Jump to content

Diff


ScorpioV6

Recommended Posts

spant ut av gårdsplassen her.. så bare ett sport. men var jo 2 m.. i første gir. Driver ikke med sånt tull og spinner :D Måtte spare dekka til den var eu godkjent.. Gikk rett i mellom :)

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Står aca 364. Så det er jo en diffbrems. Bilen jeg tok den ut av hadde gått 110000 km og er garantert ikke hardt kjørt.. Må vel presse den litt mere da:D Olja var fin på den og. Men mins huske en annen cosworth jeg kjørte ikke spant på begge vis jeg svingte litt til den ene siden. Men er så lenge siden.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Kan ta litt tid før det andre hjulet begynner å spinne. Bare vent til det blir glatt, da merker du godt at bilen begynner å hive på rævva når den mister taket på hjula, da er bremsefunksjonen koblet inn. He he he

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Fikk testa den i dag. Hehe. Var noen glatte steder i gata her når jeg kjørte på jobb. Slang godt da ja. Også kom jeg i ei rundkjøring. Først spant venstre hjulet. Så kom jaggu den andre. Så den er iorden:)

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Komfort
Tar en snakk med han jeg kjøpte den av. Trur han har flere. Så da bytter jeg den heller.

 

jekk opp bilen og snurr på det ene bakhjulet, hvis det andre hjulet går samme veien har du diffbrems som er i orden. Går det andre hjulet motsatt vei har du ikke diffbrems.

 

Du må også ha olje med tilsetningstoff i slik diff.

 

hvor kjøpte du den ?? Er uten etter en sånn selv !

Link to comment
Share on other sites

Da går begge rundt. Men med en gang du er borti det andre. så står det stille. Skal bytte olja til helga. Selger castrol på jobben. Så blir jo det. Kjøpte det av en her jeg bor. Drivi og høgd sånne biler. Hatt annonse i billisten osv.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Kvitta seg med en del dører osv. Men trur han har igjen litt. Han skulle vist ikke bygge om flere av denne typen. Kanskje frosketypen sa han. Men måtte finne en billig i norge først. Sett en del av dem han har bygd. En som har blitt veldig fin. Vet han pleier og ha bra deler. Derfor jeg trur diffen min er bra og.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Tror han hadde avtaler med forskjellige kompiser, mange som var nylakkerte da han solgte dem. Og han monterte alltid nye skiver og klosser på dem. :)

Hvor mange differ hadde han igjen? Vet du om han hadde noen med 3,64 utv?

 

Vi snakket endel om den frosketypen sist jeg hadde kontakt med'n. Han som ga meg ideen om en 94 med froskeinteriør. :)

Hadde vært tøft.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Ekke sikker på om han har igjen differ. Min funker nå. Bytta til ny olje. Skal sjekke om jeg har nr på den gamle tlf. Trur det ligger der. Må bare finne tlf. Han fikk kosta litt på disse bilene. Hehe. Rustsveising og sånn. billig var han og egentlig. Men kan det stemme at den gamle diffen min var 3.64 og? trudde den var 3.36 eller no. Men sto 3.64 på den. Alle steder jeg har lest om 2.8 har det stått det.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...