Jump to content

Noen som har erfaringer med..


Guest Line_m

Recommended Posts

Guest spartababe

Hmm, Har visst en slik en i Sierran min.. Noen som har noe erfaring? Hørt selv at den er bare ræva.. Finner ikke gira å sånt når jeg kjører.. Fint om dere kunne kommet med noen innspill :)

Link to comment
Share on other sites

Guest spartababe

Hehe, ja finner bare 1,3 og reverse når bilen er på veien.. har bare kjørt den en gang da, for driver å pusser den opp. hehe.. Girspaken er helt lealøs å, selvom vi har satt på alt riktig.. :unsure: Men, kanskje slikt som må gå seg til, bilen har jo stått i ro i 2 år eller no... :)

 

Edit: finner alle gira når bilen står i ro, men ikke når den ruller på veien :P

Link to comment
Share on other sites

Guest spartababe

Har nå vært en tur under bilen idag og funnet en masse spennende tall og bokstaver på girkassa mi,de låter som følger : 878t-7k400-aa IV/1 (romer tall det siste der,skal forestille det hvertfall... :P ) Dette sto stempla inn i girkassa. Deretter sto det på en papir lapp/klistremerke litt neden for: 878 T 68A

FOG 9J 26

 

 

Litt lenger bort på kassa sto det stemplet inn: 98T7006 CA.

 

Er det noen som har noen formening om hva dette betyr eller kan si meg med sikkerthet ossen girkasse dette er? :(

 

Det var problem 1,det neste lyder følgende, kassa er et helvete å gire med, 1gir ligger nesten i 90 grader rett opp,mens andre gir må jeg dra spaken heeeelt ned til ramma rundt spaken for å komme til (se bilde) er det noen innstillings muligheter på dette eller? Det kommer kanskje ikke så godt frem på bilde men det er helt sinnsykt i virkeligheten,kan ta flere bilder hvis det er ønskelig. Hadde også problemer med å finne 4. giret. Det er ikke noe problem å finne de nå bilen står i ro, men spaken må fortsatt like langt ned/tilbake.

Link to comment
Share on other sites

My rare tall det der ja... Hva dem står for har ikke jeg den minste peil på, så dem får noen andre svara for :)

 

Men, har du sjekka feste til girstanga og overføringene inn på kassa?

Kan jo nesten virke som det er noe der som ikke er helt tight... :huh:

Link to comment
Share on other sites

jeg har samme problemet med min. å deter tegn på 2 ting. slitt gir overføring. og slitte deler i kassa. husker ikke hva dem heter. men MT75 kassa er jo den mest holdbare kassa som har kommet til sierra, i følge mange gamle ford mekanikkere.

 

short shift er det vell egentlig bare den som kjører som får nytte av. gir kassa er jo ikke veldig glad i. (når kassa di er som den er)

 

mitt tips, få tak i noen som kan splitte kassa og skifte slitte deler. eller få tak i en "ny" kasse,

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Den Mt75 kassa er jo ei passe lei kasse å gire med.... Både på Cossien og på gamle stasjonsvogna mi var 2 giret leit å finne... dessuten er kassa fryktelig treg å gire med.... Liker Type9 kassa bedre... mye mer kontant ikke så "mjuk"....

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa

Min MT75 kasse er fryktelig treig å gire med... misliker den :( Tror det kan ha sammenheng med at jeg har kjørt med sliten clutch som muligens ikke har friet helt ut og slitt på synk.ringene. Fatterns MT75 kasse er en drøm å gire med...den går så lett i gir som bare det og er tight og fin.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, men det må vel være en måte å flytte girspaken på? :unsure:

Hvis du får tak i overførings-foring fra 4x4 så er de i metall,mye bedre enn plast.Du er også nødt til å bruke olje som heter MT 75,som er rød. Bruk ikke olje som f.eks. gl4-5 etc. Bruker sånn kasse i cossien min og den fungerer helt fint.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

type 9 syntes jeg også er mere "thigt" og mere raskere i giringa.. også tåler MASSE juling.. tok ut kassa mi her forrie dagen.. og dreva var tørre :o og det hadde blir kjørt med sånn i ca 1mnd.. og vil herjing på skogen i 2 dager i strekk :P

 

men alikevell var det sagbruket.. men fylte på 2 liter olje ca.. og nå er den helt fin.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Har nå vært en tur under bilen idag og funnet en masse spennende tall og bokstaver på girkassa mi,de låter som følger : 878t-7k400-aa IV/1 (romer tall det siste der,skal forestille det hvertfall... :P ) Dette sto stempla inn i girkassa. Deretter sto det på en papir lapp/klistremerke litt neden for: 878 T 68A

                                              FOG 9J 26

Litt lenger bort  på kassa sto det stemplet inn: 98T7006 CA.

 

Er det noen som har noen formening om hva dette betyr eller kan si meg med sikkerthet ossen girkasse dette er? :( 

 

 

Det er en MT75 kasse ja.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...