Jump to content

2wd vs 4wd innsug


fordcosworth

Recommended Posts

Guest Larsern

4x4 gir både bedre respons og takler mer effekt. +- 400hk på 2wd og +- 450hk på 4x4. Men selv om 2wd innsug kan klare 400hk, så ville jeg byttet til 4x4 så fort man kommer over stg1 trim.

 

Passer rett på.

 

Omsveist innsug er det ikke vits i med mindre du skal godt over 400hk. Med mindre fancy specliste er like viktig som resultat.

1300,- prisen krever vel også at man har 4x4 i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett omsveiset Jenspeed innsug på bilen min, og syntes å merke bedre respons i motoren etter at det kom på, men vanskelig å si helt konkret, da toppen min også var nyporta samtidig. Trenger ikke 4wd innsug for å få det sveisa om Jens fikk mitt 2wd innsug.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

4x4 gir både bedre respons og takler mer effekt. +- 400hk på 2wd og +- 450hk på 4x4. Men selv om 2wd innsug kan klare 400hk, så ville jeg byttet til 4x4 så fort man kommer over stg1 trim.

 

Passer rett på.

 

Fløder 4wd toppen bedre enn 2wd toppen siden du oppgir forskjellig effekt med 4wd innsug på 2wd/4wd topp? Har 2wd topp og eksosmanifoil, toppen er portet.

Kan jeg bruke 2wd spjeldhus, modde 2wd luftslange etc?

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Fløder 4wd toppen bedre enn 2wd toppen siden du oppgir forskjellig effekt med 4wd innsug på 2wd/4wd topp? Har 2wd topp og eksosmanifoil, toppen er portet.

Kan jeg bruke 2wd spjeldhus, modde 2wd luftslange etc?

 

 

Skrev litt uklart. Det jeg mente var at 2wd og 4x4 innsug klarte forskjellig effekt.

 

Men, ja. Orginalt vil en 4x4 topp fløde litt bedre enn 2wd. Iallefall har YBP toppen "flushmounted" ventilstyringer, mens 2wd styringene stikker ut i portene. Har ikke fått studert en "vanlig" 4x4 topp uportet, så vet ikke om styringene er slik der.

 

Ville absolutt gått for 4x4 innsuget selv om det selvfølgelig kan sveises om på 2wd også. Grunnen er at 2wd plenum gir bare rundt omkring 12mm klaring til traktene, og plenumspacer gir enda dårligere fordeling til sylindrene enn det allerede er.

Link to comment
Share on other sites

ups noen ganger har eg bare armen i fatle og hue under armen så beklager men mente 1300 kr....

men synts fortsatt dette er dyrt nå det bare blir gjort halvparten av jobben liksom....

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

var ikkje for og krittisere men synts det var dyrt bare ...

har jobbet som sveiser og plate arbeider så det og sveise det der skulle ikkje tatt lange tida...

men alle vil jo tjene penger i dag så ...og mye vil ha mer;);)

 

no hard feelings;)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Syntes faktisk dette var kjempebillig jeg......tror ikke Jens akkurat blir rik av å selge disse....jeg har ihvertfall ikke tenkt å få sveiset det selv.... :)

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

kan si meg litt enig med fler her.. ble ganske skuffa jeg og da jeg leverte inn ett slett og lakkert innsug og fikk igjen ett slikt stygt ett. og plus jeg da skulle betale 1300 for det... syns ikke 1300 er mye penger men.. kjett og få igjen noe sånt..

Alle som sveiser litt vet jo at dette ikke er noen kjempe jobb.. men greit nok. Fungerer sikkert flott.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Noe som blir masseprodusert slik som dette går det selvsagt raskt å lage når man har gjort samme jobben noen dusin ganger før, men det er første gangen at det tar litt tid å tenke ut og måle opp osv, alle som har drivi litt med konstrukson av diverse mekanikk forstår dette. Tipper de fleste her, med sveisekunnskaper eller ei, hadde brukt en god del tid på å lage seg noe slikt hvis dem ikke hadde hatt noe å kopiere fra, om man da i det hele tatt hadde kommet på akkurat den her måten å enkelt modde et innsug på, for er det noen andre som har gjort det her før Jens begynte med det kanskje ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...