Jump to content

asfaltflekker..


Guest focusbærta:P

Recommended Posts

Guest focusbærta:P

lurer på hvordan jeg skal få vekk asfaltflekker, jeg.. uten at det skader lakk osv..

min far nevnte på at diesel tar asfalt, så jeg prøvde detta på innersiden av felgene. måtte gni leeeenge og vel før det så smått løsna.

 

siden det tok lang tid før det løsna på felgene, så regner jeg med at det tar litt tid på selve bilen også? kan umulig være så altfor bra å stå å gni diesel på lakken? eller er det "ufarlig"? :blink:

Link to comment
Share on other sites

det er alltid farlig å gni på lakken når du har noe som er kornete du skal ha vekk.. noe som er utrolig smart å bruke er Intensive Tar Remover fra AutoGlym..

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

Guest xr4is

Jeg har alltid fått bort sånn med poleringsmiddel fra Autoglym. Men veit seff ikke hvor mye det er snakk om her.....

Link to comment
Share on other sites

Guest focusbærta:P

har prøvd en polish i dag, men den tok ikke flekkene gitt.. hmrf.

perfeksjonist? jeg? neeeh? B)

så da får jeg gå til innkjøp av no remover-saker/autoglym og diverse! :P

 

takktakk til alle svar! :D

Link to comment
Share on other sites

som alibaba nevner her. sabilex. mild mot lakken,men slem mot driten. du kan også benytte silikonfjærner til å ta asfaltflekker.den skader heller ikke lakken.men fjerner asfaltflekkene fort. bare husk at ved bruk av silikonfjerner ,må det være den alkydbaserte.ikke vannbaserte.. :)

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

bruk tennvæske.meget bra og billig,og det skader ikke lakken.spray på med en pumpeflaske og la det sitte på et par minutter.spyl av eller bruk en gammel svamp med tennvæske på og stryk av asfalten.fungerer også meget bra på bremsestøv og møkk på innsia av felger.

Har selv brukt dette i flere år uten problemer,og det samme har flere kompiser.

Er nok de samme indigriensene i tennvæska som den dyre asfaltrensen man kjøper på bensinstasjonen til 50 kr literen.Jeg kjøper på lidl til 7,90 pr liter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Kristian

Ta en titt på denne linken her...

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=20083

 

Skulle det være noe du lurer på ang det som står, så bare spør...

Ser du holder til i odalen, å deroppi har jeg familie og hytte, så er der oppe en del. Så skulle du ikke få det til, kan du si fra skal jeg ta med "førstehjelpsveska" mi oppover å ta jobben for deg....

Da jeg har stort sett det meste av poleringsmaskiner og midler for proffbruk...

 

Asfaltflekker er noe dritt, men har man en bra polert bil med bra voks, så sitter ikke dette så bra fast som ved en bil som er "tørr" i lakken...

 

Jeg ville ikke anbefale å bruke mye av det som er nevnt i denne tråden da det også fjerner det som evt er på av voks på bilen, noe som gjlr den matt...og det er fy-fy...hehe

 

Kan til nød anbefale sabelX hvis ikke noe anna funker, men dette krever også skikkelig vask og polering etterpå for å få tilbake glansen.

Link to comment
Share on other sites

Guest focusbærta:P
Ta en titt på denne linken her...

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=20083

 

Skulle det være noe du lurer på ang det som står, så bare spør...

Ser du holder til i odalen, å deroppi har jeg familie og hytte, så er der oppe en del. Så skulle du ikke få det til, kan du si fra skal jeg ta med "førstehjelpsveska" mi oppover å ta jobben for deg....

Da jeg har stort sett det meste av poleringsmaskiner og midler for proffbruk...

 

Asfaltflekker er noe dritt, men har man en bra polert bil med bra voks, så sitter ikke dette så bra fast som ved en bil som er "tørr" i lakken...

 

Jeg ville ikke anbefale å bruke mye av det som er nevnt i denne tråden da det også fjerner det som evt er på av voks på bilen, noe som gjlr den matt...og det er fy-fy...hehe

 

Kan til nød anbefale sabelX hvis ikke noe anna funker, men dette krever også skikkelig vask og polering etterpå for å få tilbake glansen.

 

aha. takktakk :)

skal ta å lese litt mer grundig igjennom bare tida strekker til :)

men slike produkter fåes kjøpt hvor? :wacko:

 

nå har de begynt med asfaltlegging på nytt her, så blir garantert flere flekker.. spesielt synlig med hvite felger.. snodig.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Kristian

Alle produkter fra meguiars skal du kunne finne hos en bilextra butikk i nærheten av hvor du er...

Veit også at noe mekonomen har dette...

Skulle dere ikke finne det dere er ute etter, så kan jeg være behjelpelig med å skaffe det du evt ønsker...

 

Men husk en ting, prisnivået på meguiars-produkter koster litt mer enn denne ganske kjenta skilpadda du kan plukk eopp hos lokale besnsistasjoner...Men de kronene ekstra er det vært, det kan jeg garantere...

 

product_G1116.jpg

Slik "kitet" ut, hvis du vil handle deg en claybar...

Her følger det også med "smørningsveske" for jobben...

Altså ru sprayer på dette på clayen før start, og fortsetter å sprøyte på bilen mens du gnur, slik at calyen gnir uten stor friksjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...