Escort RST WRC Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Sikker på at det er bedre ventiler i Efi-toppen??Er jo natriumfylte ventiler i RST-toppen, for bedre kjøling..Tviler på at det er det i Efi-toppen som org. står på en maskin som det er 105hk i... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 er vel på xr3i utgaven med 130 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Fortell meg hvilken cvh xr3i som har 130 hk! Er Zetec xr3i som har 130 hk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 TJ RS Turbo snakker om tallerkenen på ventilen, den er formet bedre for flow. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted May 7, 2006 Author Share Posted May 7, 2006 rådene går før stemplene Hvor mye tåler de da? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 rundt 200 har jeg hørt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 mener på å ha hørt rundt 220.. kanskje litt mer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 det er heller turbotrykket som setter begrensingen. snakket med trond stensbøl ang. dette når jeg bremset caben, og han ville ikke skru opp turbotrykket noe mer før jeg kom tilbake med skikkelige råder.... men over 1.5 bar trenger man sjeldent på rs turbo Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 var det 1.45 bar du bremset på med orginale råder? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest abn0rmal Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 (edited) Edit: delene kom idag soz Jano Edited May 15, 2006 by abn0rmal Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 kjørte ca 1.45-1.5 bar på caben, var litt toleranser i måleren unormal: tror ikke jano oddkidd er noen useriøs person. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 noen som vet om noen bra råder da? ikke burton da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 TJ RS Turbo snakker om tallerkenen på ventilen, den er formet bedre for flow. Okay, lært noe nytt idag og..Er det stor forskjell på tallerkenen da?Samme størrelse på rst og efi-ventiler? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 (edited) Jeg har bestilt og overført penger til Oddkidd for over en måned siden, og enda ikke fått convertion plata..Og han sa alle delene va "off the shelf", altså, på lager. For litt over 2 uker siden sa han at delene var sendt.. Hvor lang tid tar det fra England til Norge da? Noen som har handla fra ham før? Jeg begynner nemlig å bli skeptisk på om jeg har kasta bort 3200 kroner eller ikke nemlig.. jg kjøpte deler av han her for ei stund sia.tok to uker.grei kar og meget behjelpelig..men han glemte å sende med klistre merker da.hehe..buhu Edited May 7, 2006 by oldfordsneverdie Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 EFI-toppen har bedre flow enn den org. RST toppen. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Ok..Men er det samme str. på ventilene?`Og hvordan er blir det med temperaturen på ventilene i en EFI-topp ved når den blir turbomata? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Ok..Men er det samme str. på ventilene?`Og hvordan er blir det med temperaturen på ventilene i en EFI-topp ved når den blir turbomata? samme ventil størrelse på efi og MFI toppen.. og det at rst ventilene er natrium fylte for å unga at de skall bli så varme er i grunn bare tull på en så "lite" effektiv motor... de aller fleste motorer har ikke slikt og alle over dim ventilene til rst som burton selger er helt vanlige ventiler.. tror det er andre ting som stopper før ventilene for å si det sånn =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs-racing Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Jeg har og handla fra oddkid, ikke et negativt ord å si om den karen.Fikk feil brakett til veiv-giveren, og fikk en ny kostnadsfritt tilsendt 05`Mondeo tdci 02`Focus Escort RSTurbo S2 Sierra Cosworth 4*4 x Sierra Cosworth 4*4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 Er det noen som faktisk har eller har prøvd autronic her forresten? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest abn0rmal Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 (edited) kjørte ca 1.45-1.5 bar på caben, var litt toleranser i måleren unormal: tror ikke jano oddkidd er noen useriøs person. Det tror ikke jeg heller lenger! Delene kom idag! Så jeg trekker tilbake den posten Litt rot var det dog.. delvis grunnet den amatørmessige hjemmesiden hans, og feil på forumet der. Oddkidd for the win! EDIT: Det mangla pakninger som skulle være med.. Edited May 15, 2006 by abn0rmal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt-Olav_86RsTurbo Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Sett i Zetecmotor.. Har montert en 1.8 i min med Megasquirt 2 datasprut og EDIS tenning, Nissan 200sx s14 dyser. Har ikke fått mappet den enda, men tror skal gå godt Planlegger å lade med 0,8 Bar. Kompressjon senket med dekompressjonsplate mellom topp og blokk. Originalmanifolden og turbo fra CVHen er flyttet over, måtte bare bore hull til pinnboltene i Zetec toppen. Her er noen bilder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Sett i Zetecmotor.. Har montert en 1.8 i min med Megasquirt 2 datasprut og EDIS tenning, Nissan 200sx s14 dyser. Har ikke fått mappet den enda, men tror skal gå godt Planlegger å lade med 0,8 Bar. Kompressjon senket med dekompressjonsplate mellom topp og blokk. Originalmanifolden og turbo fra CVHen er flyttet over, måtte bare bore hull til pinnboltene i Zetec toppen. Her er noen bilder.. "Endelig" ett bygge i riktig retning. Ett lite tips: Den originale RST turboen er litt liten til 1,8 L 16 V motor. Cosworth 2 wd turbo med eldre Volvo A/R 0.48 turbinhus er bolt on og SER identisk ut til den originale RST turboen. Billig og bra løsning. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Jeg liker best å se at man holder seg til den originale motoren, dette er også uten tvil godkjent. 300 hester er tatt ut av denne 1.6l 8v, det burde gi motivasjon. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted May 21, 2006 Author Share Posted May 21, 2006 Trur ikke det blir no zetec på meg hvertfall, ennå se hvor langt jeg kan tøye cvh'n først Noen som vet om noen i Telemark/Buskerud som kan electromotive? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scuderia Kovacs Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Kammen passer fint i efi-toppen.. Satte kammen som sto i rst toppen over i efi-toppen her om dagen. Bedre ventiler er det også i efi toppen MEN det går også fin å frese ut spor i overkant så du får plass til dysene i mfi toppen. Nok av gods der. Men det fant jeg ut etter at jeg hadde kjøpt efi-toppen. Så bare "kjøp" den ekstra efi-manifoilen jeg har du!!! hehe Hei. Har du fortsatt en efi manifold liggende? Mvh. E.Kovacs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now