Jump to content

Noe spesiell "cosworth"


Fakeworth

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvorfor det?hva som er galt med en som er retta?blir som regel skjøta og kappet inn karosseriplater på orginale skjøtepunkter.er jo det noen skriker om her.Poenget er at dette aldri vil bli like bra som org.Altså jalla...

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Er enig me Bdt her... Skjøting va bil blir bare jalla, ihvertfall en RS2000 og en Cosworth!

Er en bli vrak er den vrak sier nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

skjøting av bil er jalla.ferdig med det.en hel bil er ikke skjøta sånn i utgangspunkte.den blir jo skjøta der som det er "traverser" eller bjelker i gulvet...men org chassis er jo ikke satt i sammen av to deler.er nok av tester som beviser at dette ikke er holdbart..i en krasj test så har det ved flere tilfeller knekt i sveisene..og bilen kolapser...

det er en ting..men en anna ting er at for noen så betyr kansje det at bilen har rulla ut fra fabrikken som den faktiske bilen du evnt har eller liker.

skjøter du en vanlig sierra sammen med en cosworth..så har du en jalla bil..

og denne bilen som det gjelder her..er jo helt villt å gjør det me..siden escort cosworthen er såpass unik i forhold til en vanlig escort

my rot her kansje..men får helt hetta når eg diskutere skjøta og ombygde biler.fy skam.

Link to comment
Share on other sites

så alt som ikke er orginalt er jalla/fjøs mekk?

da er det mange som kjører rundt med jalla motorer, understell O.L

 

men jeg skall være enig i at en skjøta bil kan være svakere enn en orginal bil, men nå har det seg slik at en bil også ruster, noe som også er med på og svekke en konstruksjon, samme gjelder oppretting av kræsjet stål.. har ikke samme strekkfasthet og stivhet etter at det er blitt retta en gang, men likevell det er fult lovlig og ikke noe hekse kunst, og en bil skall ikke være for hard i nøtta heller.. den skall gi etter en (anntydning) :lol:

 

men jeg er helt enig at det er en smule jalla og skjøte 2 slike biler som her... men hadde det vært en 2,0 is som hadde fått front fra en 2,0 gl eller noe, så hadde jeg bryd meg katta, så lenge det var gjort av et ordentlig verksted...

Link to comment
Share on other sites

eg personlig snakker vel heller om at eg aldri ville hatt noe som var ombygd ...skjøta..sjøl.og snakker heller ikke om orginalt som i at det ikke går ann og gjøre noe med bilen..men chassis nr som ikke er "orginalt"..det er det eg snakke om.historien til bilen...at bilen begynte sitt liv som en cosworth..og ikke som en 1.6L..ombygd til cosworth..og enda verre...escort 1.6 ombygd til cosworth..dette er jalla!

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Hadde du sagt det vis bilen din hadde blitt vark ??

 

Ja. Da hadde jeg fått tak i et annet karosseri eller noe sånt. Chassi nr. hadde blitt brukt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

Lenge leve skjøtet bil!!

 

Escorten min er skjøtet, godkjent(tror jeg), og den er for lang. 1 cm ca.

Edited by abn0rmal
Link to comment
Share on other sites

dere snakka om att platene i bilen blir ødelagt når ein sveiser i disse ......

dette får eg ikkje til og stemme helt man hel sveiser ikkje tynn plater ,da punkter du bare for og ikkje føre formye varme i platen slik att du svekker den...

eg for min del har aldrig sett ein bil som har vært hel sveist i skjøter osv

men eg skal være enig i att det kan være jalla med skjøting av biler men det kommer ann på hvem og hvordan jobben er blitt gjort .....

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

en skjøta bil er fremdeles en skjøta bil..uansett hvem som har gjort det vel?

men folk er jo forskjellige.noen bryr seg isje om om bilen er en uorginal cosworth.(som det gjelder her)og snakker om uoriginal som i feil chassis nr i forhold til "rett bil".

er klart skal du kun ha en herje bil..så er det kansje like greit å ha en ombygd bil...men på samme tia så ødelegge jo dette for dem som har orginale biler.prisene synker..forsikringene øker..i og med at det blir flere av "cosworther" på veiene.og gjerne dem som har en uoriginal bil passe ikke så godt på bilen...kjøre med mindre vett kansje..dermed blir det større sjans for ulykker i en "cosworth"..alså en ombygd bil.dette er jo seff bare en måte eg ser denne saken på.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner han som har bilen,den er skjøtet med en escort cosworth en gang i tiden.

