Jump to content

provoserende salgsannonse


lowman

Recommended Posts

Hahaha, fine den Razor! Tror ikkje det blir så hakkende gale eg, men tiden vil vise! Motor blir ferdig i løpet august.

 

:lol: Ja, sant?

Det satser vi på. Jeg unner alle suksess.

Ser der ja, det nærmer seg.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har du noe intelligent å si bortsett fra å komme med ordet lapskaus i hver bidige post da? ;)

har du noe mer intelligent å komme med enn å snakke dritt om ett innlegg? :lol:

er jo lapskaus vi snakker om i denne tråden...og hvor dyre mange av di bilene faktisk er...og folks meninger om det... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

en ting MÅ jeg bare si men om bilen min er ombygget eller ikke det skal dere bare hoppe og drite i, for det er den kjøregleden JEG har, de stundene JEG har på bane/vei den gleden av og kjøre MIN cosworth på veien, det er MIN cosworth JEG skrur på det er mine deler som står på bilen og da DRITER jeg i om dere kaller det hva FA.N dere vil for så lenge JEG er fornøyd med MIN bil så spiller det ingen rolle, jeg kommer ikke til og fortelle noen om MIN bil er ombygget eller ikke, for det er mye dere IKKE vet om MINE ting. så du lowman og sapphy dere to kan sitte og juble over deres biler også jubler jeg over min bil også er vi alle 3 like glade, også den dagen vi 3 skal selge så kan vi pris sette bilene etter det VI mener bilen er verdt.

 

takk for meg

Edited by cross-box

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

har du noe mer intelligent å komme med enn å snakke dritt om ett innlegg? :lol:

er jo lapskaus vi snakker om i denne tråden...og hvor dyre mange av di bilene faktisk er...og folks meninger om det... :rolleyes:

 

OK, min mening..

 

Dersom man skal bruke bilen og ikke bare ha den stående, hvilken praktisk betydning har det? Hvis man bare skal sette den i garasjen som en slags pensjonsplan kan jeg delvis skjønne det, men jeg vil tro det fins bedre måter å spare på.

 

Entusiaster kan jeg forsåvidt skjønne vil ha originale biler, men til det de fleste faktisk bruker disse bilene til (?), herjing, ville jeg personlig mye heller brukt en ombygd bil. Billigere, og man slipper være så bekymra for om det skulle skje noe.

 

Hva så om de er verdt 50 lapper mer? Dyrere bilhold er ikke noe jeg higer etter personlig, det syns jeg er dyrt nok fra før, men smaken er som baken.

Jeg vil også påstå de som bruker ordet lapskaus i denne tråden kun er ute etter å provosere.

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

ombygd blir aldri en org bil det er helt sikkert , den er en kopi eller replica om man vil .

det fins bra og dårlige kopier men det som er værst er alle de ombygde bilene med ramme nr som er innsveist

har vel sett ca 10 ombygde biler 2 av disse var ombygd de andre var rammenr juks

stort sett org biler som er ødelagt med et vanlig sierra nr innsveist :wacko:

dumt for de som betaler mye for disse lappeteppene.

en org bil er et samleobjekt med stadig stigende verdi :)

en kopi har og høy verdi men en som er entusiast vil velge å kjøpe org bil når han handler sånn er det bare .

en replica kan aldri måle seg med en org som samleobjekt eller for en som er ute etter urørt bil .

org er best .......................punktum

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

ombygd blir aldri en org bil det er helt sikkert , den er en kopi eller replica om man vil .

det fins bra og dårlige kopier men det som er værst er alle de ombygde bilene med ramme nr som er innsveist

har vel sett ca 10 ombygde biler 2 av disse var ombygd de andre var rammenr juks

stort sett org biler som er ødelagt med et vanlig sierra nr innsveist :wacko:

dumt for de som betaler mye for disse lappeteppene.

en org bil er et samleobjekt med stadig stigende verdi :)

en kopi har og høy verdi men en som er entusiast vil velge å kjøpe org bil når han handler sånn er det bare .

en replica kan aldri måle seg med en org som samleobjekt eller for en som er ute etter urørt bil .

org er best .......................punktum

 

Jepp, spørs helt og holdent hva man er ute etter.

