Jump to content

Swedish style innsug...


Escossie

Recommended Posts

Driver å skal sette inne enn grommere motor i sierra 2wd cosworth til gatebil i juli i den annledning lurte jeg på om det var noen som vet hvor/hvem som skaffer dette innsuget... Eventuelt pris...

Takker for alle svar :)

Mvh Escossie :D

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd Jenspeed. Kjøpte mitt hos han......koster vel litt i underkant av 1500 om jeg ikke husker feil, med innbytte i ditt gamle...

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært greiere hvis det var noen i norge/sverige som hadde disse da jeg gjerne skulle hatt til gatebil :) Takker for svar ^_^

 

 

Du kan jo høre med de her:

 

http://www.home.no/abracing/

 

FACE har også noe de kaller "gromme innsug" og selv om det ikke er Swedish style så har de nok muligheten til å ta frem det også:

 

http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1646

 

EDIT:

 

Og han her selger vel også "gromme" innsug til Cosworth:

 

http://www.krbtrading.no/

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor skal du ha swedish style egentlig?

 

noen spesiell grunn, eller er det bare fordi det ser "tøøøft" u?

 

Det ser tøft ut så har jeg hørt at det kan brukes til 700+ hk så det burde å holde :P Så er det vel kanskje litt bedre enn et orginal spacet innsug? Men hvis det høres så utrolig teit ut kan jeg jeg godt ha det orginale da hvis det er det du vil... Makan... Lurte på om noen visste om hvor man fikk tak i det! Står jo øverst hvorfr jeg skulle ha tak i det...

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

veldig pent innsug,men for oss vanlige "dødlige" med 400hk så holder 4x4 innsuget i massevis? eller vil man merke forskjell med å sette på ett sånn innsug på ett fks "grått" oppsett?

 

 

Som alltid er det totalt avhengig av HELE motoroppsettet.

 

Dersom man, på en motor som optimalisert for bruk av "SSIM", monterer en 4x4 manifold så mister man helt sikkert mye effekt. På den annen side er det ikke sikkert at en slik "SSIM" manifold tilfører noe som helst til ett tradisjonelt oppsett.

 

Leser man mellom linjene så står det også at "vanlige" chip ikke vil fungere særlig godt med denne "SSIM"

(med den rette turboen :) )

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Kevin
Som alltid er det totalt avhengig av HELE motoroppsettet.

 

Dersom man, på en motor som optimalisert for bruk av "SSIM", monterer en 4x4 manifold så mister man helt sikkert mye effekt. På den annen side er det ikke sikkert at en slik "SSIM" manifold tilfører noe som helst til ett tradisjonelt oppsett.

 

Leser man mellom linjene så står det også at "vanlige" chip ikke vil fungere særlig godt med denne "SSIM"

(med den rette turboen :) )

 

Hva menes med vanlig chip og hvordan er en motor tilpasset dette innsuget..?

Link to comment
Share on other sites

Guest FACE Motorsport
kan det være tillfeldig at det er slike innsug TG racing i sverige lager?

 

Er det samme ja. Tomas lager de som Mike Rainbird selger.

 

Ikke det helt store poenget om man ikke drar den helt ut...

 

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...