Så alt ligger klart til å montere cosworth motor og drivverk i den.

Er en ganske fin bil,men med feil motor hehe :D

Så vet ikke hvorfor han har skrevet orginal cosworth,vil jo ikke akkuratt kalle den det.

Tipper det eneste som er skjøta her er chassinr. Escort Cosworth er basert på et omtegna Sierra chassis. Mener det eneste på cossie som er vanlig Escort er dørene, taket og frontruta. Original cossie styling passer ikke på en vanlig Escort,

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Platene på en orginal bil er oxo skjøta...;) ikke noe problem med skjøta bil så lenge det er ordenlig gjort...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

hvis alle dere som eier cosworth her i norge visste hvor mange av cossiene som finnes her til lands som er skjøtet hadde dere sagt noe helt annet tror jeg. jobbet hos en lakkerer på midten av 90 tallet som igjen samarbeidet med et oppretterfirma som kun drev/driver med ford.har ikke tall på hvor mange cossier som kom derfra.men en god del er det.og de aller fleste går enda,. skjøting er slettes ikke jalla hvis dette blir gjort nøye. og såfremt dere ikke er "kjennere" ville dere ikke sett forskjell engang.for de som ikke har sett hvordan en bil blir skjøta ,så blir bilen skjøta der det allerede er en skjøt feks nede i gulvet ved baksetet.eller framme ved pedalsettet. for det andre så må bilen godkjennes på biltilsynet etterpå. hvor det også må foreligge et målepapir på at bilen fortsatt er innenfor de satte orig standardene hva gjelder mål.

ang esc cosw , så er utgangs punktet for en esc cosw plattformen på en sierra 4x4 hvor de har satt på esc kaross. hvis jeg ikke husker galt nå, så er esc cosw 2,5 cm bredere i taket enn std esc. dørene passer som nevnt her over-. og sikkert en del annet å. men forskjellene er så store at jeg tviler de ville klart å få rs2000 kaross til å gå over ens med cosw karossen. er en grunn til at esc cosw har utbyggere liksom. det er ikke for looken sin skyld akkurat. alt er bredere i plattformen/understellet i forhold til en vanlig esc. sier meg enig i leo her jeg . tror denne bilen her bare har fått rammenr skjært ut da for skjellen here er så store i karossen/understellet. men det er jo bare min tanke

en liten ting på slutten her.

hvis dere ser på tallene hvor mange biler (cosw) som ble solgt ny her i norge fra forhandler , og hvor mange som er " norsk"

pr idag så skjønner dere at noe ikke stemmer helt. ingen som har tenkt på det ?

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Såklart det går masse ombygde Cosworth`r her til lands, både på den lovlige og ulovlige måten. Det samme gjelder ML, GW og masse andre.

 

Ang det med skjøting. For meg er det noe psykisk, en bil som har vært i 2 deler og sveisa sammen av en kar med armer og bein -Nei takk.

Edited by RSCoz
Link to comment
Share on other sites

hvis alle dere som eier cosworth her i norge visste hvor mange av cossiene som finnes her til lands som er skjøtet hadde dere sagt noe helt annet tror jeg. jobbet hos en lakkerer på midten av 90 tallet som igjen samarbeidet med et oppretterfirma som kun drev/driver med ford.har ikke tall på hvor mange cossier som kom derfra.men en god del er det.og de aller fleste går enda,. skjøting er slettes ikke jalla hvis dette blir gjort nøye. og såfremt dere ikke er "kjennere" ville dere ikke sett forskjell engang.for de som ikke har sett hvordan en bil blir skjøta ,så blir bilen skjøta der det allerede er en skjøt feks nede i gulvet ved baksetet.eller framme ved pedalsettet. for det andre så må bilen godkjennes på biltilsynet etterpå. hvor det også må foreligge et målepapir på at bilen fortsatt er innenfor de satte orig standardene hva gjelder mål.

