Jump to content

hvor mange hk kan jeg forvente?


Guest c.worth

Recommended Posts

nei gutter,den er bremset med standarsprut hos anders ringstad.

526hk 7000rpm på 1,7bar.

Jeg har selv bremset samme type motor med stor lekkasje,fikk ca 1,1bar trykk og bremset

407hk på 7000.Nå går bilen på 1,8bar og fungerer meget bra.

 

mvh

 

Den har vel en slik "high flow" type innsug som "alle" bruker da ?

 

http://www.raceinfo.no/temp/tncossie-innsug-by-EBB-web.jpg

 

hvor får du kjøpt et sånn innsug og hvor mye spenn??

 

 

I Norge: Jenspeed, VS motor, AB racing http://www.home.no/abracing/ Ebb, KRB trading, m.fl. I Sverige er det også mange som selger.

Pris vet jeg ikke.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

snakket med jens i dag,han skulle ha 1300,- kroner for et modefisert innsug å da tok han mitt i bytte.

så skulle han ha 4000,- for et innsug som skulle klare 650hk++ ikke så ille pris det.

 

hvor mye hk klarer det innsuget som du må betale 1300+innbytte for??holder med noe som greier 500hk for min del :P

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan
Det var billigt.. er det ett annet spjeld hus i det der?

 

Nope,er ikke annet spjeldhus i det,bruker det spjeldhuset du har fra før,men "albuen" er modda så det blir dobbelt så stort hull inn til traktene enn det det er orginalt.Kjøpte ett sånt modda innsug selv av jens og det er å annbefale på det sterkeste,gassresponsen blir MYE raskere.

 

 

 

 

 

Ser det ikke så godt pga mye ledninger å dritt :D

Link to comment
Share on other sites

Det var billigt.. er det ett annet spjeld hus i det der?

 

Nope,er ikke annet spjeldhus i det,bruker det spjeldhuset du har fra før,men "albuen" er modda så det blir dobbelt så stort hull inn til traktene enn det det er orginalt.Kjøpte ett sånt modda innsug selv av jens og det er å annbefale på det sterkeste,gassresponsen blir MYE raskere.

 

 

 

 

 

Ser det ikke så godt pga mye ledninger å dritt :D

 

Når du sier "så det blir dobbelt så stort hull inn til traktene" mener du da at det blir større i lengderetningen av motoren, eller i "bredderetningen" av motoren. ? Litt av begge deler kanskje ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan

Det var billigt.. er det ett annet spjeld hus i det der?

 

Nope,er ikke annet spjeldhus i det,bruker det spjeldhuset du har fra før,men "albuen" er modda så det blir dobbelt så stort hull inn til traktene enn det det er orginalt.Kjøpte ett sånt modda innsug selv av jens og det er å annbefale på det sterkeste,gassresponsen blir MYE raskere.

 

 

 

 

 

Ser det ikke så godt pga mye ledninger å dritt :D

 

Når du sier "så det blir dobbelt så stort hull inn til traktene" mener du da at det blir større i lengderetningen av motoren, eller i "bredderetningen" av motoren. ? Litt av begge deler kanskje ?

 

Hei Finn.Det blir i bredderetningen.

 

noen som veit hvor mye jens tar for grenrør med separat wastgate?? :P

 

Koster 10 lapper ja også er det rustfritt selvfølgelig.Prisene på separat wastegate varierer mye,kommer vel ann på om du skal ha deltagate eller racegate som det kalles tror jeg.Henter mitt grenrør hos jens til uka :D.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan
her er et bilde av mitt grenrør..nb det er ikke jens som har laget dette.

 

ett tel bilde

 

Ja dette så jo riktig så fint ut c.worth:D

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

ja klart jeg kommer.skal ha en lang sommerferie til neste år..skal ta di med nedover ja,kan bli kos det...:) vet du kati det er fordtreff?? cosworth treff??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest c.worth

hmm.sku få motoren iløpe av uka så va,men da jens skulle montere motoren fant ha ei spekka i blokka:( hmm..men alt ordnet seg vist men det ble bare merer forsinkelser ...men bynner å bli vant til det nå.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...