Trones... Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 hei.. Lurer på om Rs Turboen har samme blokk, som står i xr3i og 1.6 escorten?? evt. er det mye av delene som passer om hverandre?? - toppen da:) Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastford79 Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 toppen på rs turbo har ihvertfall større eksosporter og sodiumfylte eksosventiler.. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 jeg tror eneste forskjellen er at stemplene tåler mer varme og at det er noe sånn derre olje uttak greier eller noe sånt 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs-racing Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Forskjellen på rs turbo og vanlig 1,6 er stemplene, slik at du får lavere komp. forhold. (8,3:1, mot vanlig som er 9,5:1).Du har også oljeretur fra turboen som er borret inn i bunnen på blokka, ellers er de like.Oljetrykk til turbo kommer fra et adapterstykke som er skrudd på der ututakat til oljetrykksbryteren er. Og toppen er forresten lik, unntatt eksosventilene.Riktig nok så er eksosportene på s1 toppen større, men dette er det svært få motorer av i norge.På S2 er portene like som på vanlig topp. 05`Mondeo tdci 02`Focus Escort RSTurbo S2 Sierra Cosworth 4*4 x Sierra Cosworth 4*4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bust Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 toppen på rs turbo har ihvertfall større eksosporter og sodiumfylte eksosventiler.. hva er vitsen med å fylle eksosventilene med natrium? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastford79 Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 hadde nå escort xr3i topp og en rs turbo topp ved siden av hverandre pg målte størrelsen på eksosportene, og de på rs turboen var klart større.. det var samme delenummer på begge toppene.. kanskje den var porta eller noe.. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford4fun Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 toppen på rs turbo har ihvertfall større eksosporter og sodiumfylte eksosventiler..hva er vitsen med å fylle eksosventilene med natrium? kjøler bedre eller leder vekk varmen mener jeg de sa på skolen.. no drit, man kan ikke korte de inn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Burde kanskje ikke bruke ventilslipepasta da? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted August 4, 2004 Author Share Posted August 4, 2004 takker for tipsene!!! Men kansje jeg spurte litt feil Er det samme innhold i en escort 1.6 liters blokk, som en rs turbo blokk??Utenom stemplene da:) tenker på veiven osv... Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 4, 2004 Share Posted August 4, 2004 Er kamakslingen lik og? Men er det slik at man ikke burde bruke ventilslipepasta på seter og vetiler? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastford79 Posted August 4, 2004 Share Posted August 4, 2004 funka fint på min ihvertfall å bruke slipepasta.. både på xr3i og rs turbo 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs-racing Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 Ja, veiv, råder, kam osv er likt på rs turbo og xr3i.Forskjell på stempel, blokka, topp-pakning og eksosventiler.Det med ventilene er for at de skal tåle en høyere eksostemp som oppstår i en turbomotor. Ikke noe proble å bruke pasta, men skal ikke slipes mye i toppen på ventilstammen. (kortes)Er egentlig ikke noe spesiellt sterk bunndel (blokk med innhold) i disse motorene, og i værste fall ender du opp med råde ut av blokka. Pass iallefall på at rådelagerne ikke er slitt, da disse har en tendens til å slites i disse motorene. 05`Mondeo tdci 02`Focus Escort RSTurbo S2 Sierra Cosworth 4*4 x Sierra Cosworth 4*4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted August 5, 2004 Author Share Posted August 5, 2004 Takker rs-racing!!! Nå var jeg litt klokere ja En vet du om en vanlig 1.6L motor er lik de to da?? For de er jo billigst å få tak i En turboen?? vilken type er det som står org. i Rs turboen da?? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 Det står en Garett T3 i RS Turbo, vannkjølt for S2. Samme kompressorhus som på T3 i cosworth, men cosworth versjonen har vel større eksoshus? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 bøø 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Mener at blokka er lik på 1.6 og turbo.Og de har ikke underkjølte stempler.Husk på at disse motorene skal ikke kjøres på blyfri.Da brenner du eksosventilene.Har en onkel som har hatt RST i mange år og jeg har overhalt den toppen 2 ganger pga brente eksosventiler.Kjøpte til slutt bilen og overhalte motoren. 1992 Ford Escort RS 20002003 Ford Mondeo TDCI Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 13, 2004 Share Posted September 13, 2004 Toppen fra 86 og utover kan brukes med blyfri. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted September 14, 2004 Share Posted September 14, 2004 Mener at blokka er lik på 1.6 og turbo.Og de har ikke underkjølte stempler.Husk på at disse motorene skal ikke kjøres på blyfri.Da brenner du eksosventilene.Har en onkel som har hatt RST i mange år og jeg har overhalt den toppen 2 ganger pga brente eksosventiler.Kjøpte til slutt bilen og overhalte motoren. Skal bare ha 98 oktan bensin,mente jeg.. husket feil.. 1992 Ford Escort RS 20002003 Ford Mondeo TDCI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykarlsen Posted September 14, 2004 Share Posted September 14, 2004 Skal bare ha 98 oktan bensin,mente jeg.. husket feil.. Brukte 98oktan blyfri i mange år jeg.Høyt ladetrykk, og ingen brente ventiler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsturboS2 Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Skal bare ha 98 oktan bensin,mente jeg.. husket feil..Brukte 98oktan blyfri i mange år jeg.Høyt ladetrykk, og ingen brente ventiler. jeg og kjører med bly fri.. håper dette er greit ? vil ikke ødlegge noe.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 ingen fare, har alltid kjørt 98 blyfri jeg og, har ikke merket noenting galt verken i toppen eller i bunnen av motoren Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aNTILooP Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 hej .. Turboer skal ha 98 okt.. samme for skæm trimma som orginale.. dem orginale kan kjørest på 95 okt.. som konebil vell og merke.. eneste abreet med 98 oktan er at den har ganske høy tennings temperateur, ergo.. kan være litt sur og gretten en kald vintermorgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 hehe, du må ikke komme med sånne ting at jeg skal fylle med bly bensin. blir skremt jo!!!! 98 all the way Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 jeg har hørt at motorer fra 86- kan kjøres på blyfri 98.. før kjørte jeg kun super 98 fordi jeg trodde blyet trengtes for å ikke skade ventiler..Men å gå ned til 95 oktan er ikke lurt tror jg 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 fikk høre det av en lærer i forje uke at slipepasta skulla ha vært bannlyst.. hadde ikke noe mål og mening å bruke det så lenge du fikk slipt opp ventilene og ventil setene.. du ødla vinklene på ventilen, og så kunne det gå til helvette sa`n.. hva er vitsen med og slipe den i ventilslipe maskina vist du skall ødlegge vinglene med og slipe med pasta etter på? og faktisk så virka det rimeli logisk d han sa, husker det ikke ord for ord.. sto i 2 timer å diskuterte og forklarte... Selv har jeg ikke noe troa på at d kommer til og gå til helvette pga pastaen, men at det er unødvendig er en annen sak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now