Jump to content

Oil seperator


Furre

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

siden jeg ikke har mulighet til å kikke på en motor akkurat nå så tok jeg frem papirene og kikket der og finner ingen plugg som dere snakker om, den som går ned i bunnpannen. Mulig det ikke vises på papirene og da må jeg beklage og jeg vil samtidig vli sterkt overrasket over hvor mye bevegelse det er i oljen under aktiv kjørng. :D So sagt så skal jeg hvertfall sjekke dette opp så snart jeg er bedre form.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
jeg kappa opp ei slik nyre for noen år siden, og jeg tror ikke den er så veldig restriktiv (riktig bøyd, mark1? :) ) som mange skal ha det til.

 

nå skal det jo sies at det var nyra som satt på motoren min som ble kappa, så jeg kjører med en liten rørstuss der :)

Fikk du kjøpt denne "rørstussen" som ble montert i blokka, eller lagde du noe selv? ;)

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke vil ha nyra der kan du kappe av stussen fra den og sveise på en liten "flens" på den som mottager for røret/slangen du setter på den. Evnt sveise/lodde på en AN stuss og bruke det. Bare husk å få satt slangen i litt spenn ned mot stussen for den kan sprette ut om den er helt slapp eller litt drag utfra blokka.. Erfaringsmessig... :rolleyes: Blir en jæ... vaskejobb.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

har noen kommet fram til om det er bedre med eller uten nyra nå ? :)

 

jeg har fjærna nyra på alle cosworthene jeg har hatt, og jeg kan ikke på stå at jeg har opplevd mer "oppkast" av den grunn.

Men den orginale nyra er langt i fra noe flow brems, da jeg stortsett kapper i stykker di orginale for å lage nippelen.

 

kjører med 2 x 16mm slanger, en fra hvær side på blokka, og opp i ei cola flaske, bare for og holde et øye med oppkastet :P

etter ca 10 000 km i sommer, så var det vell en plass mellom 1-2 dl med kakao guffe i flaska.

 

kjører mobil1 5-50 rally formula! har gjort det i alle år, og kommer nokk til og fortsette med det :)

Link to comment
Share on other sites

jeg har fjærna nyra på alle cosworthene jeg har hatt, og jeg kan ikke på stå at jeg har opplevd mer "oppkast" av den grunn.

Men den orginale nyra er langt i fra noe flow brems, da jeg stortsett kapper i stykker di orginale for å lage nippelen.

 

kjører med 2 x 16mm slanger, en fra hvær side på blokka, og opp i ei cola flaske, bare for og holde et øye med oppkastet :P

etter ca 10 000 km i sommer, så var det vell en plass mellom 1-2 dl med kakao guffe i flaska.

 

kjører mobil1 5-50 rally formula! har gjort det i alle år, og kommer nokk til og fortsette med det :)

 

så å fjerne nyra, lufte fra begge sider av blokka og kjøre det oppi enn slik speilvendt ekspansjonstank burde være mer enn greit nok gatebruk ? :)

Edited by Sta1n1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...