Jump to content

Granada Ghia


jcegeland

Recommended Posts

Når det gjelder granada ghia. jeg syns alle har Ghia deler på bilene sine men hvorfor har alle bare uorginale biler har alle di orginale bilene rusta eller blitt ungdoms-kjørt opp? :unsure:

86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt)

85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen)

----------------------------------------

92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder granada ghia. jeg syns alle har Ghia deler på bilene sine men hvorfor har alle bare uorginale biler har alle di orginale bilene rusta eller blitt ungdoms-kjørt opp? :unsure:

Det er slik att de ikke har ALT . det er lett og dekal trimme . går du etter bilen er det bestandig noe som mangler . en liten list under baklyktene , innstignings lys osv

Link to comment
Share on other sites

Scorpio4x4 Quote: Og en ombygd er ikke det samme som å ha en orginal !!!!! :lol: UnQuote

 

Enig med deg Scorpio4x4 :)

 

jeg syns det er deprimerende at det nesten ikke eksisterer orginal ghia`r igjen :(

86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt)

85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen)

----------------------------------------

92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder granada ghia. jeg syns alle har Ghia deler på bilene sine men hvorfor har alle bare uorginale biler har alle di orginale bilene rusta eller blitt ungdoms-kjørt opp? :unsure:

Er vel slik at vi tilber alt som forestiller GT, RS, XR, ST, GHIA og Cosworth.

Finnes jo ikke en IS -87 uten Cossgrillen ;)

Ghia har altid vært spess. Er jo sikkert solgt flest av 2.3 L/Jubileum så mye er jo importert akkurat som Cosworth vs. L/CL.

GHIA på 80tallet, og du var høvding B)

Link to comment
Share on other sites

Bilde av en ganske orgianl ghia

 

Her

 

Fin bil, skulle bli min, men den glapp.

Eier nå en litt ungdomskjørt 2.8Ghia, trenger dash bord og noe små ting.

Vanskeligt å få tak i?

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

fin original grandiss.kunne jo senka den flere meter da men det er komfort i dissa grandissane når de er originale.

Link to comment
Share on other sites

kva slags ekstrautstyr var det ghia kom med egentlig ?

 

servo, air condition, abs(?), alt elektrisk av ruter, speil og takluke.

skivebrems framme og bak ?

 

har også hørt noken sei at ein granada type kom med skinnseter med 6reguleringsmulighetar. stemmer dette då ?

Link to comment
Share on other sites

De eldste Granadaene, MkI var ganske spartansk utstyrt, bortsett fra Ghia utgaven. Den hadde bedre lydisolering, velour interiør med teppe både her og der, servostyring, automatgir, ekte tre på dashbordet, imitert digitalklokke, nedfelbart armlene bak, lys over baksetet, finere polstret ratt, lys i hanskerommet, grøftelys, andre listerutvendig, mer chrome, alufelger. Ting som gjorde stor forskjell i 74 iallefall. De nyere har jeg ikke oversikt over, men det finnes noen med skinnseter iallefall.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...