ang esc cosw , så er utgangs punktet for en esc cosw plattformen på en sierra 4x4 hvor de har satt på esc kaross. hvis jeg ikke husker galt nå, så er esc cosw 2,5 cm bredere i taket enn std esc. dørene passer som nevnt her over-. og sikkert en del annet å. men forskjellene er så store at jeg tviler de ville klart å få rs2000 kaross til å gå over ens med cosw karossen. er en grunn til at esc cosw har utbyggere liksom. det er ikke for looken sin skyld akkurat. alt er bredere i plattformen/understellet i forhold til en vanlig esc. sier meg enig i leo her jeg . tror denne bilen her bare har fått rammenr skjært ut da for skjellen here er så store i karossen/understellet. men det er jo bare min tanke

en liten ting på slutten her.

hvis dere ser på tallene hvor mange biler (cosw) som ble solgt ny her i norge fra forhandler , og hvor mange som er " norsk"

pr idag så skjønner dere at noe ikke stemmer helt. ingen som har tenkt på det ?

har du hørt om et fenomen som heter bruktimport?

 

og ja seff er det mange biler som er skjøta..men ikke som går som orginal biler tror eg..men er nok endel av dem også..kjenner til etpar faktisk.

men eg syns skjøta bil er jalla uansett..ikke som at det kansje er dårlig gjort...men skjøta er skjøta...ombygd er ombyd...sånn er det bare..går liksom ikke ann og vri på det...er den ikke "solgt/levert fra fabrikk som en cosworth...så er det jo ombygd...

og om den er skjøta så trenger ikke det være dårlig sier noen...men jo..er jo akurat det det er...fordi man har hatt f eks kollisjons tester med skjøta biler..og dem ryker faktisk i skjøtene..alt etter hvor dem er skjøta seff..men er det et front stykke...som det var i den testen som eg så..så røk dem framm der hvor den var skjøta ve frontruta..og det er ikke bra.

 

 

men men.som eg sa også...det er et interesse spørsmål dette her...noen vil ha orginale biler og takler ikke ombygde biler pga at dem er entusiaster og vil ha en bil som faktisk har vert den bilen hele sitt "liv".

andre tenkter mer på at bilen kun skal gå som helvete..og svi gummi...tøffe seg rundt.men folk e forskjellige. :D

Link to comment
Share on other sites

har du hørt om et fenomen som heter bruktimport?

 

og ja seff er det mange biler som er skjøta..men ikke som går som orginal biler tror eg..men er nok endel av dem også..kjenner til etpar faktisk.

 

jada bruktimport er greit .men dette er fortsatt ingen orig "norsk" bil .Hva det gjelder om skjøtinga.så er det nok flere av skjøtebilene som går som "orig" bil. er nok mere enn hva dere tror. mener bare at folk må tenke litt før de skriver om noe de ikke har så god greie på.

Link to comment
Share on other sites

Ombygd/sveisa/skjøta= herje og banebil

 

Orginal(fra fabrikk) = Kose og entusiast bil

 

har personlig ikke noe mot noken av delane... men har nok litt med psyken og som RSCoz sei

 

greit nok at en ombygd/Skjøte bil kan vere 110%, men noken liker bare å vite at dei kjører orginal!

Link to comment
Share on other sites

det er hvertfal eg heilt enig i....... det er mye av grunnen eg heller kjøpte meg ein orginal cossi og betalte heller fortollinga på den på den selv om det svei litt men værdt det ....da vet du hav du får ..

og du slipper og sitte med tusen tanker om hva som kan være gale hvis bilen skulle stoppe eller noe ...

fordi på ein orginal bile kan du finne ut av ting ganske lett /men på ein ombygd som har blitt skjøtet og loddet i hytt og dyne vær ledninger/karros så er det ikkje veldig lett og finne ut av ting.med mindre du har bygd den selv tror eg ........

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

jada bruktimport er greit .men dette er fortsatt ingen orig "norsk" bil .Hva det gjelder om skjøtinga.så er det nok flere av skjøtebilene som går som "orig" bil. er nok mere enn hva dere tror. mener bare at folk må tenke litt før de skriver om noe de ikke har så god greie på.

ja er nok mulig at det er flere biler som er juksa til enn hva man aner..

men har sånn sett aldri snakka om at en orginal bil må være norsk..det spele forsåvidt ikke noen rolle.men snakker hele tiden om orginal bil..fra fabrikk..alså chassis nummer messig.

bilen trenger jo heller ikke være org spec...det er også forskjellig fra person til person..noen vil ha org spec..org bil..osv..

eg vil personlig ha en orginal bil.med korrekt chassis nummer.alså en bil som ikke er ombygd. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...