Jump to content

Skal bygge stereo i vingebilen..


86cosworth

Recommended Posts

Begynner å få en følelse av anger i magen nå. 8" sub. Planen er å prøve no nytt, og jeg skulle ha meg en 8" Hertz sub.

MEN! -valget endte på en JBL GTO 8" av den nye modellen... :unsure: Grunnen...Hertz måtte bestilles..og jeg var veldi shoppings kåt :lol: Off....

 

Grunnen til å prøve en 8" sub er at jeg ikke er så fan av buldre bass, jeg liker kontant og presis bass! Hadde en 10" Polk Momo en gang, og den synst jeg var veldi bra... -men nok om det.

 

Spørsmålet er følgende... Får jeg en fyldig bass med en 8" sub. Altså, vil den merkes. Den er 200w RMS og skal kjøre en 2x190w RMS forsterker på den...

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Begynner å få en følelse av anger i magen nå. 8" sub. Planen er å prøve no nytt, og jeg skulle ha meg en 8" Hertz sub.

MEN! -valget endte på en JBL GTO 8" av den nye modellen... :unsure: Grunnen...Hertz måtte bestilles..og jeg var veldi shoppings kåt :lol: Off....

 

Grunnen til å prøve en 8" sub er at jeg ikke er så fan av buldre bass, jeg liker kontant og presis bass! Hadde en 10" Polk Momo en gang, og den synst jeg var veldi bra... -men nok om det.

 

Spørsmålet er følgende... Får jeg en fyldig bass med en 8" sub. Altså, vil den merkes. Den er 200w RMS og skal kjøre en 2x190w RMS forsterker på den...

 

du vil nok få en snerten punch i bassen,men en 8" spiller ikke så dypt da.

Link to comment
Share on other sites

Størrelsen på elementet har ingenting å si på hvor "raskt" det er... Det finnes 18" med "snert" i også ;)

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg heller kjøpt de nye JBL decade (T696) og bygd kasse til dem ;)

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

At den ikke skyver så mye luft som større elementer sier vel igrunn seg selv, bare ble litt bekymret for at den ikke ville merkes.

 

I lukket kasse skal den ha 8,5 liter! :ph34r: I kasse med bassrefleks skal den ha 16,99 liter. Litt usikker på hva jeg skal velge, men tror valget ender på lukket. Et lite poeng her er jo at det skal ta minst mulig plass og minst mulig vekt.

 

Subben skal i reservehjuls-brønnen, mens forsterkeren kommer i sete rygg (rett over aksling) .

 

 

 

hvordan er det og bruke ABS-plast til å lage kasser av. For mye gjenklang ?! så sant det ikke blir limt på med issolasjon runt hele kasse innvendig...

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

legger ved noen bilder jeg.. er kommet i gang med bygget nå. lang fra ferdig men.. Kan bli bra detta :)

 

cosworth002.jpg

 

Slik ble altså kassen. Laget i ABS-plast. 8,5 liter .

cosworth003.jpg

 

cosworth001.jpg

 

cosworth005.jpg

 

må bygge gulvet opp ca 24mm.

cosworth006.jpg

 

Er enda mangen detaljer som mangler, men si gjerne hva dere synst så langt..

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Ville brukt MDF om jeg var deg. Lettere å jobbe med for å få et flott slott produkt. Men men, smaken er jo forskjellig. Ellers ser det greit ut, kommer glassfiber inn i bildet?

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

det er forøyblikke ingen plan om glasfiber i første omgang pga av dårlig tid.. Men skal ut igjen når sommeren er over..

Skall frese og litt kansk i kanter og hjørner for å ikke få skarpe stygge kanter, og alt skal trekkes i skye/skai...

 

Nei, det kan bli bra detta. Bare håper sub spiller bra. :ph34r:

 

Ser veldi slappt ut på bildene nå siden det er en del arbied igjen. Skal oppdatere når jeg kommer hjem fra jobb igjen. Har vært så heldig og hatt 1 hel dag fri!!!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Guest twoface

fikk meg en real overraskelse fra RF sin 8" i fjor.. testa den på emma show.. 126,3 db.. tror d blir bra d her, bare du får spillt inn og justert skikkelig.. stå på å lykke til!!

Edited by twoface
Link to comment
Share on other sites

liten oppdatering :D Synst dette ble kanon jeg!! Virkelig fornøyd!!

 

cosworth001-2.jpg

 

cosworth004-1.jpg

 

cosworth005-1.jpg

 

 

 

Ble grå "skai" gitt... kjøpte feil, såg det ikke før jeg skulle begynne å trekke det..hehe.. men det var bare bra. Synst det gjorde seg jeg! Hattehyllen består av to deler og den nederste delen er trekt i svart filt. Det er også gulvet. Litt kontrast, og det likte jeg :D

 

Hva synst dere ??

 

 

 

obs : veldi støvete ..hehe. Og det skal være sagt at der er mye bedre i levende live!

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Blei bra det. Tatt vare på baggasje plassen så nå ere bare å dra på ferie! ;)

 

yes, å ha mer plass igjen var en del av poenge. Håper bare det spiller litt også :blush:

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Å hvor er reserve hjulet nå da ?

 

punkterer jeg har jeg heldigvis noe som heter MOBILTELEFON :lol: :lol:

 

Ellers har jeg bare å trekke kabler og koble det hele opp + trekke plata forsterkeren står igjen før jeg er ferdig. Til sammen tok dette 2 effektive dagar :)

 

Skal se om jeg ikke får støvsugd og vasket litt i morgen å få tatt neon bilder utenfor garasjen.. Da ser det nok bedre ut.

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Så bra ut det der.

Men tror det blir lite trykk ut av 8" i en slik kasse.

Hørt den spille?

 

Tro hva du vil :P Låter temlig bra! Føler bassen på kroppen uten at det blir den fæle buldre bassen.. Meget fornøyd med andre ord. Nå må bare komponent settet byttes ut. Spiller ikke høyt nok..

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

slik ble det... delefiltrene er plassert helt bak i høyre hjørne..

 

DSCF2734.jpg

 

DSCF2732.jpg

 

Ble ikke så værst det der vel ? planen var å prøve meg på støpe det i glassfiber, men slo det fra meg. Stereoen er vel

egentlig bare midlertidig...

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...