Jump to content

Spm. ang. Import av bil


Zarchon

Recommended Posts

Hvordan er regler med avgifter ol. ved import av en bil som skal brukes til delebil? Er snakk om en scorpio......

 

Tenker mest på å få skiftet motor, girkasse osv. Men hvordan er lover og regler om man skaffer en motor i utlandet?

 

Sikker off topic: men passer en 2.8/2.9l inn i motorrommet på en 2.0l? se sig.

Focus 2005, Titanium 1,6 109hk aut.

 

Mondeo 2004 2,0 145hk

Link to comment
Share on other sites

Så på nyhetene i går at de hadde funnet ut at momsen på bil \båtimport mest sansynelig var ulovelig. siden den som eide tingen fra før allerede hadde betalt moms for den, og da ville det bli dobbelt moms for oss nordmenn. altså skulle momsen på import ting som bil \båt fjernes mest sansynelig,

Link to comment
Share on other sites

slik det er I DAG .

Må du legge fram faktura på kjøps pris ..............

Så legger de moms på frakt ..........(om du ikke har hentet den i strømstad . å så sure de blir da ) det er bare og si att eieren bringte den til strømstad .

Så tar de moms på alt de klarer og så kan du ta bilen med deg hjem . og bruke den til hva du ønsker .

DET er den dagen du ønsker og reg denne bilen de store avgiftene kommer ..

Link to comment
Share on other sites

slik det er I DAG .

Må du legge fram faktura på kjøps pris ..............

Så legger de moms på frakt ..........(om du ikke har hentet den i strømstad . å så sure de blir da ) det er bare og si att eieren bringte den til strømstad .

Så tar de moms på alt de klarer og så kan du ta bilen med deg hjem . og bruke den til hva du ønsker .

DET er den dagen du ønsker og reg denne bilen de store avgiftene kommer ..

Men du... Er det ikke sån at man kan handle hva man vil opptil 5000kr. (monsfritt) vis man er lengre en 24timer ute av norge?? går det ikke an å få lurt til noe der:)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Skal du hente bilen selv?? I så fall, så tar du bare med skiltene og vognkortet fra bilen din, og kjører den hjem på de.... da slipper du unna all ekstra betaling... hvis du ikke blir tatt på vei hjem, men det er vel lite sansynlig at de da sjekker noe annet en vognkort og førerkort B)

Link to comment
Share on other sites

Er mest ute etter det å evt. få en bil med god motor og drivverk som jeg evt. kunne plassere i min eksisterende bil....

 

Så om jeg har forstått riktig: så trekker jeg fra moms fra utland og legger til norsk moms istedenfor? Er jo så utrolig mange rimelige scorpio i sverige i forhold til norge :P

 

Og siden jeg bor 4 mil fra grensa så har denne tanken streifet meg ofte. Har også en kompis som bor i sverige, og evt. kan ta bilen med over, da på svenske skilter (han er bosatt i sverige, men har norsk statsborgerskap) Må da kunne utnytte slike relasjoner? Kanskje jeg slipper dette momsgreiene også da?

 

Men skal ikke nr. på bilen og motor stemm i hht. vognkortet? hvordan blir det med det om man setter inn en motor kjøpt i utlandet?

Focus 2005, Titanium 1,6 109hk aut.

 

Mondeo 2004 2,0 145hk

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

Slik som jeg har gjordt det med mine delebiler (godt brukte).

24% mva på kjøpspris og frakt.

Frakt blir satt til 2500 uansett hvor bilen er hentet ifølge tullvesnet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte ikke det.. :blink:

 

Men det lønner seg alltid å ha rene laken i melposen, betal 24% moms, så får du heller få han som selger deg bilen til å være litt knipen med salgsprisen dere setter på kjøpekontrakten.

Noe a'la slikt vi gjør når vi bestiller deler fra england.. ;)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...