Jump to content

Bremse problem med sierra 1993 mod


2.0 I Doch

Recommended Posts

har nett lufta bremsene\ skifta bremse veksa og nivået er på max, men pedalen var klikk før luftinga og der for var det eg prøvde å lufte men det hjalp ikkje. Det kommer ein merkelig lyd når eg trykker inn pedalen (går langt inn og).

Link to comment
Share on other sites

vis nivået ikke minker og du ikke har ABS kan dette være en enkel feil som en vacum lekarsje eller dårlige pakninger i hoved pumpa, har du ABS kan prøve å bytte hjernen

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

er ikke svart den nei den er blank å ligger under hanskerommet, men har du abs eller ikke ??

vis du har abs så sitter det mange kontakter på pumpa, gjøre det det ? i tilegg skal det også sitte en svart metall beholder på den

Edited by Cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje abs(meiner eg), men eg kan ta bilder å legge ut i morgo

 

 

Edit bilde er lagt ut, det er litt bremse veske søl der, med det har eg laga selv når eg fylte det.

 

Har lagt ut lyd fil\ film på www.home.no/drengenes så kan dere få høre kas merkelig lyd den lager.

Edited by 2.0 I Doch
Link to comment
Share on other sites

Har skrudd ut den metall saken, men kan ikkje forstå kordan den skal vere klikk, er det noko mekanikk inni der som kan vere gåen?

 

Men den ledningen som går ned på eksosen det er vell ein temperatur ledning, men kva gir den informasjon til?

Edited by 2.0 I Doch
Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å fjerne disse små låsesplintene som stikker gjennom ankerplaten. Holder igjen på baksiden og bruker en tang på de runde klipsene, presser inn og vrir 90 grader.

Så pleier jeg å vippe bremsebåndene løs på motsatt side av hjulsylinderen, løsne fjørene og tilslutt vri de løs fra håndbrekkswiren.

Sikker på at du må ha av båndene for å bytte sylinder?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt sikker, men tror du skal klare å ta av sylinderen uten å løsne bremsebånda. Du kan prøve å skru ut selvstrammeren så den holder bånda ute, så skru av sylinderen :)

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du får vasket av med bremserens med en gang, og ikke har kjørt med det går det helt fint. Da trenger du ikke å bytte bånd.

Men viss du har kjørt med det, ergo det har blitt varmt, da må du nok bytte de ja.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

ok har fått taki eit rense stoff, eg tørka godt av når det kom på, men trommelen må vere på for at bremse sylinderane skal vere tette?

 

Eg får ikkje på høgre trommel deksel prøver å finne ut korleis eg får banda til å gå lenger inn slik at eg skal få på deksele men blir ikkje klok på mekanismane :s

Link to comment
Share on other sites

Eg har feil søkt litt no etter at eg skifta bremse sylinderane bak og eg har funne ut at det leker luft mellom bremse kraft forsterkern og bremsemastern der dei er skrudd i sammen. Skal det gå luft ut i frå bremse kraft forsterken, og så skal der vere tett mellom dei to. Eg har skrudd av bremse mastern og har ny "brukt" bremse master og bremse kraft forsterker

 

Hadde vært kjekt vist noen som er 100% sikker veit koreils dette funker kunne ha hjolpet meg litt. Er det pakningen i mellom dei to som er gåen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Er bare å løsne de to skruene som holder de sammen, fylle opp med masse sika, sette sammen(passe på støtstang) og skru til, la bilen stå i ett døgn helst.

Men du må passe på at det er sika rundt hele, det skal altså rundt pakningsflata, er orginalt en o-ring der av no slag.

Første gangen jeg gjorde det lakk det, ett forsøk til og det funka.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...