Jump to content

Sperre sierra?


Espen

Recommended Posts

Noen som har tips om sperre til sierra 1992? Ikke 100% sperre! Det er vel sperre på Sierra Cosworth 2wd? Passer den?

 

 

MVH Espen

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke så konkret svar som jeg håpet på! LSD? Er det en type sperre eller hva er det? Er det mulig å få kjøpt no sted?

 

 

MVH Espen

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

hørte d var xtra utstyr fra Ford d... muli dem har bomma da, ble fortalt at diffbrems på sierra med 2l motor og større var ekstra utstyr

Link to comment
Share on other sites

man skulle kunne købe delene ved ford endnu så man kan bygge LSD i orginal bagtøjet på en almindelig sierra. ellers så skal du have et bagtøj fra en 4x4 sierra. og trækaksler fra en 4x4 dohc med tromler i bag. ellers skal du bygge hele dit bremse system om til cos skiver for+bag. og lidt andet. men 2wd cos køre med 7,5" bagtøj. og den passer ikke i din bagbro.

Link to comment
Share on other sites

Guest oddev
hørte d var xtra utstyr fra Ford d... muli dem har bomma da, ble fortalt at diffbrems på sierra med 2l motor og større var ekstra utstyr

 

 

da gjelder ikke det xr4x4 i allefall.. den er vel 2,9 og?

Link to comment
Share on other sites

LSD = Limited slip diff, den låser ikke bakakselen slik sperra gjør.

 

 

Takk for det! Vet du om det er mulig å få kjøpt noe sted? Nytt eller brukt?

 

mvh Espen

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Guest oddev
Takk for det! Vet du om det er mulig å få kjøpt noe sted? Nytt eller brukt?

 

mvh Espen

 

 

Du kan vel alltids kjøpe deg en bakstilling fra Xr4x4 å sette på, så får du skiver og :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan vel alltids kjøpe deg en bakstilling fra Xr4x4 å sette på, så får du skiver og :)

 

Jeg har bakstilling med skiver. Fikk tak i en sierra fra sverige med skiver bak! Kanskje det er samme bakstilling som på xr4x4?

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Guest oddev
Jeg har bakstilling med skiver. Fikk tak i en sierra fra sverige med skiver bak! Kanskje det er samme bakstilling som på xr4x4?

 

Har den skrudde aksler?

Link to comment
Share on other sites

Liten begrepsforklaring: Differensialbrems: Kjært barn har mange navn, omtalt som LSD, sperre osv. Dette er IKKE en sperre. Gir mulighet for litt turtallsforskjell mellom hjulene, men vil i de aller fleste tilfeller sikkre at ikke et hjul spinner. 99,9% av tiden vil det ikke merkes noen negative konsekvenser kontra vanlig åpen diff.

 

Sperre: Dette har jeg aldri hørt om på en Ford personbil. Ei sperre innebærer 100% låsing mellom hjulene. I vår verden vil det i praksis si en fastsveisa differensial. Dette er økonomiløsninga for de som ikke vil bruke penger på en skikkelig diffbrems, men som absolutt ikke tålererer hjulspinn på innerhjulet. Det går helt greit å kjøre med (jeg gjore det i 2 år) men det gir mer dekkslitasje, en bitteliten tendens til understyring før hjulslipp og en mer brå terskel til overstyring.

Edited by Leo

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

hehe LEO> ford/new holland køre med spær.. det er sikkert lamel tyben. men i gamle dage var det en klo kobling. det virker.. vi snakker naturligvis traktore.. men ja spær er med 100% lås. og LSD er med mindre %satser. feks cosworth 4x4 køre med 40% spær.

Link to comment
Share on other sites

Har den skrudde aksler?

 

Det er det. Skrudd med umbrako skruer! Det vil si? Samme som xr4x4?

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har den skrudde aksler?

leo er gutten som har lest leksa si.. lsd, eller limited slip differensial som d heter er konstruert slik at den overfører kraft fra det spinnende hjul til det som ikke spinner.. men disse er levert i forskjellige varianter.. feks, sierra cosworh 2wd har veldig mye låsing på diffen, mens en sierra is har mye mindre.. 70&% kontra 30%.. jeg har bygd om bakstillinga mi med cosworth deler og kan med handa på hjerte si at cosworth diff ruler uansett.. helt konge året rundt:) keep up the good work people..

Link to comment
Share on other sites

leo er gutten som har lest leksa si.. lsd, eller limited slip differensial som d heter er konstruert slik at den overfører kraft fra det spinnende hjul til det som ikke spinner.. men disse er levert i forskjellige varianter.. feks, sierra cosworh 2wd har veldig mye låsing på diffen, mens en sierra is har mye mindre.. 70&% kontra 30%.. jeg har bygd om bakstillinga mi med cosworth deler og kan med handa på hjerte si at cosworth diff ruler uansett.. helt konge året rundt:) keep up the good work people..

btw, cosworth har skrudde aksler, sierra 4x4 har skrudde aksler, scorpio har skrudde aksler.. diffen fra en cosworth passer ikke i en sierra bakstilling.. "bøyla" er for smal i festene men ellers helt lik..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...