Jump to content

Dumpventil


Guest Trespasser

Recommended Posts

Veeeel, Jeg justerte ladetrykket på RST'en min MED lekk dump. Den fungerte helt greit, problemet kom da jeg bygde om styringa av dumpen og fikk den tett. Da bunna den meteret som gikk til 1,5bar før jeg rakk å slippe gassen. Skulle hørt den turboen hylte.... :D

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

kjører med veldig dempet resirk jeg nå, kun chatter som høres....

 

DEILIG!!

 

Hvis du kun hører chatter så åpner jo ikke dumpen nok.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

jo...eller, chatter-lignende lyd da...

 

på utgangen til resirken har jeg lagt en slange, men en liten del skumgummi i bunnen, og man merker ikke forskjell når man blåser igjennom slangen med eller uten skumgummien....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å huske jeg kjørte med rundt 1,2bar på slutten. Da hadde jeg problemer med at wastegaten ble for liten, så i høye hastigheter steg trykket såpass at jeg måtte lette på gassen. Fuellingen må ha vært rimelig spot on, for ventiler og brennkammer hadde en gyldenbrun farge. Jeg kjørte med en Collins Gp.A membrandump med kevlar-mambran. Det opprinnelige nitrilgummimembranet blåste jeg selvfølgelig i filler... :P

 

Da den passerte 1,5bar hylte den noe helt perverst ja :D

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Motorer med luftmengde eller luftmassemåler trenger at dumpen er tett på tomgang eller er av resirk-typen. Du trenger ikke dobbelstemplet dump for at den skal være tett, bare at fjæra er stram nok, ev. shimsa stram nok. Har du en dump som ikke kan shimses og som suges opp kan du legge inn en liten bleed på sugeslangen. Sistnevnte kan gjøre at dumpen lekker ved belastning, det løser du med en enveisventil på bleeden. Jeg bygde det på min RST og det fungerte toppers. Justerbar bleed som kun slapp inn men ga fullt mottrykk til dumpen ved ladetrykk. Dumpen fungerte da glimrende, åpna lett og raskt og var helt tett.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...