Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Noen som har bilde av sprekk i turboslangen bak egr ventilen? Jeg har samme symptomer, mister all kraft, men det er bare i starten. Får jeg opp turtall trekker den bedre.
  3. Kan jo se om denne kan hjelpe deg Modifications FORD Mondeo 2014 (CNG) (7zap.com)
  4. Ble caliper klavene demontert reingjort og smurt opp, så klossene glir lett ? Er klosseme smurt på baksiden visst de ikke har antiskrik belegg på ?
  5. Her er det ikke spart på gaffateipen😅 https://www.finn.no/350345010
  6. Hei Finnes det noen oversikt på hvilke tannstanger som passer over på hvilke? Mondeo mk5 kommer jo i 1.5 , 1.6, 2.0 diesel og bensin og hybrid. OEM partnummer HG9C-3D070-ED , ser det finnes mye forskjellige der ute og lurer på om det er forskjellige fysisk eller om det bare er nyere eller eldre årgang med forskjellig merking. Kjenner til dem 3 boltene som ruster av, men her har hele huset sprekt!! Passer en tannstang fra en 1.5 diesel over på en 2.0 diesel f.eks, er det forskjell på 2wd og 4wd? har ringt Ford og snakket med verkstedene men dem sa dem kunne desverre veldig lite om disse nå(var for gammelt), dem sa bare at du måtte ha nøyaktig samme OEM nummer bortsett fra den siste bokstaven som er ny revision.
  7. Hei. Jeg skiftet nylig bremseklosser skiver og hjullager rund baut på transiten min. I etterkant har jeg opplevd at det piper i bremsene foran når jeg svinger (hovedsakelig til høyre) den lyden er ikke alltid tilstede men virker som det kommer mer når bremsene blir varmere. Umiddelbart tenkte jeg at det er litt støv eller lignende som ville forsvinne av seg selv etter noen km. I god tro la jeg ut på tur til vestlandet over strynsfjellet og på tur nedover fra fjellet begynner ulinga å bli vesentlig høyere. Den forsvinner nokk en gang hver gang jeg trykker inn bremsene, eller når bremsene kjøler seg litt ned. Vell hjem igjen etter turen så begynner jeg og oppleve mye knirkelyder fra bremsene når jeg har bilen i drive og holder bremsene inn. Lyden fremprovoseres hvis jeg vrir på rattet samtidig, men er ikke eksisterende når den står i fri/park. Lyden kommer også hvis jeg er i fart og svinger og bremser samtidig. Etter inspeksjon ser jeg at venstre drivknutemansjetten har sprukket, noe som har skjedd nylig! Og umiddelbart tenkte jeg det er årsaken, men alle tester for slitte drivknuter gir ingen ulyd 🤔 Er det sån at det kan være en feilmontering på gang? I så fall hva skulle det være? Er det en kalibrering påkrevd på disse bilene i etterkant? Jeg har tidligere alltid skiftet deler selv og har en viss kunnskap rent mekanisk og ser ikke helt hva som kan ha blitt gjort feil her.? Jeg har benyttet meg av ett lokalt verksted denne gangen og begynner å angre meg stort for dette nå. Skal opp dit i dag og få dem til å se på dette. Bilen var feilfri før skiftet, og nå er det både ødelagt mansjett og en følelse av at noe er galt. Er det noen som har lik erfaring tips eller ide om hva som er problemet så er jeg veldig interessert i å høre dette 🙂 Bilen er forøvrig gjort om til campervan, og benyttes flittig på klatreturer på tvers av land.
  8. Yesterday
  9. Takk for tips. Håper det er lydenheten men det er vel som det pleier, det dyreste komponenten eller det som er vanskeligst å komme til 🙄 Pleier å vente tre kvarter for dvalemodus og så måle spenning over batteriet. Får bilen opp til meg i morgen kveld så får se på den i helgen.
  10. Sjekk og kontaktene bak sparkeplater begge sider, der er det av og til irr, som skaper krypstrøm. Instrumentbord kan og tappe strøm. Må måle strøm tapet og kople fra en og en komponent og se, husk å lås bil og vent i ca 20min før målinger reell, da det tar litt tid før alle moduler stenger ned
  11. Ok, takk. skal sjekke GEM-kontakten for irr og sånn. Kan være noe med den lydenheten som tapper. Får spenningsmåle litt og se hva jeg finner.
  12. Last week
  13. Var noen som var hadde tapping fra dab modul og noen fra gem modul som er innvendig sikringsboks.
  14. Dette er jo lovende nyheter for oss som har biler etter 89 La oss håpe forslaget går igjennom! https://amcar.no/aktuelt/enklere+avgasstestkrav+for+ombygde+biler+30+ar+og+eldre.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0zvgfyyJspi651Htv12BqZI2eFSPt6TtwFtOVY8DAQSyPCiswT-2nFlzA_aem_AWdaHV3OTKLlirMNEvdxCWkemOw7FFpzva5kk4DbCJz10aP9ehpJOBnuGIJL98qdgABWYeWO8IfQCApMM23Yo6ix
  15. En kompis har fått et problem med sin Focus og det er at batteriet tappes for strøm i løpet av 4-5 dager. Nytt batteri, lader godt og ingen feilkoder og original bil utenom en Android lydenhet som har stått i bilen i flere år uten feil. Hvor og hvordan begynne å lete etter strømtyven, noen kjent feil på disse når det gjelder strømtap?
  16. grcossie

    Startsperre

    Ja det høres merkelig ut, men skjer, har stort sett vært Focus jeg har vært borti med problemet
  17. BjørnA

    Startsperre

    Hei! Vi har en 2007 modell som startsperren har slått seg på. Etter Feilsøk på verksted hos ford så mener dem at det kan være en ABS sensor. Vvor trolig er dette?
  18. and

    Rallylegend 2023

    Lever du til neste år da ukrainske spambot? 😄
  19. Det må du nesten undersøke selv, jeg har fullversjon men den er jo billig.
  20. Som nevnt så er det lurt å måle returmengdene og se på livedata. Koding av dyser er veldig enkelt i Forscan. Med relearning
  21. Gjorde det enkelt med en literflaske som jeg skar til. Hadde planen om noe annet, men det funker godt nok
  22. Hei grcossie. Kan du sende bilde av deksel til meg også? Charma 90019287
  23. Har aldri brukt forscan, så hvet ikke, bruker Ford sin ids. At den reagerer på alle dysene, sier at alle er litt med iallefall. Du kan se om du har sylinderbalanse eller bidrag som livedata på feilsøkeren, og sammenlikne sylindrene. Evt en returtest på dysemengde
  24. Hvilken funksjon i forscan er det? 😀 Prøvde å nappe ut kontakten på alle 4 mens motor svev btw. Alle fikk motor til å tulle. 🤔
  25. Dyse, du kan prøve å legge inn kalibreringskodene på nytt og kjøre opplæring på de.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...