 

Fins gode og dårlige eksempler på både ombygde og originale biler, gjør det ikke? Eller er det eneste som betyr noe at det er originalt, selv om det er en haug av en bil?

 

Stigende verdi er det vel stort sett på de mer ubrukte eksemplarene, som er satt bort og "aldri" brukt?

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

hahaha, fine den razor! tror ikkje det blir så hakkende gale eg, men tiden vil vise! Motor blir ferdig i løpet august.

 

 

Var det ikke du mr. Goa som i lange tider forbannet deg over at bilen din alltid skulle være helt original, selv felger? Og at all trimming og modifisering av sånne biler omtrent var blasfemi? Morsomt at bilen din står i deler nå da, og venter på en motor som gjør den til enda en av de istykkerskrudde 500hk-øsene som aldri går. Tydelig at meninger endrer seg med tiden, ikke lenge før du lager lapskaus selv vel.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Trigger, det er riktig! Eg kan mer enn gjerne ha en lapskaus som banebil, det er meget mulig at kommer til å bli bygget etter hvert! likevel ville eg aldri ha fremstilt den som entusiastbil, samleobjekt eller noe som helst, kun et morsomt leketøy :-)

Var i grunnen planen å ha vingevogna temmelig orginal ja.. men den fikk etterhvert 100% komplett RS500 styling og motoren var slitt så då tenkte eg det var på sin plass med en RS500 YBD under panseret også. Så den er ikkje orginal lenger sånn sett, men alle delene er i hvertfal i mine øyne veldig "riktige" og ingenting er umulig å gjøre tilbake til standard igjen, noe som kanskje skjer om eg får meg et lapskaus banekaross..

Link to comment
Share on other sites

Trigger, det er riktig! Eg kan mer enn gjerne ha en lapskaus som banebil, det er meget mulig at kommer til å bli bygget etter hvert! likevel ville eg aldri ha fremstilt den som entusiastbil, samleobjekt eller noe som helst, kun et morsomt leketøy :-)

Var i grunnen planen å ha vingevogna temmelig orginal ja.. men den fikk etterhvert 100% komplett RS500 styling og motoren var slitt så då tenkte eg det var på sin plass med en RS500 YBD under panseret også. Så den er ikkje orginal lenger sånn sett, men alle delene er i hvertfal i mine øyne veldig "riktige" og ingenting er umulig å gjøre tilbake til standard igjen, noe som kanskje skjer om eg får meg et lapskaus banekaross..

 

Hvis du skal ha deg entusiastbil eller samleobjekt, skal du noe noen av de vingebilene som omsettes for rundt 250 da eller? Som har gått så godt som ingenting, og som ikke kan brukes før de snarere synker i verdi, heller enn å stige?

 

Kjekt med "lapskaus" om bilen faktisk skal brukes ja ;)

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Hmmm , morsom diskusjon.

Hive mere bensin på bålet jeg da:

Når bakere , snekkere , rørleggere , ikt osv, osv , får tak i en Negerstige og delebil til denne så blir de automatisk mestere til å skru?? Nei , fri meg fra utkjørte ombygde sedanCosworther.

Cosworth har vinge og stivt karosseri , resten er herje / delebiler!!

Jekk opp en ombygd bil med originaljekken , og forsøk å åpne fordøra , så forstår dere hva jeg mener.

 

Hehe.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm , morsom diskusjon.

Hive mere bensin på bålet jeg da:

Når bakere , snekkere , rørleggere , ikt osv, osv , får tak i en Negerstige og delebil til denne så blir de automatisk mestere til å skru?? Nei , fri meg fra utkjørte ombygde sedanCosworther.

Cosworth har vinge og stivt karosseri , resten er herje / delebiler!!

Jekk opp en ombygd bil med originaljekken , og forsøk å åpne fordøra , så forstår dere hva jeg mener.

