Jump to content

Nytt "mindre" bilskilt?


Ken-R

Recommended Posts

er forsåvidt ikke lov å kjøre med lite skilt, med mindre man får det fra biltilsynet, og det kan man bare glemme nå om dagen er jeg redd!

Var noen som var heldige når de først begynnte med lite skilt..

Biler som er EØS-godkjent med stort skilt får ikke lite skilt..

Skal du ha lite skilt, må det være slik at det store skiltet må kappes, bøyes, eller lignende for å passe..

 

menmen.. kjører uten skilt foran jeg.. :D

De som lager skilt for biltilsynet lager somregel skilt i andre fasonger også!

Krapfoss i Moss for eksempel..

 

gjorde ett søk på skiltfabrikk og da dukka det opp mye rart..

Daniel RS

'95 mondeo

'96 mondeo stv

'91 scorpio rs v6

'84 sierra v6 Propan

www.mondy.no

Link to comment
Share on other sites

Fra 1. januar 2004 er det ikke lenger mulig å bestille registreringsskilter direkte fra oss. Alle bestillinger må fra denne dato komme gjennom

 

Statens Vegvesen sitt datasystem AutoReg.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Hei noen av dere som har peil på hvor man får kjøpt/laget bilnummer i plast helst med hvit reflextape bakgrunn!!Har sett flere biler som kjører rundt med ett lite skilt foran og std størrelse bak. :)

det er ikke lov og kjøre med små skilter foran . Det kan gies disp for små skilter bak , Men kun med godkjennelse fra biltils med på føring i vognkort .Blir du stoppet med klippt/ bøyd skilt er det en bot på 1500 kr . blir du stoppet av biltils KAN de ta skiltene . event gi deg lapp så du må fremstille bilen for kont . har du da lite skilt avskilter de bilen på stedet . SÅ GLEM DET .

Link to comment
Share on other sites

Det er Ulovlig å kjøre uten skilt foran, resulterer i 1000-1500,- i bot.. men trenger intercooleren kjøling så må du bare..

det de sa til meg når jeg sa det du sa . Var : den bilen er type godkjent med store skilt , har du trimmet så mye ,er det ikke vårt problem men ditt .Bytt radiator !!!!!!!!!!!!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Akkurat hva som er lov og ikke lov tar jeg ikke forferdelig høytidlig når det gjelder nr-skilt foran.Får bare kjøre til paragraf rytterne stopper meg da.Inn til da vil mitt lille skilt fortsatt stå godt fastskrudd foran på bilen min.Så det så. :P

Link to comment
Share on other sites

Har du tastet en "null" for mye i ditt innlegg.Eller er det en dårlig spøk?For akkurat det tror jeg ikke før jeg får se det.Og de klipper f.. ikke skiltene for at man kjører med ett lite nr skilt foran,det trenger ingen komme å fortelle meg!

Link to comment
Share on other sites

Det er Ulovlig å kjøre uten skilt foran, resulterer i 1000-1500,- i bot.. men trenger intercooleren kjøling så må du bare..

det de sa til meg når jeg sa det du sa . Var : den bilen er type godkjent med store skilt , har du trimmet så mye ,er det ikke vårt problem men ditt .Bytt radiator !!!!!!!!!!!!! :angry:

og så radiator da :D

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Har du tastet en "null" for mye i ditt innlegg.Eller er det en dårlig spøk?For akkurat det tror jeg ikke før jeg får se det.Og de klipper f.. ikke skiltene for at man kjører med ett lite nr skilt foran,det trenger ingen komme å fortelle meg!

Kjør med lite skilt og finn det ut.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Har du tastet en "null" for mye i ditt innlegg.Eller er det en dårlig spøk?For akkurat det tror jeg ikke før jeg får se det.Og de klipper f.. ikke skiltene for at man kjører med ett lite nr skilt foran,det trenger ingen komme å fortelle meg!

soory de tar skiltene for mindre . Og kjør gjerne du med lite skilt om du har for mye penger . Det var det det kostet MEG når jeg ble stoppet , så det er bare en hyggelig gest att jeg sier i fra . Prøv og ta igjen med dem du , så får du raskt beskjed hvem som bestemmer . Det blir samme som stripe øverst på front ruten enten fjerner du den på stedet elles tar de skiltene .

Link to comment
Share on other sites

Kunne blitt interessant ang. stripe på frontruta. Ja, det er ulovlig, men såvidt meg bekjent er grunnlaget for avskiltning kun manglende betaling av avgifter og at bilen er i "tydelig uforsvarlig stand".

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Kunne blitt interessant ang. stripe på frontruta. Ja, det er ulovlig, men såvidt meg bekjent er grunnlaget for avskiltning kun manglende betaling av avgifter og at bilen er i "tydelig uforsvarlig stand".

Spør du meg er ikke en bil i uforsvarlig tilstand med streamer... Det høres bare dumt ut :rolleyes: Likedan med neon under egentlig, så lenge fargen ikke er blå.. :huh: Er det ikke noe om at det ikke er lov me sotede lykter og? Ruter fram... Mange ting som ikke gjør bilen uforsarlig, men de er ikke lov allikevel jo :angry:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Har du tastet en "null" for mye i ditt innlegg.Eller er det en dårlig spøk?For akkurat det tror jeg ikke før jeg får se det.Og de klipper f.. ikke skiltene for at man kjører med ett lite nr skilt foran,det trenger ingen komme å fortelle meg!

soory de tar skiltene for mindre . Og kjør gjerne du med lite skilt om du har for mye penger . Det var det det kostet MEG når jeg ble stoppet , så det er bare en hyggelig gest att jeg sier i fra . Prøv og ta igjen med dem du , så får du raskt beskjed hvem som bestemmer . Det blir samme som stripe øverst på front ruten enten fjerner du den på stedet elles tar de skiltene .

Joda er jo bra at du engasjerer deg i denne tråden.Men den historien om at de klipper pga lite skilt foran.Vil jeg gjerne se svart på hvitt i kjøretøy foreskrifter boken,før jeg svelger den der.Men ja er nå klar over at det ikke er er lov.Såpass vet jeg nå!Men høres jo ut som du kommer fra "ville texas" Visst biltilsynet klipper skilt i en kontroll pga ett lite skilt foran.Jeg husker tilbake til en kontroll biltilsynet hadde her i fjor vinter.Jeg ble da stoppet,og fikk en mangel lapp pga at det er koblet parklys i Hella 3000 lyktene mine på min trofaste Toyota Camry..Da hadde jeg en mnd på å få det fikset.Og jeg kunne velge om å komme å vise bilen hos trafikkstasjonen.Eller kjøre den til ett autorisert bilverksted å få de til å kvitt for en etterkontroll på at jeg hadde fjernet park i ekstralyktene.Så det er nok det jeg frykter at skjer visst jeg kommer i en kontroll med lite skilt foran nå.Bilen er i 100% tipp topp stand,og nylig eu-godkjent,års avgift bet osv osv..Så er ikke akkurat redd for at de tar skiltene,som du var utsatt for bige..eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...