Jump to content

hvor mange hk kan jeg forvente?


Guest c.worth

Recommended Posts

Guest c.worth

som topic sier.

 

spes :

200 block

turbonetic t 60-1

simens 550cc dyser

bd16+

rs500 coller

nybygd topp av jenspeed

jenspeed chip

justerbare camdrev

2stk boch bensinpumper

nytt grenrør med ekstern wg

 

bi å kjøre på orginalt sprut å innsug men detter blir byttet etter vert.hvor mye hk kan man forvente med dette oppsettet med /uten datasprut orginaltinnsug

er litt spendt på hvordan dette vil fungere å hvor mye hk jeg kan forvente:)

 

mvh mats

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest FACE Motorsport
som topic sier.

 

spes :

200 block

turbonetic t 60-1

simens 550cc dyser

bd16+

rs500 coller

nybygd topp av jenspeed

jenspeed chip

justerbare camdrev

2stk boch bensinpumper

nytt grenrør med ekstern wg

 

bi å kjøre på orginalt sprut å innsug men detter blir byttet etter vert.hvor mye hk kan man forvente med dette oppsettet med /uten datasprut orginaltinnsug

er litt spendt på hvordan dette vil fungere å hvor mye hk jeg kan forvente:)

 

mvh mats

 

450 hk på 98 oktan ca.

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

har hør at deter blitt bremset en samme motor med samme oppsettet til 526hk i motor.er dette reelt?? vil jo selsakt ha mest ut av motoren:)

Link to comment
Share on other sites

nei gutter,den er bremset med standarsprut hos anders ringstad.

526hk 7000rpm på 1,7bar.

Jeg har selv bremset samme type motor med stor lekkasje,fikk ca 1,1bar trykk og bremset

407hk på 7000.Nå går bilen på 1,8bar og fungerer meget bra.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

nei gutter,den er bremset med standarsprut hos anders ringstad.

526hk 7000rpm på 1,7bar.

Jeg har selv bremset samme type motor med stor lekkasje,fikk ca 1,1bar trykk og bremset

407hk på 7000.Nå går bilen på 1,8bar og fungerer meget bra.

 

mvh

 

Den har vel en slik "high flow" type innsug som "alle" bruker da ?

 

http://www.raceinfo.no/temp/tncossie-innsug-by-EBB-web.jpg

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Har ikke 550cc dyser teoretisk max effekt på 362,91 hester ved 4bar bensintrykk?

 

Du tenker på grønne Bosch dyser !! De er 384ccm.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke 550cc dyser teoretisk max effekt på 362,91 hester ved 4bar bensintrykk?

 

sånn ca.:

 

550 ccm ved 3,0 BAR => 635 ccm ved 4,0 BAR.

 

635 ccm x 80 % = 508 hk.

 

Grønndysene 803.

Dersom de leverer,

384 ccm ved 3,0 BAR => 415 ccm på Cosworth.

 

415 ccm x 80 % = 332 hk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

som topic sier.

 

spes :

200 block

turbonetic t 60-1

simens 550cc dyser

bd16+

rs500 coller

nybygd topp av jenspeed

jenspeed chip

justerbare camdrev

2stk boch bensinpumper

nytt grenrør med ekstern wg

 

bi å kjøre på orginalt sprut å innsug men detter blir byttet etter vert.hvor mye hk kan man forvente med dette oppsettet med /uten datasprut orginaltinnsug

er litt spendt på hvordan dette vil fungere å hvor mye hk jeg kan forvente:)

 

mvh mats

 

Når man vet at man kan miste ibortimot 70 hk med 2 grader for lite tenning, (og det samme på feil stilte kammer) så er det klart at det er mappingen og kamtimingen som bestemmer effekten. Bortsett fra det så stjeler den originale innsugsmanifolden anslagsvis 15 hk sammenlignet med en high flow manifold.

Om chippet inneholder samme mappet som den 526 hk motoren hadde, så tipper jeg 499 hk med 1,8 BAR.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

ja jeg vet ikke jeg.håper på mest mulig..selfølgelig:)

men får vete å se..har ikke fått motoren enda da den fortsatt er til jenspeed.

Link to comment
Share on other sites

Pelle væck:Motoren ble bremset med et standard rs 500 innsug.Det er bremset en lik motor til her i traktene,på rulla vel å merke.Denne hadde standard innsug,hvor skilleveggen inni var fjernet.Den motoren ga 473hk på 1,7bar,men eieren slet med tennings bank og vannpummpe problemer.Så jeg tipper du får et tall rundt 500hk.

 

Lykke til c.worth.

Link to comment
Share on other sites

Blir nok 500hk dette mats :) Kommer d no motor hit snart? Gutta står klar med verktøyet for å få færdig bilen din bare vi ser en motor på horisonten.........

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

joda håvard ,motoren kåmmer snart.skal ringe jens i morgen eller no sånt..cosworthen har ikke akkorat vert førstepri om dagen da jeg nettopp har fått meg ei datter..men nå er både mor å barn kåmmet hjem så nå kan jeg roe ned kroppen litt å konsentrere meg om cosworthen i gjen:)

Link to comment
Share on other sites

joda håvard ,motoren kåmmer snart.skal ringe jens i morgen eller no sånt..cosworthen har ikke akkorat vert førstepri om dagen da jeg nettopp har fått meg ei datter..men nå er både mor å barn kåmmet hjem så nå kan jeg roe ned kroppen litt å konsentrere meg om cosworthen i gjen:)

 

hey! en ny cosworth Frelst i familien. (var kanskje litt drøy den ?)

vel gratulerer.. :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

takker,jo ho skal bi bra cosworth frelst.Hennes første ord skal vere cosworth...:)

ja e spendt på ka motorn bremse..men det får jeg vel ikke vette før tel sommarn,trur det bi en tur på bjørnstad bil..eller es-tuning..ka må man betale før ei bremsing??

Link to comment
Share on other sites

nei gutter,den er bremset med standarsprut hos anders ringstad.

526hk 7000rpm på 1,7bar.

Jeg har selv bremset samme type motor med stor lekkasje,fikk ca 1,1bar trykk og bremset

407hk på 7000.Nå går bilen på 1,8bar og fungerer meget bra.

 

mvh

 

Den har vel en slik "high flow" type innsug som "alle" bruker da ?

 

http://www.raceinfo.no/temp/tncossie-innsug-by-EBB-web.jpg

 

hvor får du kjøpt et sånn innsug og hvor mye spenn??

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

snakket med jens i dag,han skulle ha 1300,- kroner for et modefisert innsug å da tok han mitt i bytte.

så skulle han ha 4000,- for et innsug som skulle klare 650hk++ ikke så ille pris det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...