Jump to content

Hva er forskjellen mellom 2.0cl og IS med Doch?


Guest Highonboost

Recommended Posts

Guest SieRRa
Har sett flere sierra med lang panser og dohc motor jeg men. Det fantes sikkert noen som ville ha bilen på sin måte. Selv om det fantes nye ting.

 

 

Så når det kommer en nytt karoseri , da kjøper folk det gamle som 1000vis av andre har . Hørtes meget logiskt ut hehe

NOT

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hva I ALL VERDEN er du mener me 9 år ? i di fleste andre land kom sieeraen me ohc motor 1,6-2,0 pga avgiftskravene.og forgasserdohc i noen andre land ogjen.

 

dohc motoren kom i 1990 , men sliks som bilverden er så slipper di den ut tidligere.

Bestiller du deler til en89 mod ,får du motordeler til en ohc motor ved bruk av regnr.

Da har jeg spørsmål til deg ?

Hvorfor har noen sierraer skivebremser bak ?

Og er alle ohc motorer like ? inj og forgasser

Hvordan går det ann å få feiler ventiler til en ohc motor ?

 

Har menge flere også , men går spørre di til du begynner å komme over vannflata igjen !

Du som tydligvis vet alt , noe jeg betviler mere og mere her !hehe

 

Jeg får svare for RSHansen her jeg da.

 

Sierra har skivebremser bak når bilen har ABS bremser.

 

Det er forskjell på OHC motorer.Toppen på Injection motoren har større innsugskanaler og utsparing til dysene.ellers er toppen lik på alle OHC motorer.Er også noe forskjell på kompresjonsforholdet på noen av motorene,bla transit og Sierra 2,0I med kat som har lavere komp.Er også forskjell på stempler og råder på 205 blokka i forhold til den gamle blokka som var i Taunus og Granada

 

Det er kun laget en type ventiler til OHC motoren orginalt fra Ford,så du må ha fått ventiler til en annen motor.

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

Jeg får svare for RSHansen her jeg da.

 

Orker ikke engasjere meg med slike folk egentlig, men takk skal du ha uansett. :)

 

Forresten Sierra XR4x4 kom med skivebremser uten ABS også, har selv eid en slik bil, men detaljer og atter detaljer. Har bygget opp mange Sierra så hva en "fjortis" driver å kverulerer om gidder jeg ikke bry meg om.... :D

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

hehe , SieRRa er nok ingen fjortis :P

 

 

Toppen på Injection motoren har større innsugskanaler og utsparing til dysene

 

dysene står ikke inn i toppen da :S

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Orker ikke engasjere meg med slike folk egentlig, men takk skal du ha uansett. :)

 

Forresten Sierra XR4x4 kom med skivebremser uten ABS også, har selv eid en slik bil, men detaljer og atter detaljer. Har bygget opp mange Sierra så hva en "fjortis" driver å kverulerer om gidder jeg ikke bry meg om.... :D

 

 

 

Fjortis, der har du det gutten min !!

Må jammen ikke lære faren din å lage barn vetu :)

Edited by SieRRa
Link to comment
Share on other sites

Så når det kommer en nytt karoseri , da kjøper folk det gamle som 1000vis av andre har . Hørtes meget logiskt ut hehe

NOT

 

Well go figure! Jeg veit hva jeg har sett. Som sagt finnes noen med annen smak enn deg selv i verden.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Well go figure! Jeg veit hva jeg har sett. Som sagt finnes noen med annen smak enn deg selv i verden.

 

 

Når ford selv kaller det bastard modeler så mener du det har med smak å gjøre !

Har lange erfaring med ford du skjønner jeg .

Har drevet med ford i snart 15 år,og har erfart bastard modeler selv med masse feile deler til disse.

Har mange kompiser som jobber på verksted,delelager, kundemotak til og med en bror som er verksmester på Gaden wist. Men di har Feil skjønner jeg, mot dere inne her som har maks peiling*ler*

 

Over og ut fra meg !

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...