Jump to content

provoserende salgsannonse


lowman

Recommended Posts

Guest Lars
Tror dette er samme bilen som jeg solgte for 60k sommeren 06. Da var den komplett!!!

Isåfall, sitter det original styling eller glassfiber på den?

Bilen virker interessant for min del, men å betale 85.000,- for en bil uten motor og gir er jeg litt skeptisk til. Spesielt hvis du solgte den for 60.000,- tidligere! :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg har forsikkra min ombygde bil som cosworth , til å med vært nrde å vist den hos gjensidige .

 

di har masse bilder av den + info.

 

blir den stjælt for jeg fullpris igjen for den .

 

så da er jo bilen vært det samme som en org da , siden der forsikkra som cosworth

 

WHAT? del eller fullkasko? og hva koster det deg? :blink:

Link to comment
Share on other sites

men seriøst..viss to biler sto på sia av hverandre ..og den ene var orginal bil..og den andre var ombygd..

 

da er man jo tilbake til det du sier at du selfølgelig vil ha en som gir deg mest for pengene.

 

en orginal bil vil være mer verd i dem fleste sammenhenger..og det er noe av greia med å være entusiast.at du ser verdien i bilen for det den er.at det faktisk etterhvert begynner å bli samleobjekter.og er biler og ta vare på.og ikke lage en masse replikaer .

klippa litt her for å svare på det jeg vil svare på

 

jeg mener at for meg spiller det ingen rolle fordi jeg kjøper en cosworth for å bruke, ikke for å dytte på låven, og jeg bryr meg ikke om ombygget eller ikke. for meg så kommer ting an på hva jeg skal bruke det til, jeg skal ha en bil til og kjøre på div treff og kjøre på gata og ta den piruetten og den burn outen og den rivstarten jeg føler for å ta når det måtte passe meg, og da driter jo jeg i om det er orginal eller ikke, og når jeg da bestemmer meg for å dytte den på låven og la den stå der ja så er det for meg en Cosworth verken mer eller mindre, og om det skulle da komme en løk og ville kjøpe den av meg og han bruker det med at bilen skulle vært ombygget som et grunlag for å prute så sier jeg "porten er der" for det er hva jeg føler bilen er verdt jeg selger den for

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Skal vi avslutte krangelen nå folkens? Jeg gidder ikke rakke ned på andre bare fordi jeg har original bil selv jeg.. Føler meg ikke bedre av den grunn.

Såklart kan ombygde biler være like bra som en original bil! Enestee forskjellen er det det står i vognkortet!

 

Når jeg sier ombygd bil så mener jeg en bil der ALT er Cosworth. Noe annet blir en jalla Sierra med Cosworth motor for meg iallfall, sikkert forskjellige synspunkter der og men. :rolleyes:

 

Vi alle liker Ford, så hvorfor ikke drite i å krangle å heller være venner? Noen har ombygde biler og andre har originale. Sånn kommer det alltid til å være.

 

 

EDITED: Takk Lowman! Er litt sløv om dagen.

Edited by Hovden Racing
Link to comment
Share on other sites

"Såklart kan originalbiler være like bra som en original bil! Enestee forskjellen er det det står i vognkortet!"

hehe hovden...feil ja..men forsto jo hva du mente;)hehe

 

men når det er sagt..for min del så er det ikke krangling i det hele tatt.eg ser det bare som en diskusjon der faktisk folk engasjere seg og sier det som dem mener.

 

men cross box...ser veldig godt poenget ditt..men eg kunne sagt på forhånd at det er derfor du ikke bryr deg om det er orginal cosworth eller ikke...for du er den typen som ikke er "sånn" entusiast.du er mer der for at du vil ha en bil du kan herje med..og lignende.og evnt synes sierra er en tøff bil å gjøre dette med.

