Jump to content

forsjell på 2.8i??


granadaghia

Recommended Posts

2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hk

mener jeg å ha lest ett sted

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hk

mener jeg å ha lest ett sted

 

Merkelig min sperrer ikke i det hele tatt, har hatt den rett over 7000omdreininger en gang 2,8i 1983 mod.

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hk

mener jeg å ha lest ett sted

 

Merkelig min sperrer ikke i det hele tatt, har hatt den rett over 7000omdreininger en gang 2,8i 1983 mod.

Det er fordi turtallsperra ligger i rotoren, og denne er sikkert byttet ut med en rotor fra 2,3 som passer rett på. Og vips så var bilen uten turtallsperre. :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

er vel ikkje lurt å justere strammere en det skal vere. eg har hatt min xr4i sugetrimma opp i langt over 7000rpm sikker bortimot 10000 flere ganger. dette er da eg spinner og den jevla diffbremsen slipper da blir det fort turtall på den. 160hk motorene er vel noe med eksosen også. ellers så er det litt forskjeller utfra årsmodell.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hk

mener jeg å ha lest ett sted

 

Merkelig min sperrer ikke i det hele tatt, har hatt den rett over 7000omdreininger en gang 2,8i 1983 mod.

Det er fordi turtallsperra ligger i rotoren, og denne er sikkert byttet ut med en rotor fra 2,3 som passer rett på. Og vips så var bilen uten turtallsperre. :)

 

tror jeg også har motor uten sperre...siden rotoren ser ut som en vanlig rotor og ikke en slik rotor med turtallsperre som beskrevet og illustrert i verkstedhåndboka mi.... :)

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...