Jump to content

kakke lyd forstilling


matros

Recommended Posts

Har fått en kakke lyd i forstillinga mi,det er nye foringer på bærebruene og stab stag eller hanefot som noen kaller det er nye,så det kommer ikke der fra. det kan høres ut som det kommer fra demper tårnet,men er ikke sikker.Er det fjærbenslager på disse?son kan lage kakke lyd eller er det noen som har forslag til va det er? Lyder kommer når jeg treffer huller i veien,noe som det er meget mange av her ute)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker endeledd, foringer eller fjærbenslager ja...

Kommer ann på når du hører klakkingen...i dumper eller?

 

Peder

ja det er når jeg treffer dumper ja..

 

Sitter dekkene dine fast ? :P

Hadde sammeproblemet, og da var det grunnen :P

hehe ja dekkene sitter nok fast de

Link to comment
Share on other sites

Sikkert bare dem staga mellom stabbstag og demper..

 

Dette er den mest solgte delen på ford siden mondeo kom,

så alle delelager har drøssevis av dem

koster ca 500kr å er fort gjort å bytte! 13mm leddnøkkel og ein wisegrip tang :)

 

Spør etter alu versionen av staget!! da disse er mer holdbare!

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Har fått en kakke lyd i forstillinga mi,det er nye foringer på bærebruene og stab stag eller hanefot som noen kaller det er nye,så det kommer ikke der fra. det kan høres ut som det kommer fra demper tårnet,men er ikke sikker.Er det fjærbenslager på disse?son kan lage kakke lyd eller er det noen som har forslag til va det er? Lyder kommer når jeg treffer huller i veien,noe som det er meget mange av her ute)

 

Har samme lyden på min Mondeo 2001,og der er det fjærbeinslagra som er slitte.På høyre side har lageret begynt å skjære seg slik at det kommer en forferdelig lyd når jeg svinger fullt over.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert bare dem staga mellom stabbstag og demper..

 

Dette er den mest solgte delen på ford siden mondeo kom,

så alle delelager har drøssevis av dem

koster ca 500kr å er fort gjort å bytte! 13mm leddnøkkel og ein wisegrip tang :)

 

Spør etter alu versionen av staget!! da disse er mer holdbare!

Er det noen spesiell grunn til at alu versjonen er mer holdbar? Er jo ikke akkurat staget i seg selv som tar kvelden

Hvorfor bruke tang når det sitter mutter både foran og bak på disse stagene? bare å bruke fastnøkkel på baksiden.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Er det noen spesiell grunn til at alu versjonen er mer holdbar? Er jo ikke akkurat staget i seg selv som tar kvelden

Hvorfor bruke tang når det sitter mutter både foran og bak på disse stagene? bare å bruke fastnøkkel på baksiden.

Alu versjonen er mer holdbar, det er helt sikkert. Sikkert litt bedre materiale i kulene/opplagringen

Og ikke alle stag har plass til fastnøkkel på baksiden, er litt varierende det

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Sikkert bare dem staga mellom stabbstag og demper..

 

Dette er den mest solgte delen på ford siden mondeo kom,

så alle delelager har drøssevis av dem

koster ca 500kr å er fort gjort å bytte! 13mm leddnøkkel og ein wisegrip tang :)

 

Spør etter alu versionen av staget!! da disse er mer holdbare!

disse staga er nye,og det er alu versjonen. Men etter som det er fjærbeinslager på den,så tror jeg nok at det er dem som har tatt kvelden..

Link to comment
Share on other sites

O.K.. fjærbeins lager er det jo på alle biler med Mc.Pherson..

 

Eg har aldrig hatt noe slike problemer med mine biler.. somregel så får du problemer med at rattet blir hakkete og har vanskligheter med

å selv sentrere seg..

 

Har du sjekka bærearms foringene å indre stabbstag foringer a?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

O.K.. fjærbeins lager er det jo på alle biler med Mc.Pherson..

 

Eg har aldrig hatt noe slike problemer med mine biler.. somregel så får du problemer med at rattet blir hakkete og har vanskligheter med

å selv sentrere seg..

 

Har du sjekka bærearms foringene å indre stabbstag foringer a?

Bærearms er nye,men de indre stabbsagsforingene har jeg ikke sjekket,kan det være dem da kansje?,må vel få sjekket det da!!

Link to comment
Share on other sites

har en stygg lyd fram høyre på min 2001 stv jeg å ..... skal på ford i mårra

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Har i dag sjekket de indre stabbstagforingene,men de var stramme og fine.Skjønner **** ikke hvor denne kakke lyden kommer fra,når det regner og er bløtt etter veiene er lyden så godt som borte,men er det tørt så kakker det som fan..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest vrtx

høres ut som samme problem jeg har. Har nye bærebruer foran og stabstag leddene samt foringene er gode. har sjekket det flere ganger. vet at det er byttet dempere på bilen min ett par måneder før jeg kjøpte den så skal i dag å skru ned fjærbeinene foran å sjekke om at alt er kommet på rett plass.

 

skal gi beskjed hva jeg finner ut :)

Link to comment
Share on other sites

høres ut som samme problem jeg har. Har nye bærebruer foran og stabstag leddene samt foringene er gode. har sjekket det flere ganger. vet at det er byttet dempere på bilen min ett par måneder før jeg kjøpte den så skal i dag å skru ned fjærbeinene foran å sjekke om at alt er kommet på rett plass.

 

skal gi beskjed hva jeg finner ut :)

Ja har hvært kjempe greier om du fant ut noe,jeg blir ikke klok på denne kakke lyden ivertfall..

Link to comment
Share on other sites

Guest vrtx

må nok dessverre rapportere at jeg har ikke funnet noe gærnt. hadde nede fjærbeinene men fant ikke no gærnt.. veitda f. hva det kan være assa.

Link to comment
Share on other sites

Guest vrtx

Begynner å lure på om det kan være slakke i tannstang.

 

Dette er Kontrollert og funnet i orden:

 

- Støtdempere (Helt nye foran og bak)

- Bærebruer foran (Nye bruer med nye foringer og opph.kuler)

- Alle styreledd

- Begge Stabstagledd samt. indre stabstagforinger

- Hjullager

- Svinglager i top av demperbein

- Innfesting tannstang

 

Noen som har flere kontrollpunkter?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe annet det låter i da. Eksosanlegg, motorfester f.eks. Regner med at alle fire skruene til motorramma er sjekket?. Var borti en som hadde dratt løs muttera i golvet, det klonket skikkelig

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Har du plassering eller noe slikt på dette? Og kan det bli dyrt? og hvordan finner jeg ut om det er ødelagt?

 

betalte 152 kr for en lenkearm og ca 250 for fjærbeinslageret.lett å bytte lenkearmen,men noe problemer med å få dratt fjøra nok sammen ved bytte av fjærbeinslageret.Må også ned med bærebrua eller opphengskula for å få ut fjørbeinet.Fant ut at fjærbeinslageret var defekt da det smalt i fjæra når jeg la fullt over.Fant ut at lenkearmen var slitt når jeg jekket opp bilen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...