 

sier ikke at du ikke er entusiast..for du er kanskje det..men er du det..så er det iafall en entusiast på ett helt anna plan enn det som vi snakker om her angående ombygde og orginal biler

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
"Såklart kan originalbiler være like bra som en original bil! Enestee forskjellen er det det står i vognkortet!"

hehe hovden...feil ja..men forsto jo hva du mente;)hehe

 

men når det er sagt..for min del så er det ikke krangling i det hele tatt.eg ser det bare som en diskusjon der faktisk folk engasjere seg og sier det som dem mener.

 

men cross box...ser veldig godt poenget ditt..men eg kunne sagt på forhånd at det er derfor du ikke bryr deg om det er orginal cosworth eller ikke...for du er den typen som ikke er "sånn" entusiast.du er mer der for at du vil ha en bil du kan herje med..og lignende.og evnt synes sierra er en tøff bil å gjøre dette med.

 

sier ikke at du ikke er entusiast..for du er kanskje det..men er du det..så er det iafall en entusiast på ett helt anna plan enn det som vi snakker om her angående ombygde og orginal biler

 

Ja kanskje du greier å beherke deg, men det klarer ikke alle andre her inne.. Blir bare noe useriøst dritt av hele tråden :P

 

Men gøy å lese det her da.. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja kanskje du greier å beherke deg, men det klarer ikke alle andre her inne.. Blir bare noe useriøst dritt av hele tråden :P

 

Men gøy å lese det her da.. :)

 

 

hehe sant nok...men eg synes det er relativt seriøst her enda..har sett verre ting enn dette her.

 

er vel mer at folk er jo seff forskjellige...og etter hva dem skal bruke bilen til...så velger dem forskjellig...begge er kanskje like opphengt i cosworth ..men på veeeldig forskjellig måte..

Link to comment
Share on other sites

Når vi prater på hva det er, så er det jo det som står i vognkortet!

 

Står det 2.0L, så er det en 2.0L. med Cosworth motor også.

"Godkjent ombygd" da er den ombygd.

Står det Cosworth /Cosw, så er det, ja, Cosworth.

 

Veldig enkelt.

Link to comment
Share on other sites

vel nå har jeg en far som jobber med dette og jeg har en onkel som jobber med dette, og i følge dem som jeg har spurt de gjentatte ganger med så sier de følgende, de bruker flere metoder på og finne ut hva de skal gi i gjenn for en bil, men og leite etter pris på nettet er ofte en dårlig deal, så de bruker andre metoder.

men jeg skal ikke legge meg bort i det,

 

men jeg blir så jævelig provosert av folk som ikke skjønner det at når noen legger insatsen sin i en sierra cosworth og virkelig står på og lager seg en kjempe flott bil ut av et 2,0 kaross, så er faktisk den bilen ganske mye bedre enn en orginal bil, det som gjør meg iritert er folk som mener at alle som bygger cosworth har bare en stål sak med masse ledninger og drit i, mens eiern av bilen mener han har en kjempe flott cosworth, jeg vil gi alle de som bygger seg en bil kjempe mye skryt fordi dem står på og får en bra bil ut av noe, og det samme gjelder de som kjøper seg en orginal bil og oppgraderer den med både motor og understell, og jeg kan vel si det sånn at vist du hadde satt to biler inntil hverandre og en var ombygd og den andre orginal og jeg hadde hatt mulighet til og handle så hadde det med at en av de er ombygd eller ikke hatt noe og si for jeg hadde tatt den bilen jeg føler kan gi meg mest i gjenn for pengene

 

all ære til de som har orginal biler, men også all ære til de som har ombygde biler. jeg driter nå i hva det er jeg så lenge det står FORD SIERRA RS COSWORTH på bakluka så er det ingen som vet om den bilen er ombygd eller orginal, det er det som er problemet til mange av dere her inne, at dere har sett noen dårlige ombygde mens dere har sett mindre bra biler, men jeg gidder ikke fortsette og krangle om dette for vi blir aldri enige uansett

[/quote

 

Rart det der... for i mine papirer fra If, så står det følgende : Forsikringsverdien for kjøretøyet, nevnt i punkt 3.2, beregnes til hva det på skadedagen vil koste selskapet å anskaffe og omregistrere tilsvarende -eller i det alt vensentlige tilsvarende - utstyrt kjøretøy/del av samme merke,modell,type,årgang,utførelse og stand - gjenskaffelsesverdien.