 

Hehe.

 

gjort,ka e problemet??

Link to comment
Share on other sites

Guest dadda rst

hva er det som gjør att en original cosworth har et mye stivere karoseri en vanlig sierra da??er jo samme karroseriet.ville det da ikkje vært vanskelig å få godkjent en ombygning om karroseriet var mye spjeiere på den ombygde bilen da??

Link to comment
Share on other sites

Ja , jeg er i utgangspunktet enig i påstanden om at karroseriet er likt , på 2wd sedan er det nok tilfelle. Men , på alle 3-dørs biler jeg har hatt/ prøvd så er forskjellen høyst merkbar.

Der har original vingebil vært vesentlig stivere.

På sedan er det jo litt rart at de har ekstra avstivere i bagasjerommet på 4x4 , og at skjøten mellom torpedo og innerskjerm blir litt "luftig" på ombygde 4x4 etter litt frisk satsing........

 

Hvis man forsterker med alle gruppe A delene på 3-dørsen så kan jeg være enig i at det er greit med ombygd.

Finnes skjema og deleliste på hva som må gjøres , og det er MYE.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Guest dadda rst

de ekstra avstiverene som du snakker om her på 2wd er de som er levert eller etter montert krok som har.jeg har både original sedan å ombygd i min garasje å det er absolutt ingen forskjell som jeg har oppdaget enda karroseri messig som tilsier at den ene skal være stivere en den andre.hva er det som er forskjellen på vingebil chassiet å f eks en vanlig coupe da?

Link to comment
Share on other sites

Slåstad, INGEN jeg har snakket med har til nå vært i stand til å komme med dokumentasjon på hvor og hvordan 3dr cos er stivere enn vanlig sierra, kan du vise meg dette setter eg stor pris på det! at gruppe a er stivere er ingen hemmelighet, er vel kun pga bur og sømsveising..

Link to comment
Share on other sites

Slåstad, INGEN jeg har snakket med har til nå vært i stand til å komme med dokumentasjon på hvor og hvordan 3dr cos er stivere enn vanlig sierra, kan du vise meg dette setter eg stor pris på det! at gruppe a er stivere er ingen hemmelighet, er vel kun pga bur og sømsveising..

 

Hva har dette å si original kontra ombygd da Sapphy? Igjen, SAKLIGE kommentarer, så skal jeg vurdere det :)

Kan jo argumenterere mot dere drita full, hehe...

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Å påstå at Gr.A kun er stivere pga. bur og sømsveis , er helt feil.

Pakken for å forsterke karoseriet besto av mange ekstra deler , bla. fullengde avstiver langs rammevanger front , bunn og sideplater gulv foran osv..

Finn gamle Fia papirer , så ser du at jeg ikke farer med tomprat.

Ta en titt på bilen til Klypen , så vil jeg tro dere ser hva det dreier seg om.

Jeg har selv sett dette montert på bilene til Bjørn Skogstad.

For den yngre garde , så er Bjørn en som kjørte fælt med Cosw. for mange år siden.

På alle de 3-dørs karroseriene jeg har hatt , kan en tydelig se hvor myk den er når man jekker den opp foran med org.jekk og deretter prøver å lukke døra.

På de org.cosw. vingebilene jeg har vært borti , så er ikke dette noe problem.

Så forskjeller er det , men jeg kan ikke dokumentere det.

Var vel flere grunner en styling til at karroseriene ble plukket i fra samlebåndet til Ford og sendt videre føre de ble til Cosworth......

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til bilen annonsen omhandler, de som kjøper denne bør forberede seg på timer i garasjen med rustsveising og generelt vedlikehold!

Det å selge en såpass shabby bil til 85.000,- er helt på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til bilen annonsen omhandler, de som kjøper denne bør forberede seg på timer i garasjen med rustsveising og generelt vedlikehold!

Det å selge en såpass shabby bil til 85.000,- er helt på trynet.

 

 

har du prata med selger siden du sier det da eller ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...