Jump to content

Recommended Posts

Posted

Passer diffen fra en IS rett over på min stv? Har jo samme motor å gir i bilen min.

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Posted

Oki. Men utvekslinga er vel den samma omtrent når det er samma motor? Har kanskje en diff på lur til stasjonsvogna mi med sperre! Nydelig..

Posted

samma utveksling, bytta diffen bak på min 2.0i cl til en fra en 86is har ikke lagt merke til noe forskjell så.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.

Posted

Hmm. Jeg vil ha sperre! Misunnelig på alle med sperre! Hadde det på forrige bilen! Mye bedre når en skal kjøre litt sideveis! hehe

Guest Excaliburzz
Posted

Vil du ha SPERRE så finer du fram sveiseapparatet, men vil du ha BREMS finner du fram lommeboka.... ;)

Posted

Jeg har aldri hørt om en Sierra eller en annen Ford personbil med sperre. Jeg har sperre på Caravellen min, den aktiveres med å dra ut en hendel. Sperre gir 100% låsing av differensialen. Da MÅ hjulene gå akkurat like fort rundt. Når man svinger brått, spes med lite mønster i dekkene merker man at dekkene skrubber. På lastebil kan du rive av aksler og knuse diff/sperre om du aktiverer den på tørr asfalt og svinger brått med mye last. De eneste personbilene jeg kan komme på som har sperre er gamle Audier. De ble ofte levert med senter og baksperre, i mangel av diffbrems av ymse utførelser

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

Sperre er manuell låsing av diffen, brems er det du finner på bl.a cossie o.l.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

Posted

xr 4x4 har diff brems.. jeg vet den funker

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Posted

Han som kjøpte den ny sa det var spesial laget for å få bedre aks i IS en å at det var 100% SPERRE! Kjørt denne på vinterføre før å den er der hele tiden å det er ikke no jalla sveisa greier! Detta kan vi diskutere i evigheter! Veit de fleste forder har brems! Kjørt med dette å jeg! Så nå prøver jeg å få kjøpt den diffen for å få begge hjula te å dra! hehe.. Sånn mot vinteren liksom! hehe

Posted
Sperre er manuell låsing av diffen, brems er det du finner på bl.a cossie o.l.

Manuell ja. MEN har du hørt om mekanisk? Det er litt morro! Du hører den slår inn å så drar det te sia så det holder! hehe.

Posted

Mekanisk sperre... Jeg har aldri hørt om noe automatisk mekanisk sperre annet en den beryktede Detroit-locker'n som var noe dritt. Også selvfølgelig forbeholdt yankare rundt tidenes morgen. Jeg tror du tenker på en helt vanlig sleperingsbrems jeg, men kan ikke helt forstå hva du skulle høre som "slår inn". Å smelle inn en sperre MENS du har hjulspinn er den sikre vei til havari med mindre vi snakker om noe slags elektrisk eller pnaumatisk kon eller plate-sperre. Hvor kommer denne diffen du tenker på fra?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

Posted

Granada ble levert med to typer diffbrems, en som flytter drivkraften til det hjulet som ikke spinner, dvs man får spinn på det hjulet istedet, og sånn går kraften frem og tilbake, og en som visstnok kalles ZF som låser seg ved et visst moment, altså før man får spinn.

Det er vel kanskje en sånn en Ford stv tenker på.

Mener man kunne få ombyggingssett til ZF fra et firma i Oslo, ikke helt sikker riktignok.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted

Greit! Hadde en 505 med mekanisk, samma det! Jeg spurte etter om diffen passa fra en IS og over på en Stasjonsvogn! Fordi jeg kanskje har en med 100% sperre på hånd! Den er spesial kjøpt for å gi bedre aks og med 100% sperre fra et proff firma!

Tilbake til topic! Eller bare si oss ferdig!