 

Då er vel selskapet egentlig nødt for å bruke nettet eller andre salgsmedier for å finne ut kor prisen på det som er skadet ligger ??

Eg vil hvertfall tolke det som at ka metoder selskapene bruker for å finne pris på bil eller deler er litt likegyldig.... dersom de hadde verdsatt bilen min etter kondemnering til 10000, så kunne vel eg bare sagt "flott - eg tar den eg....registrer den på mitt navn" :o)

Link to comment
Share on other sites

tydelig at du ikke kjenner meg Lowman

tolka ting sånn .siden du skrev det du skrev.siden du også sier at du ikke bryr deg om at det er en orginal bil,betyr det vel helst at du vil ha en herje bil,noe som gir deg morro for evnt mindre penger.og som du ikke trenger tenke så mye på hva det historiske eller samleverdi angår...

Link to comment
Share on other sites

Enig i at en Orginalbil er noe spesielt i seg selv, ettersom dem blir sjeldnere for vær dag som går, og at dem har rullet ut slik fra farbrikken med full historikk osv er elskverdig! Da har man en bil, et unikt eksemplar, som enn i dag kan være skikkelig stolt over å ha.

 

På en annen side så kan jeg se for meg at det må være hærligt tilfredstillende å eie en bil som enn har bygd opp seriøst sjøl helt fra grunnen av, og som en kjenner hver krinkel og krok og skrue på, hvor man kan se tilbake og dra opp et eget album med bilder fra bilens restaurering, montering, lakkering og alt arbeidet og tiden den har kostet, og se å tenke tilbake på at alt dette har jeg gjort selv! Kan se for meg at hvertfall jeg hadde vært stolt da ;)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Når jeg sier ombygd bil så mener jeg en bil der ALT er Cosworth. Noe annet blir en jalla Sierra med Cosworth motor for meg iallfall, sikkert forskjellige synspunkter der og men. :rolleyes:

 

Faaan. Jeg har jo ikke cosworth motor engang! Ble nok bare en jalla sierra min nå ja! TAKK Hovden! hahahaha :-D

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Faaan. Jeg har jo ikke cosworth motor engang! Ble nok bare en jalla sierra min nå ja! TAKK Hovden! hahahaha :-D

 

HAHA.. Arti du er Ronny :rolleyes: Du forsto hva jeg mente tror jeg :) hehe...

 

Jeg sikter til om noen ikke fullfører noe, bare sånn halvveis.. Du har jo IST som går rimelig bra :) Det er jo ikke penga det står på hos deg, det er hva du har lyst til å bygge.. :)

 

Kjartan: Går helt sikkert greit om du girer ned såvidt her da.. Både du å jeg har rimelig strøkne originalbiler, men vi trenger ikke være så bråkjekke fordet..

Link to comment
Share on other sites

Kjartan: Går helt sikkert greit om du girer ned..

OT!

Dette er noe jeg tror du kan legge deg på minnet med én gang. :lol:

 

Er motoren ferdig snart?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

HAHA.. Arti du er Ronny :rolleyes: Du forsto hva jeg mente tror jeg :) hehe...

 

Jeg sikter til om noen ikke fullfører noe, bare sånn halvveis.. Du har jo IST som går rimelig bra :) Det er jo ikke penga det står på hos deg, det er hva du har lyst til å bygge.. :)

 

Riktig de Hovden, det var bare kødd ifra min side detta! :-) Prøver å få opp stemningen her vettu.. hehehe

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...