslet...burde være veldig lett og se.Tviler på at dynamoen din er på 6A...det er vel 60A tenker jeg....dynamoen på min '86 2.0i OHC er på 70A...vet ikke hva som er vanlig på DOHC motoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted October 20, 2003 Share Posted October 20, 2003 Antar at du har en DOHC motor i bilen din. Da sitter pluggene midt oppe på motoren...dvs på ventildekslet...burde være veldig lett og seNope, pluggene sitter ikke midt oppå toppen, de sitter på siden, litt knotete å komme til der faktisk, må ha det rette pipeverktøyet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted October 20, 2003 Share Posted October 20, 2003 Riktig..Menneh, jeg sliter med akkurat det samme på min servo.Den er FANTASTISK lett på rattet! Altfor lett faktisk. Noe som kan gjøres med dette? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted October 21, 2003 Share Posted October 21, 2003 Riktig..Menneh, jeg sliter med akkurat det samme på min servo.Den er FANTASTISK lett på rattet! Altfor lett faktisk. Noe som kan gjøres med dette?Sikkert en ex-"invalidebil" du har Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted October 22, 2003 Share Posted October 22, 2003 Har en 1990 modell sierra som jeg har et par problemer med. 2. Starta den opp i dag, var vel to uker siden sist.. batteriet var selvfølgelig flatt, noe som skjer hvis jeg ikke starter den daglig (ja, jeg skal bytte batteri ) men, merka at røyken stod ut av potta som en røykmaskin. Det kunne ha vært pga minusgradene, men bilen til muttern som stod ved siden av røyk det ingenting av. Det gav seg ikke heller, den stod vel 15-20 minutter til batteriet var lada såpass opp at jeg kunne stoppe den og starte den opp på nytt igjen.Satte den i garasjen og gikk inn en tur, kom ut igjen på kvelden og starta den opp, og den røyk like ******.. noen som vet hva dette kan være for noe? Er ikke svart/blårøyk, men helt hvit damp-lignende røyk. Er ikke uvanlig med hvit røyk når bilen står så lenge. Er bare kondensen i eksosrøret. 2uker er lenge. Dette hender også ved småkjøring. Det er ikke et uvanlig syn i vinterhalvåret. Selfølgelig et skummelt syn (fikk selv noia førstegang), men ikke noe å engste seg over :wink: FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorgen Posted October 22, 2003 Share Posted October 22, 2003 hehe, takk for fine svar I dag er det ned og bytte ut batteri, plugger og kanskje montere motor og kupevarmer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mfafa Posted October 29, 2003 Share Posted October 29, 2003 Dette var kjekt å høre. Har en Sierra 2.0i CL DOHC '90 som også er veldig lett på rattet, har også lagt merke til at det bobler i servo-olja, den har også stått (noen måneder) og det ryker av potta på den. Forøvrig er også pedalene sykt lett å bevege! :? Giret også, men tight og fin! Sikkert et prakteksemplar jeg har kjøpt meg da... 8) Fyllte forresten et par desiliter for mye olje på den en gang, og det virket ikke som rykinga startet før en stund etter det (har naturligvis tappet av til riktig mendge olje). Jeg har fyllt på kjølevann til MAX-merket og akkurat der har den blitt stående. Men nå blir jo ikke bilen kjørt med.. :roll: Skal ta den en god tur på veien en dag, så vet jeg om alt er i orden. Har fikset litt bak på den, så jeg tok av bakfangeren og da knakk jeg selvfølgelig den ene "plastdingsen" som holder fangeren på stø kurs.. limte denne med Araldit i går, ble tilsynelatende bra, skulle sette på fangeren nå og det første som skjedde var at den knakk av igjen! DRIT! Noen som vet hvor mye en pen, vanlig bakfanger til Sierra CL koster?? Evt. cosworth-bakfanger? Forresten, hvis batteriet _nesten_ er tomt, dvs. at du akkurat får startet bilen, kveler den seg når den står på tomgang. Er batteriet fulladet virker det som problemet ikke eksisterer. mvhHarald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now