Jump to content

Hispec Bremser


Guest c.worth

Recommended Posts

ehh ap racing er jo billigere enn dem og dem skal da være bra :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

men ka skal man med noe bedre enn 330kittet til ap da?

 

og det koster mellom 15-18000kr, er 10 lapper mindre enn hispec

Edited by vinge87

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å kjøpe meg hispec bremser,noen såm har erfaring med disse bremsene?? Er det vert pengene??

Hvor får man best pris??

 

http://www.brakes.no/undersider/bremser/hispec/monster_6.htm

 

Tenkte på 335mm eller 360mm

om du ser og mange som selger de stoooore bremsene og tenker på prisen , synes jeg gode normale virkende standar bremser er gode nok .

Men den ene gangen du kjører 5 runder på rudskogen er de sikkert ikke optimale + sansynlig vis skal du ha så store att du må bytte hjul ......

Ta deg heller tid og bytte til noen bedre klosser den dagen du kjører på rudskogen .......

Alt min mening .........

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

:)

kjører ikke på rudskogen jeg..kjører på acr å dær får man kjøre mere en 5runder:)Dæer får man kjøre til man er fri for bensin omsåva..

Kjører nå med ebc turbogove med red stuff,fungerer greit det,men vil han noe større å,ser bedre ut også:)

 

hvem såm selger ap bremser??

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

er ikke dette dyrere en hispec????vertfall ifølge lista til protrim

 

Ford Escort Cosworth 6-stempla 29 900,-

År: 91-, Caliper: 6-stempla, Skive: 330x28 / 48V Borra, Felg: 8x17

 

335/32mm 25 200,00 hispec pris liste til brakes.no

Edited by c.worth
Link to comment
Share on other sites

:)

kjører ikke på rudskogen jeg..kjører på acr å dær får man kjøre mere en 5runder:)Dæer får man kjøre til man er fri for bensin omsåva..

Kjører nå med ebc turbogove med red stuff,fungerer greit det, men vil han noe større å,ser bedre ut også:)

 

hvem såm selger ap bremser??

 

AP Racing og Brembo er seriøse og gode greier. De har vært brukt med stor suksess i årevis. Man kan også se hva FORD spesialister som FORD :lol: Burtonpower, GGR m.v. har valgt å satse på. Det er fordeler og ulemper med det meste, også store bremser. Størst er IKKE best!

 

Pass også på at det er bra utvalg i forskjellige bremsklosser til de bremskalipprene du velger. Det er som vi vet stor forskjell på gatekjøring og banekjøring og valg av bremsebelegg bør gjennspeil dette. Å kjøre racingbelegg hver dag på gate synes jeg er tull.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

ja er tull å kjøre racing til daglig,det vet jeg ..men vet ikke hvor mye bilen blir brukt i det "daglige".Er ikke avhenning av bilen ,ha 2 andre bilen å bruke...

Men på bane er "størst" best,vertfall i mine øyne,å mange andre sine.Hvor mange extreme trimmede biler kjøre med orginalbremser eller kun oppgraderte med bedre racingklosser(ser bort fra audi rs4 såm har 364mm org:)

men det er ingen så har svart på spørsmålet jeg stilte i første post,er det noen her såm har/eller kjørt med hispec bremser?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si meg helt enig med BIGE, jeg skulle like å se de som har behov for 330 eller større bremser på en gammel ford for "normalt" bruk.

 

Oppgrader til skikkelige skiver i orginal dim. med bells og velg riktige klosser, så holder dette lenge, om man ikke skal ha en rein racer som f.eks brukes på ringen ol. baner evt. rally.

 

Men selvfølgelig for de som har mye penger eller liker å flashe med fancy deler, så er det ingen ulempe...;)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Hvis størst er best, hvorfor kjører da en av verdens råeste gatebiler på 16" orginal felger da? MacLaren F1.

dem er ikke 16 toms..dem er 17 :blush:

Front Tyre 235/45 ZR 17

Front Wheel 9 x 17 inches

Rear Tyre 315/45 ZR 17

Rear Wheel 11.5 x 17 inches

Link to comment
Share on other sites

dem er ikke 16 toms..dem er 17 :blush:

Front Tyre 235/45 ZR 17

Front Wheel 9 x 17 inches

Rear Tyre 315/45 ZR 17

Rear Wheel 11.5 x 17 inches

Helt riktig, hadde faktisk ett bakhjul komplett med dekk når jeg bodde i Woking, McLarens hjemmeby... :)

 

 

RSCoz hadde vel HiSpec på Escorten sin, han kan vel komme med litt erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

da får jeg beklage, men fortsatt så er det ikke allverdens store bremser. Mente å huske at det var 16" som ble fortalt i dokumentar like etter bilen ble lansert. Men når jeg ser etter så ser jeg at den ble levert med 17" hjul ja, og 332mm bremser foran og 305mm bremser bak, så kommer spørsmålet mitt: Hvorfor trenger en Sierra/Escort større bremser enn en av verdens desidert råeste serieproduserte gatebiler? Husk på å ha klaring mellom felgen og skive for å få kjøling. :D

Har også hørt at HiSpec visstnok "flekser" endel under belastning pga tynt gods mellom skive og felg, men som sagt dette er hva jeg har hørt og kan derfor ikke stilles til ansvar. hehe

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth
da får jeg beklage, men fortsatt så er det ikke allverdens store bremser. Mente å huske at det var 16" som ble fortalt i dokumentar like etter bilen ble lansert. Men når jeg ser etter så ser jeg at den ble levert med 17" hjul ja, og 332mm bremser foran og 305mm bremser bak, så kommer spørsmålet mitt: Hvorfor trenger en Sierra/Escort større bremser enn en av verdens desidert råeste serieproduserte gatebiler? Husk på å ha klaring mellom felgen og skive for å få kjøling. :D

Har også hørt at HiSpec visstnok "flekser" endel under belastning pga tynt gods mellom skive og felg, men som sagt dette er hva jeg har hørt og kan derfor ikke stilles til ansvar. hehe

 

 

sia du seier det på den måtn så får jeg bare holde meg til orginalbremsene mine :blush:

Link to comment
Share on other sites

Skal man bruke bilen på bane så må man også ha klosser beregnet for det, man trenger også bremsevæske som tåler høyere temperaturer, stålomspunnede bremseslanger er også en fordel, kjøp gjerne slissede skiver også. Dette vil rekke ganske så langt for banekjøring av og til.

(f.eks EBC Green stuff har ingenting på bane og gjøre.. Red stuff Carbon funker greit, men yellow stuff er mere det man bør ha... vel og merke hvis man da ikke bruker red stuff carbon til vanlig) EBC er kun et eksempel da endel kjenner disse)). Eller så har Ferodo og Mintex ganske vasse racing klosser...

 

Det viktigste på en bil som skal kjøres på bane synes jeg er:

 

1. Bremser

2. Understell og

3. Trimmet motor

 

og i den rekkefølgen...(ikke omvendt som mange gjør;).

 

Når det gjelder HiSpec så har de egne calipere for racing bruk, man kan også velge bremseskiver fra HiSpec eller

skiver fra Performance Friction er det vel som leverer skiver til champ car i USA...

Så det er muligheter også hos HiSpec.

Kvaliteten er også idag vesentlig bedre en hva det var bare for noen få år siden...

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Har maclaren bremseskiver i stål ?

 

Ja. Det er noe av grunnen til at bilen ikke veier 1000 kg som var målet til Gordon Murray..

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...