Jump to content

Trimming Mondeo V6


Guest Mondeo V6

Recommended Posts

Guest Mondeo V6

Har nettopp kjøpt meg en 97mod Mondeo 2,5 Ghia. Denne må jo selvsagt trimmes. Tenkte på effektanlegg og filter i første omfang. Er det noen som har noen fabrikater å anbefale. Hvor det kan kjøpes og priser? Alle forslag mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Bygg Twinturbo! hehe... Har lyst å få tak i en v6'r til mondeoen min, og så gjør det med den... Hadde vært RÅTT! :D

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mondeo V6

Takker for svar! Fikk pristilbud på noen effektanlegg idag. 4800,- for Simons og 7300,- for Supersprint. (Fra katalysator m/ 2 endetuter) Noen som har erfaring med disse? Tenkte i utgangspunktet å handle her til lands...Forslag til forhandlere av andre merker?

Link to comment
Share on other sites

Kollevold har mongoose til 2.5v6 :)

 

Syvers kan sikkert skaffe også ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest twinflower
Takker for svar! Fikk pristilbud på noen effektanlegg idag. 4800,- for Simons og 7300,- for Supersprint. (Fra katalysator m/ 2 endetuter) Noen som har erfaring med disse? Tenkte i utgangspunktet å handle her til lands...Forslag til forhandlere av andre merker?

 

 

Hvor fikk du tilbudet fra supersprint fra? Jeg har akkurat bestilt catback med to stusser selv, men måtte betale 8000 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mondeo V6

Har fått tilbud på et Milltek anlegg, 7490,- I følge selger var dette bedre enn supersprint-anlegget (som de forøvrig skulle ha 10500,- for..) Noen som har prøvd Milltek?

 

Har ingen erfaringer med trimming med effektanlegg og luftfilter fra tidligere. Er det verdt å bruke penger på det?? Vil man få en sprekere bil over hele registret? Er fornøyd med bunndraget fra før, men kunne tenkt meg bedre drag på høyere turtall.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
hei her er det jeg har gjort med min:

ramair induksjonsfilter=tvangsforing av luft

superchip

fjernet katalysator 3" effektanlegg 2 potter (heimelaga)

 

 

Hjemmelaga?

hva slags rør har du brukt?

Hvor har du evt kjøpt røra?

Er ikke standard sett å få til kjærra mi :ph34r:

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

hei her er det jeg har gjort med min:

ramair induksjonsfilter=tvangsforing av luft

superchip

fjernet katalysator 3" effektanlegg 2 potter (heimelaga)

 

 

Hjemmelaga?

hva slags rør har du brukt?

Hvor har du evt kjøpt røra?

Er ikke standard sett å få til kjærra mi :ph34r:

eksorør og bend får du på forskjellige bilrekvisita sjapper jeg kjøpte rørene mine i førde husker ikke navnet på butikken,men jeg har sett slike ting på torshov http://www.torshovbil.no/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest ST200evil

skal trimme en ST200 nå.. anbefalles det samme her og? (nei, jeg skal ikke ha turbo) men eksos og filter.. samt kanskje en chip.. Simco?

Link to comment
Share on other sites

Her ser du bilder av eksosanlegg på 170hk V6en. Vet ikke hvor mye som er forskjellig på 170hk og ST200motoren og bilene, men de MSDSgrenrørene ser jo feite ut. Lett å undersøke siden du jobber på verksted? http://www.ctamotorsports.com/project_svt/projectsvt.htm

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

den amrerikanske mondeon er turbo da.. skal ikke ha det på bilen.. har det på cossyn..

så grenrøra der er da ikke like noe det vi har..

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke noe turbo jeg. Bare en kompressor med vannkjøler. Supercharger og aftercooler fra www.vortechsuperchargers.com

 

http://www.vortechsuperchargers.com/news/9...coug_tuner.html

 

4fs218-010s_engine.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...