Jump to content

provoserende salgsannonse


lowman

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kjøp den for 85, kjøp en motor for 25 og selg den for 120-130???

dette er en billig vingebil for de som gidder

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

syns ikke det var så gale pris,

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

kan ikke være ille dette om bilen er bra.... ga vel ikke så "himmla" langt unna dette for min ombygde vingebil uten motor og gear, med feil og mangler...

 

Begynner å bli skjeldne disse.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at Lowman dukket opp i en diskusjon om en ombygd bil ^_^ Enkelte ombygde biler er Bra biler som er seriøst bygd og da koster dem. så kan jo du mene hva du vil om ombygde biler, men du trenger vel ikke pese det ut i alle trådene og postene så og si overalt her på forumet ? jeg tror alle har fått med seg poenget ditt for leeenge siden, du må bare innse at få ser det slik som deg ;)

Edited by Sierra IS-RS

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Tror dette er gamle vingebilen til en kompis av meg som denne mannen kjøpte i fjor vinter.. Den var original utollet ja.. Lukter chassi svindel her.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er gamle vingebilen til en kompis av meg som denne mannen kjøpte i fjor vinter.. Den var original utollet ja.. Lukter chassi svindel her.

 

Den første annonsen stod det org. vingebil, men så gikk det 2dager så kom en ny annonse om ombygd vingebil.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er gamle vingebilen til en kompis av meg som denne mannen kjøpte i fjor vinter.. Den var original utollet ja.. Lukter chassi svindel her.

 

Denne bilen ble kjøpt i Bergen i fjor sommer.Han har også en orginal italiensk utolla vingebil,og det er nok den du mener.

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

kan ikke være ille dette om bilen er bra.... ga vel ikke så "himmla" langt unna dette for min ombygde vingebil uten motor og gear, med feil og mangler...

 

Begynner å bli skjeldne disse.

begynner ombygde biler å bli skjeldne <_<

 

Merkelig at Lowman dukket opp i en diskusjon om en ombygd bil ^_^ Enkelte ombygde biler er Bra biler som er seriøst bygd og da koster dem. så kan jo du mene hva du vil om ombygde biler, men du trenger vel ikke pese det ut i alle trådene og postene så og si overalt her på forumet ? jeg tror alle har fått med seg poenget ditt for leeenge siden, du må bare innse at få ser det slik som deg ;)

du vet bare ikke hva du snakker om sierra is rs.

:)

seff måtte eg kommentere den annonsa der..

er jo ikke et must for andre og kommentere selve innlegge mitt da.

eg e enig at veldig mange ombygde biler er veldig bra stand..eg synes bare det er trist og se at ikke folk kan ta seg råd og faktisk restaurere orginale biler heller...mitt poeng er at har du ikke råd til orginal bil..så ser eg ikke poenge me å ha det heller...dette sier jeg fordi dem fleste klager alltid på at det er så dyrt me orginal bil..og sånn.

hehe men kult at det blir litt reakskjoner på innlegge då.ville jo bare vise folk og høre va dem synes sjøl om prisen på en bil som dette.

Link to comment
Share on other sites

Ja ombygde biler begynner å bli sjeldne... på like linje med orginale biler....

 

Kan vel trygt påstå at jeg må være en av de som har hatt "endel" vingebiler her inne, og det er ikke sånn at man går på ford og kjøper deler og bygger opp en vingebil. delene kommer fra en donor bil av type orginal...

 

Hva som står i vongnkortet er vel kilnkende likegyldig??? så lenge bilen er bra og bygd på orginale (oppgraderte) deler.

Om man kan spare 36 000,- i avgifter..

 

Og dette er vel sagt i det kjedsomelige.... min bil er bedre en en som er skrudd sammen på ford i 1986, fordi jeg har gjort det, og kan ta meg god tid til det og har en glødene interessen for bilen min...Og ikke som ford som har gjort det i vinnigs hensikt... for å tjene penger på det..... profitt og effektivitet.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Det at ombygde er bedre er bare BS, for det fullt mulig å sette alt av deler over på en 2l, uten å bytte så mye som en foring.

 

Og dette er vel sagt i det kjedsomelige.... min bil er bedre en en som er skrudd sammen på ford i 1986, fordi jeg har gjort det, og kan ta meg god tid til det og har en glødene interessen for bilen min...Og ikke som ford som har gjort det i vinnigs hensikt... for å tjene penger på det..... profitt og effektivitet.

 

Det er det vettu, KH, at ikke alle kan si det samme.

Link to comment
Share on other sites

he he... littl på "kanten" kanskje... bare forstår ikke forskjellen på en "bra" ombygd bil, og en orginal, bortsett fra ombygd i vognkortet og spart 36 000,- i avgift.

 

Poenget mitt er at jeg har hatt orginal biler som har vært skeive som en banan, og jeg veit om ombygde biler som har vært som nye, gåttkun 3 mil, som kun biltilsynet kjørte for å godkjenne den. .(som faktisk har vært bygd på bare nye deler, rs 500;))

 

Angrer som ei bikkje på at jeg ikke kjøpte denne bilen da den var tilsalgs for 300 000,- :(

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Hadde gladelig betalt 36k for å slippe lappskaus-stempelet! De 36k får du jo igjen opp til flere ganger ved et evt salg også..

