Jump to content

Skrangling Fra Kat. Bytte Med Rør?


Guest Erik Braseth

Recommended Posts

Synes det ligner på det som er i katalysatoren ja...

 

Count: Siden det ble snakk om girkasser. :P skal du ha automat igjen?

Nope, aldri i verden... ;)

Men jeg er gira på speedometer. Er lei av å lete omkring etter deler for å bygge om fra wire til elektronisk.

Dere som har elektrisk slipper jo å slite med det. ;)

 

Clutch følger med.

Hvis ønskelig kan det følge med AP racing oppgradert lamell for en billig penge.

Du kan bruke mellomaksel og pedaloppsett fra DOHC. var det ikke en her som hadde det da? to DOHC kasser?

 

Kan hentes i trondheim, men jeg må hjem og skru den ut av bilen først.

Edited by Count

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
OT: Noen som visste at innmaten i katalysatoren er "brettet" sammen og hvis det "brettes" ut er det like stort som 2 -3 fotballbaner? :D

Det har jeg lært hvertfall.. :P

 

Da har jeg fjernet katalysatorer tilsvarende 8 - 12 fotballbaner i kveld. Cosworthen min hadde ikke mindre enn fire katalysatorer fram til ca klokken 19 i dag. Merkbar forskjell i både lyd og "bilde".. :lol:

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Kan legge til at når jeg tømte begge "katalysatorene" på sierra'n min så så innmaten lik ut i begge to. Så tror det er dobbel kat og ingen gnistfanger. Så ihvertfall ikke sånn ut. Blei en litt snodig lyd akkurat som om det er en eksoslekasje og skrangling på en måte, da det blir som en høyttaler når man har en tom boks midt på eksosen. Lurer på å skjære den opp igjen, og sveise inn et rør på innsida for at det skal se bra ut, samtidig som det blir mere normal lyd. Men foreløpig ser det ut til å bli Scorpio 16v topp og oppover i bilen min, så da tar jeg nok kat fra scorpio'n også.

Evt gjør som en som sa lengre opp her at han hadde en simons effektpotte på. Er et fint alternativ som ser bra ut, demper lyden som katen gjør, og gir bedre effekt enn kat'n ville jeg tro.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...