Jump to content

Mondeo 2009 2,0 mod. Mange feilmeldinger dukket opp i obd scanneren.

Recommended Posts

Posted

Pleier av og til å sjekke tilstanden på motoren. Dette har jeg ikke gjort på en stund. Sjekket i dag og skvatt litt. Er det noen som har peiling på dette? Kan vel ikke ha en sammenheng med at verkstedet for ca 3 mnd tid siden byttet glødepluggene på bilen min?  Eller er det en feil som lager alle disse feilmeldingene tro? se bilder. Hilsen Balltus12

IMG_5408.PNG

IMG_5409.PNG

IMG_5410.PNG

Posted

De som er gule, er vell historiske feikoder, mens de røde er aktive. Kan være noe på dysa sylinder 1, har du prøvd å slette, kjøre og lese igjen?

Posted

hei. Ja har slettet men di kommer opp i gjen etter en kort stund. Mener jeg hadde noe slikt for lenge siden også. Lurer på om sån du heller i tanken hjalp. Mener slik dyserens. Kanskje lurt å prøve?

Posted
1 time siden, skrev Balltus12:

ja skal prøve det nå. Tar vel noen mil før dette eventuelt virker vel?

Ja det må få sirkulert i system, finnes og som kan brukes rett i dieselfilter

Posted

Når det gjelder Tunap så fikk jeg et tips som funket for meg på min 2008 med filter bak og det var å finne inn og ut-dieselslanger på huggern, altså klippe slangene ved ca 30-40cm FØR snappskjøtene i motorrommet. Disse slangene kobles på og føres ned i en beholder med Tunap 989. Vakumer returslangen til det kommer ut diesel og start så motoren. La den så så gå noen minutter på kun rengjøringsmiddelet og stopp motoren og la alt stå i systemet over natten. Start opp igjen og la den gå en stund, ca 15 minutter og koble fra. Resten av middelet helles i tanken. Funket for meg. Selger anbefalte også å bruke Tunap 985 forbyggende etter ca 3-4 tanker etter en 989-behandlin og en gang pr 10000 km.

Om du har dieselfilteret i motorrommet så er dette kanskje enklere?

Har du målt returdiesel fra dysene? Om du har avvikende mengde retur fra dyse #1 så kan det være en dysefeil.

Posted

Har bestilt tunap. verdt å prøve ja.  Jeg har alltid hatt mistanke til sylinder 1. den kontakten der liker jeg ikke.(ledningen ser brent ut men det har den gjørt i mange år)

kontakt dyse 1.JPG