Leo Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Veeeel, Jeg justerte ladetrykket på RST'en min MED lekk dump. Den fungerte helt greit, problemet kom da jeg bygde om styringa av dumpen og fikk den tett. Da bunna den meteret som gikk til 1,5bar før jeg rakk å slippe gassen. Skulle hørt den turboen hylte.... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
OleK Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 hehe, tviler IKKE....bitteliten turbo med himmelhøyt ladetrykk, hehe... OT, hvilket trykk kjørte du med Leo? Cosworth!
RS 1000 Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 kjører med veldig dempet resirk jeg nå, kun chatter som høres.... DEILIG!!<{POST_SNAPBACK}> Hvis du kun hører chatter så åpner jo ikke dumpen nok. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
OleK Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 jo...eller, chatter-lignende lyd da... på utgangen til resirken har jeg lagt en slange, men en liten del skumgummi i bunnen, og man merker ikke forskjell når man blåser igjennom slangen med eller uten skumgummien.... Cosworth!
Leo Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Jeg mener å huske jeg kjørte med rundt 1,2bar på slutten. Da hadde jeg problemer med at wastegaten ble for liten, så i høye hastigheter steg trykket såpass at jeg måtte lette på gassen. Fuellingen må ha vært rimelig spot on, for ventiler og brennkammer hadde en gyldenbrun farge. Jeg kjørte med en Collins Gp.A membrandump med kevlar-mambran. Det opprinnelige nitrilgummimembranet blåste jeg selvfølgelig i filler... Da den passerte 1,5bar hylte den noe helt perverst ja Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
2.8 injection Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 men åssen dump trenger man når hvis man bruker k-jet systemet? (bensinfordeler greiene) 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RsTurboTaule Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 men åssen dump trenger man når hvis man bruker k-jet systemet? (bensinfordeler greiene)en dobbelstemplet dumpe ventil! Er den enkeltstemplet vil ikke bilen gå på tomgang så... 88 Escort RSTurbo
Robox Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Motorer med luftmengde eller luftmassemåler trenger at dumpen er tett på tomgang eller er av resirk-typen. Du trenger ikke dobbelstemplet dump for at den skal være tett, bare at fjæra er stram nok, ev. shimsa stram nok. Har du en dump som ikke kan shimses og som suges opp kan du legge inn en liten bleed på sugeslangen. Sistnevnte kan gjøre at dumpen lekker ved belastning, det løser du med en enveisventil på bleeden. Jeg bygde det på min RST og det fungerte toppers. Justerbar bleed som kun slapp inn men ga fullt mottrykk til dumpen ved ladetrykk. Dumpen fungerte da glimrende, åpna lett og raskt og var helt tett.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now