Count Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 (edited) Synes det ligner på det som er i katalysatoren ja... Count: Siden det ble snakk om girkasser. skal du ha automat igjen?Nope, aldri i verden... Men jeg er gira på speedometer. Er lei av å lete omkring etter deler for å bygge om fra wire til elektronisk.Dere som har elektrisk slipper jo å slite med det. Clutch følger med.Hvis ønskelig kan det følge med AP racing oppgradert lamell for en billig penge.Du kan bruke mellomaksel og pedaloppsett fra DOHC. var det ikke en her som hadde det da? to DOHC kasser? Kan hentes i trondheim, men jeg må hjem og skru den ut av bilen først. Edited January 26, 2006 by Count 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Count Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...3325&hl=scorpio http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...3263&hl=scorpioEr vel noe her... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Granada 2.8 Ghia Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 Det der er innmaten i katen ja, grunnen til at katen brenner seg er at det samler seg bensin der og det tar fyr og tetter seg og masse ødelagt platina og andre edle metaller. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Scorpio24 Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 OT: Noen som visste at innmaten i katalysatoren er "brettet" sammen og hvis det "brettes" ut er det like stort som 2 -3 fotballbaner? Det har jeg lært hvertfall.. Da har jeg fjernet katalysatorer tilsvarende 8 - 12 fotballbaner i kveld. Cosworthen min hadde ikke mindre enn fire katalysatorer fram til ca klokken 19 i dag. Merkbar forskjell i både lyd og "bilde".. 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
exin89 Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Kan legge til at når jeg tømte begge "katalysatorene" på sierra'n min så så innmaten lik ut i begge to. Så tror det er dobbel kat og ingen gnistfanger. Så ihvertfall ikke sånn ut. Blei en litt snodig lyd akkurat som om det er en eksoslekasje og skrangling på en måte, da det blir som en høyttaler når man har en tom boks midt på eksosen. Lurer på å skjære den opp igjen, og sveise inn et rør på innsida for at det skal se bra ut, samtidig som det blir mere normal lyd. Men foreløpig ser det ut til å bli Scorpio 16v topp og oppover i bilen min, så da tar jeg nok kat fra scorpio'n også.Evt gjør som en som sa lengre opp her at han hadde en simons effektpotte på. Er et fint alternativ som ser bra ut, demper lyden som katen gjør, og gir bedre effekt enn kat'n ville jeg tro. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil
Recommended Posts