Jump to content

arreis 78

Klubbmedlem
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

About arreis 78

  • Rank
    Bil
  • Birthday 07/11/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Aust agder
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Risør
  1. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80743-2wd-sierra-cosworth-%C3%B8nskes-kj%C3%B8pt/?do=findComment&comment=797105
  2. 14 september er jeg muligens i syden. Vi kan ta det til neste år. Juni treff i Odda høres mer hyggelig ut. Mye bad at jeg ikke kunne 10 august.
  3. Jeg har dessverre gått på en skikkelig smell. Har glemt at jeg må i et bryllup. Hmm, det skal jo ikke være mulig. Det viser seg jo at det ikke er mest trøkk her heller. Skal vi prøve lørdag 7 september? Eller avlyse? Prøve igjen neste år? Beklager ulemper.
  4. Det hadde vært meget artig om det ble noe. Hyggelig å få med seg folk fra vestlandet, så spennende å se hvem som tar seg bryet til å møte opp. Jeg bor på Sørlandet og har bare ca. 4,5 t kjøring Hvis noen vet om en plass som kan passe, kom med forslag. En matbit og mye jøgling hører selvfølgelig med. Vi må vel klare MINST ti biler vel?? Kult at noen allerede nå viser interesse.
  5. Det er jeg ikke 100% sikker på fordi jeg ikke har bestilt derfra enda pga jeg kjøpte det siste av Caprimaniac. Har glemt å si ifra at jeg fikk kjøpt. Men når jeg ser på delenr som jeg har på dette fordelerlokket og etter mange timer med Google så fant jeg den siden som selger det. Det kan jo være det er i alu, så derfor jeg ville bestilt ett for å sjekke.. Neida, rotor og fordelerlokk ruler, jeg har minst like rått tenningsanlegg som deg
  6. Jeg har ikke bestilt fra denne siden enda, men serie nr. er likt. Tenkt jeg skulle bestille et par stk. https://m.bildelerekspert.co.no/beru-993701
  7. Hvordan går det med det "nye" prosjektet? Er det noe fremgang på den nye YB`n? Har du papirer på mappingen fra Cosworth motoren fra tidligere, kan vi får se??
  8. Det her ser jo bra ut det, blir spennende å se papirene fra Cosworthen. Vurderer du lettere diffutveksling? Jeg har prøvd mange forskjellige, men endte opp på 3,91:1. Det har sykt mye å si, kommer selvfølgelig helt ann på bruk.. Fint å se forskjeller, hadde tenkt å hinte frem om det faktisk er 2-ventil teknikken vs 4-ventil teknikken som "gjør" forskjell? Tror det har med mye av valg av deler og selvfølgelig hva som prioriteres Fikk jo greit svar av mr.1000 litt lengre ned, ser faktisk ut som den nederste linjen er fra bilen min for et par år siden. Så har utviklet i riktig retning, men laangt opp til den svensken...
  9. Har fylt 98 på mange Esso stasjoner, men for min del er den 45 min unna, så da hjelper ikke det så mye...
  10. Samme her jeg bor, YX har kuttet ut 98 oktan, ikkje bra! Så nå blir det kun Shell igjen som selger noe som forhåpentligvis kan brukes. Når jeg fikk vite det her for et par måneder siden ringte jeg med en gang til amcar Norge, det pågår en ganske intens kamp for å beholde et drivstoff for oss som trenger noe "litt" bedre enn 95 oktan. Det blir artig å høre hvordan det går, jeg foretrekker lavere komp pga elendig drivstoff, så blir spennende å høre hvordan en Cosworth presterer med 8,5 komp på pumpebensin. Uten vanninnsprut eller oktanbooster da
  11. Takker. Peaker nesten på 2,2 bar, men ikke før 5400 o/min .Har ca 2 bar ved 4000 o/min, men som sagt i post 37 så prøver jeg å utvikle ladetrykkskurven slik at den peaker før 4000 o/min. Kult!. Vil du si noe om valg av kammer, innsug, eksosmanifold, intercooler, etc? Hvilken komp velger du? Skal det mappes på 98 oktan?
  12. Ja, men det skal jo alltid være noe. For min del var det det defekt fordelerlokk med rotor som skapte trøppel med tenningen (som er på vei til å forbedres nå). Så er det ladetrykkstyring, et meget utfordrende tema, syntes jeg da. Så har gått til innkjøp av ny actuator med brakket og en EFR elektronisk ventil, planen er egentlig å flytte maks moment før 4000 o/min, som bør være mulig, ikke som nå, der jeg har maks moment på ca. 4600 o/min. Dette avslører at noe bør forbedres Ellers så er det meget bra, det går egentlig mer enn bra nok, det er egentlig sjåføren det står mest på
  13. Siden flere enn meg syntes det har blitt litt "stille og rolig" her inne så kan jeg prøve å bidra litt.. Tenkte kanskje jeg skulle starte en ny tråd, men overskriften passer bra til "oppsettet" jeg har brukt og det skal vel legges til at det er et par stykker i denne tråden som har vært delaktig Turbo er GT3071R med antisurge kompressorhus, GPA-GT luftfilter, A/R0.63 turbinhus med dobble down pipes, 4x4 innsug og eksosmanifold, RS2301/BD8 kammer, Fordelertenning med tenningsforsterker, Magnecor pluggledninger, SM4 datasprut, TKO 600 girkasse, 3.91:1 utveksling med Quife diff. 200 blokk med så og si orginal innmat og 4x4 topp, 7,57 i komp. Pro Alloy intercooler, radiator og turbocooler. Bremset på 98 oktan. Er veldig fornøyd, bilen er lettkjørt, en frisk gatebil som er litt brutal og faktisk ganske brukervennlig på gata. Etter mange år med testing, og tre stk mappinger i Dynapack så ble resultatet slik;
  14. Hmm, ja ja. Kondolerer, men men... Neida, grattis Noen her som kjøpte? Vi klarte å bygge opp bilene igjen, selv om du måtte ty til et lite karosseribytte
×
×
  • Create New...