Jump to content

Skogsholm vil vurdere fartssperre i alle biler


Guest Bust

Recommended Posts

Bretta ut blekka, og forsiden er fylt med Ram 2500 hmm...

Fartsperre i bil over 3.5Tonn greit nok er jo egentilg pr. definasjon lastebil, men personbil?

 

Utklipp fra artikkelen:

Trygg Trafikk mener EU er flinkere til å tenke trafikksikkerhet enn norske myndigheter. Statsråden deler ikke den oppfatningen:

 

- Vi har gått mye lenger enn EU på mange områder og andre EU-land spør oss om råd. Eksempelvis har vi strengere promilleordning, vi har innført prikkbelastning, og vi har på tyngre kjøretøyer innført kjettingforskiften, som ingen har gjort før oss, sier Skogsholm.

 

Frekk nok til å briske seg på kjetting!

Dette må jammen bli lovpålagt i Beneluxlandene.

 

Her har man funnet en måte å forby forbikjøring på uten å direkte mene det.

Blir moro på danske motorveier.

 

Hvor mange ulykker skapes av høy hastighet?

I Bragenestunnelen i Drammen frontkolliderte 2biler i samme løp.

Ingen som maste om høy fart...

Link to comment
Share on other sites

En rekke privatbiler kan kjøre mer enn dobbelt så fort som de høyeste tillatte hastigheter på norske veier.

 

UUUUUUUUU...

so what?

hun skulle hatt en kule... :D

Link to comment
Share on other sites

makan til teit kjerring. fartsperrene vil antakeligvis skape mer problemer + farlige sjåfører som hisser seg opp på grunn av dette.

 

Hvis denne firkanta regelen blir innført, blir det vel i så fall bare innstallert sperrer i nye biler, så da får man bare holde seg med gode gamle sierraer :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

det er så mange gode grunner til å flytte til sverige, at hvis man skal liste opp alle her på forumet, så blir serveren overbelastet, så ikke gjør det!!! :lol:

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Rart at Trygg Trafikk er den organisasjonen som må fronte motstanden for ALLE billister, med eller uten bilist2000 klistremerke bakpå... Hadde jeg aldri trodd skulle skje. Sier litt om hvor syk(kel) regjeringen er.

 

Også rart å ha en minister som tror at fart er det som dreper. Trodde det var manglende oppmerksomhet jeg?

Først må vi vurdere hvordan ulykkessituasjonen utvikler seg og hva som kan tilskrives at folk kjører for fort, sier hun til VG.  

Å tro at norge har noe å si bilpolitisk i utlandet er bare så :roll:. Hadde vært fett om dem slutta og ta bryet værdt å skipe opp biler fra fabrikkene så kunne SV og kompisene få drømmen fyllest.

Moro på gatebil 200x eller kjøre noen det står om livet til akutten.

 

De fleste ulykker skjer i heimen. Hvor er nullvisjonen der?

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot

Samferdselsministeren har et hatsforhold til biler. Jeg husker at den forrige samferdselsministeren Dønnum, ikke hadde lappen på bil en gang.

Kan ikke regjeringen sette inn en samferdselsminister som er glad i biler, kjører mye selv og bor langt ute på landet med kone og fire unger der det ikke er noe seriøst kollektivtilbud. :!:

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker at den forrige samferdselsministeren Dønnum, ikke hadde lappen på bil en gang.

Det husker jeg og jeg husker også grunnen.

Dørum lot være å kjøre bil fordi han så lett faller i tanker, og har ikke konsentrasjon nok til å kjøre bil forsvarlig. Derfor sitter han heller på med konas Fiesta.

Kan bare respektere*av med hatten* en slik holdning, og hadde bare flere av surrebukkene og svimene fulgt hans eksempel hadde veien vært et tryggere sted å ferdes...

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker at den forrige samferdselsministeren Dønnum, ikke hadde lappen på bil en gang.

Det husker jeg og jeg husker også grunnen.

Dørum lot være å kjøre bil fordi han så lett faller i tanker, og har ikke konsentrasjon nok til å kjøre bil forsvarlig. Derfor sitter han heller på med konas Fiesta.

Kan bare respektere*av med hatten* en slik holdning, og hadde bare flere av surrebukkene og svimene fulgt hans eksempel hadde veien vært et tryggere sted å ferdes...

 

Hvis han manglet konsentrasjon til å kjøre bil, hva gjorde han da i det hele tatt som politiker?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

frode: Du skal ikke være for sikker på det. En fartssperre kan også ettermonteres. Innfører de denne dritten i Norge blir det helt sikker både på nye og gamle biler :evil:

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

er vel ikke ofte krav til teknisk utstyr får tilbakevirkende kraft. Bilen min har ikke nødblink en gang og har aldri fått noen mangellapp på grunn av det. Setebeltene kan jeg fjerne hvis jeg vil siden de ikke var der originalt

Link to comment
Share on other sites

frode: Du skal ikke være for sikker på det. En fartssperre kan også ettermonteres. Innfører de denne dritten i Norge blir det helt sikker både på nye og gamle biler  :evil:

 

da blir det første jeg skal sette meg ned å studere på hvordan jeg skal fjerne denne igjen :twisted:

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...