Jump to content

Live mapping?


Escossie

Recommended Posts

ES Tuning i Trondheim gjør det vel hvert fall..

http://www.estuning.no/

 

-Ser ut som o de tar 7000,- for å få ca 280hk, og 13500,- for ca 340hk! :o OOWÆÆÆÆÆÆÆ! :o :o

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Ved live map må vel hjernen ha en form for minne, det har ikke Cosworth-hjernen. Derfor har den chip. Selve chipen inneholder infoen. Så man må vel ha en chip (sikkert med baby board) som er rent eller som har muligheten til å ta imot ny info.

 

Jeg lette etter dette i Norge selv engang, og fant ingen. Men mulig noen gjør det nå.

Link to comment
Share on other sites

Ved live map må vel hjernen ha en form for minne, det har ikke Cosworth-hjernen. Derfor har den chip. Selve chipen inneholder infoen. Så man må vel ha en chip (sikkert med baby board) som er rent eller som har muligheten til å ta imot ny info.

 

Jeg lette etter dette i Norge selv engang, og fant ingen. Men mulig noen gjør det nå.

 

Tror ES og muligens Flissundet Motorservice kjører med samme greia, en emulator som emulerer en chip mens de "live mapper", som de etter de er fornøyde med innstillingene brenner ut til en chip?

Merk tror. Jeg og leste noe om en i Bergen uten at jeg husker noe mer om det..

 

Og jeg tror ES tar 10.000,- for selve mappinga, uavhengig av hvor mye man henter ut. Ikke helt sikker på det heller. Flissundet tar vel betalt per time og er generelt dyre etter min erfaring.

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Tror ES og muligens Flissundet Motorservice kjører med samme greia, en emulator som emulerer en chip mens de "live mapper", som de etter de er fornøyde med innstillingene brenner ut til en chip?

Merk tror. Jeg og leste noe om en i Bergen uten at jeg husker noe mer om det..

 

På den måten tror jeg også det foregår.

 

Ta en ringerunde til dem kjente og hør hva dem har å tilby.

 

TurboKarlsen

VS Motor

Autoconsult

Jens Hannestad

++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...