Jump to content

fra dohc til ohc


Guest 16V

Recommended Posts

er det noen som kan/ har gjort dette før og bytte fra dohc til ohc(is)har en komp bil med motor. lednings nett som jeg har tenkt og sette i 89 sedan med dohc..... :o er dette mye jobb..

Link to comment
Share on other sites

det er en 86 åssen det

Spørs når på året bilen er registrert i 1989. Er bilen innregistrert etter juni 1989 er det krav om katalysator, og da vil ikke motoren fra 86 klare kravene. :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

lurer på hvorfor sierra'en min som da er regga i 1.1.90 ikke har kat...??? ohc motor..er det bare derfor kanskje

 

Skal ha katalysator om den er førstegangsreg. i 1.1. 1990

 

OHC med innsprøytning ble levert med katalysator fra midten av 1988

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Har du alt er det ingen problem... ut med dashbord (ca en halltime) ut med ledningsnette 1.5time... så er de bare begynne å montere nytt... et inegn problem... har hatt ute ledningsnett i sierra mange ganger... absolut ingen problem.. og motoren er det minste probleme å bytte...

Link to comment
Share on other sites

har etter montert lambda bare...

 

 

Sierra14.jpg

 

TN_ny-eksos26.JPG

 

du har org katt på din bil.. du har/hadde slike eksos gjenbruk system (EGR) på eksos manifolden.. finner litt på hjemmesiden din.. derfor har ikke du katt på nå, men du hadde :lol: :lol:

 

:rolleyes: :rolleyes:

Edited by Combatkit
Link to comment
Share on other sites

nei. har hatt egr ja...men aldri hatt kat og aldri labda. har bilder av orginal eksosen detr også du kan jo bare se på det bildet. :)

EGR og Lamda hører i hop desverre. OHC EFI ble ikke levert med bare EGR. Sånn er det bare. Ser enda har MAPsensoren i motorrommet, og da har du innsprøytninga som er beregnet på kat. og hegoføler. (Lambda sonde). Enten vet du dette eller så da har nok noen lurt deg godt. Lykke til på neste EUkontroll da. :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

ja mulig alt dette har vært på bilen men når jeg kjøpte den så satt bare egr greia der. så..bilen er eu ok snart den, bare liten etter kontroll så :) pga noen foringer.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Har du sjekka om det er en lavkomprimert motor også? zr50sl har en 89' Sierra med cat, egr og lambda. Den har originalt 8,5/1 komp.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

ikke lavkomp. motorkode n4a som i følge alt er 85kw motoren altså ikke 100hestern, og når jeg ser på mekonomen sin side så sier den også at det er n4a motoren. det står også samme koden på blokka. har også kvitering fra ford i 2001 om at hele eksosen er bytta, fremre, midtre og bakre potte ingen kat. og jeg har jo bytta hele orginale med simons og det var ingen kat på den. om detta er no "hybrid" opplegg fra ford aner jeg ikke. men jeg veit iallefall at den hadde egr og map men ikke lamda og kat.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

ja etter mye at og frem så er dette konklusjonen...er mye jobb og ikke mye jobb..så jeg får vell kjøre med dochen en stund til. har hatt en del fjuskin...men etter en del feilsøking så kom vi fram til at veivhussensor er deff :blink: har ikke byttet den ennå så det jenstår og se

Link to comment
Share on other sites

ja da har jeg bytta veivhus sensor ble mye bedre men er lit fjusking når den er kald og går litt rart på tomgang.gar helt fint når den blir varm.. har bytte temp f/+en del andre følere + rotor.fordeler lokk pluger kabler.er det noen som vet om feilen kan være på forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...