Jump to content

Godkjente senkesett


Guest Erik Braseth

Recommended Posts

Guest Erik Braseth

Hei

 

Har brukt søkefunksjonen, uten å bli så mye klokere av den grunn :blush:

 

Er det bare H&R som har senkefjærer med TÜV godkjenning? Ser 20609 (h&r 30mm tuv, v6) settet går for ca 2400 kroner på div nettbutikker (powerzone osv), men det må da finnes andre alternativer (evt billigere plasser)?

 

Senkesett, forstillingskontroll, visning til BT og cambershims (ja, jeg liker ikke "skeive" hjul) ser ut til å bli en dyr affære :(

 

Edit: oj, fant dette hos carstyling.no

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Lesjofors settet mitt er godkjent vis man kikker i papiren på vekten av fronten. Sa på biltilsynet at det skulle gå greit og godkjenne med det. Bare vekta var riktig. Men får aldri rota meg dit:)

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det var langt ifra svaret jeg fikk her i Trondheim iallefall.

 

Men 30mm høres lite ut, spesielt foran.

 

Er litt lite. Gamle settet mitt var 40mm. Mere passe foran. Har 35 bak + anlegg. Det er passe. Foran har jeg 40 med en runde borte. ALT for lavt. Så må få satt på 35 der og.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ed_Hunter

Jeg har fått bilen min godkjent hos biltilsynet med Lesjøfors 30mm senkesett, uten problemer. 30 mm er ikke mye, men det er da bare å "forandre" litt etterpå... :D Så lenge man har fått bilen godkjent senket, gidder de aldri å måle det i en kontroll (med mindre det er så stor forskjell at det viser tydelig). Jeg for min del har "modifisert" fjærene lett med vinkelkutter, antar at den nå er senket ca. 45-50mm.

Link to comment
Share on other sites

Guest Scorpioen84

jeg har 30mm sett fra H&R, det senket mere en 3cm bak vertfall, jeg ville ikke hatt den noe lavere, skrubber asfalt nok som det er, men så er ikke min scorp noe gatebil i den forstand...

 

Siden du blir svimmel av den tynne luften i høyde Erik, så må du vel senke ja... ;)

 

Er vel en grund til at ikke mere en 30mm er TUVgodkjent...

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Combatkit: har sett det der, men det er ikke godkjent for 2.8 2.4 2.9, uten at jeg helt forstår hvorfor. Den dieselklumpen er jo sikkert like tung som en 6'er..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Erik Braseth

Jaja, da har jeg ordna ønskeliste :)

 

H&R 30mm TüV- 29609(-1) - senkfjærer (ca 2400)

koni - 8741-1093sport - gule koni foran (ca 1200kr stk)

koni - 26-1261sport - gule koni bak (ca 800kr stk)

 

pluss frakt, pluss forstillingskontroll, pluss visning = dyrt :(

 

Og så må vi ikke glemme powerflexforinger til understellet. Helst overalt :D

 

Hmm,

8610_8710.gif

8641Sport-, 8741Sport Series

Externally adjustable twin-tube low-pressure gas design

8641: cartridge

8741: complete strut

8741-1093 er altså et helt fjærbein?

 

26_30.gif

26-, 30 Series

Adjustable mono-tube high pressure gas design

men den er jo ikke gul :P (26-1261sport) Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

ke er forskjellen på fjørene til 2wd og 4x4. eg har ein 2.9 4x4 88mod og den må senkes da det ser forferdeli ut som den er. sliter med å få tak i fjører til 4x4 så alle tips motas med stor takk.

 

Scorpio 4x4 heter GAE4 ? H&R har sett som senker 30mm.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Scorpioen84

http://www.powerzone.no

 

Der jeg kjøpte mine H&R Sport...

 

EDIT: bare hos meg at jeg får opp honda når jeg trykker ford, og må trykke Fiat for og få opp Ford...?

(Bruker FireFox.)

Edited by Scorpioen84
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Noen som har noen nye erfaringer med senkesett til Scorpio? Tenker på å senke den andre Scorpioen min også.

 

Hvor selger de Lesjøfors senkesett?

Noen som vet hvilket merke Mekonomen selger?

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Har ingen nye erfaringer, men lurer litt på hvordan det blir med bilstein istedet for koni. Volvofolket er jo hellig overbevist om at bilstein er et bedre valg en koni, iallefall på deres biler. Dessuten er det bare rebound som kan justeres på koni, og hvor ofte har man egentlig nytte av å justere hvor fort/sakte demperne strekker seg ut igjen?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan trylle så blir det nok Koni på deg også.

Bilstein sine har gått ut av produksjon, så hvis du skal ha det blir det i så fall om du kommer over noen brukte. (SJELDEN!)

Hvorfor kjøper du ikke bare H&R? Det er nok det beste som er tilgjengelig til scorpioen.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hehe, det forklarer kanskje hvorfor jeg aldri fikk noe mer tilbakemelding fra de som selger bilstein. De skulle nemlig "sjekke det opp" og varsle meg senere

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan trylle så blir det nok Koni på deg også.

Bilstein sine har gått ut av produksjon, så hvis du skal ha det blir det i så fall om du kommer over noen brukte. (SJELDEN!)

Hvorfor kjøper du ikke bare H&R? Det er nok det beste som er tilgjengelig til scorpioen.

 

Jeg har H&R på den andre og den er veldig stiv og fin å kjøre, men bilen er så høy foran. Men jeg tror alikevel at jeg kommer til å gå for disse siden de er TÜV-godkjente.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...