 

 

hvorfor kaller du det lappskausbil da ? når understell , motor , el nett osv er flyttet over på et bra norsk karroseri også

 

godtkjent på bt . for det koster ikke mer enn 400 kr å få det godkjent heller.

 

da har du 35500 kr til å bruke på andre deler til bilen din .

 

en onkelig ombygd bil er ikke dårligere enn org bil på noe som helst måte .

Link to comment
Share on other sites

trenger ikkje å være teknisk dårligere nei! klart det.. men vil i mine øyne altid være mindre attraktivt, men som en "trackday bil" kunne eg glatt hatt en lapskaus. 36k er jo småpenger i dette gamet uansett, så ser ikkje heilt det store problemet så lenge den altid vil være verdt MINDST 36k mer enn tilsvarende ombygd også!

Edited by Sapphy
Link to comment
Share on other sites

jeg ler så jeg griner her er det så mange apeunger at det er helt rått, spiller da ingen rolle om bilen er ombyd eller ikke, for hva du vet så er det en orginal bil med ramme nr bytte, og da er brått bilen dårlig fordi den er ombygd, men egentlig så er den jo orginal så da er den ekte? dette kan vi sitte og diskutere til the end, For meg spiller det liten rolle hva bilen er ekte eller ikke så lenge ting tilfredstiller mine krav til og kjøpe bil, for å ta et exempel, hvor mange syntes den hvite vingebilen til Lars Evenrud (toten auto) er lapskaus? det er jo en ombygd bil, når mann skal kjøpe eller selge cossi så må man se på åssen bilen er, ikke hva det er, men selvfølgelig skal du ha en bil du skal dytte på låven og ha stående til du blir gammel mann da skjønner jeg at du kjøper en orginal bil, men skal du ha en bil du skal bruke fra i dag og til den dagen du går lei da spiller det ingen rolle, det er min mening,

 

og sitte her og syte om det enne eller andre kommer aldri til og ta slutt, noen liker dattra andre liker mora, noen liker begge

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

jeg ler så jeg griner her er det så mange apeunger at det er helt rått, spiller da ingen rolle om bilen er ombyd eller ikke, for hva du vet så er det en orginal bil med ramme nr bytte, og da er brått bilen dårlig fordi den er ombygd, men egentlig så er den jo orginal så da er den ekte? dette kan vi sitte og diskutere til the end, For meg spiller det liten rolle hva bilen er ekte eller ikke så lenge ting tilfredstiller mine krav til og kjøpe bil, for å ta et exempel, hvor mange syntes den hvite vingebilen til Lars Evenrud (toten auto) er lapskaus? det er jo en ombygd bil, når mann skal kjøpe eller selge cossi så må man se på åssen bilen er, ikke hva det er, men selvfølgelig skal du ha en bil du skal dytte på låven og ha stående til du blir gammel mann da skjønner jeg at du kjøper en orginal bil, men skal du ha en bil du skal bruke fra i dag og til den dagen du går lei da spiller det ingen rolle, det er min mening,

 

og sitte her og syte om det enne eller andre kommer aldri til og ta slutt, noen liker dattra andre liker mora, noen liker begge

 

 

vell sagt cross box

Link to comment
Share on other sites

Eg syter ikkje, eg yttrer bare en mening som eg vet mange andre og har.

Ombygde biler vil ALDRI bli like ettertrakta eller "samleobjekter".. Legger også merke til at crossbox uttalelser er typiske for folk som enten har lapskaus eller ikkje cossie i det hele tatt..

Dersom det er så uvesentlig om bilen er ombygd, er det ikkje da rart at det som regel er noe av det første folk spør om når de kikker på en bil?

Og en "orginal" bil med annet chassienummer er jo enda mer jalla enn en lapskaus, rett og slett det engelskmennene kaller en skikkelig "dodgy" bil..

Link to comment
Share on other sites

Eg syter ikkje, eg yttrer bare en mening som eg vet mange andre og har.

Ombygde biler vil ALDRI bli like ettertrakta eller "samleobjekter".. Legger også merke til at crossbox uttalelser er typiske for folk som enten har lapskaus eller ikkje cossie i det hele tatt..

Dersom det er så uvesentlig om bilen er ombygd, er det ikkje da rart at det som regel er noe av det første folk spør om når de kikker på en bil?

Og en "orginal" bil med annet chassienummer er jo enda mer jalla enn en lapskaus, rett og slett det engelskmennene kaller en skikkelig "dodgy" bil..

jeg skal være enig i det hva folk ser etter men det jeg mener er det spiller ingen rolle fordi en orginal bil er som regel modda på lik linje som en ombygd bil, jeg gidder ikke sitte her og diskutere hva som er best, jeg har skrudd på en del cosowrther både ombygde og orginale og jeg vet hva jeg foretrekker og skru på,

 

jeg gidder ikke være med i denne diskusjonen noe mer for denne har vært opp x antall ganger før om kommer garantert opp i gjenn, fordi folk vrir topicen ut av det det handlet om

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Er det kjekkere å skru på biler der tullinger har vært å rotet før deg???

for å svare på det så vil jeg si det at alle er ikke som deg, og det finnes mange kompotente mekanikere der ute som skrur på sine egene biler, og du kan si det sånn at har du en kar som har for exempel 400 hester i sin cosworth så har han bygget sin bil rundt dette så du slipper og måtte ta ut en masse greier for å få ting til og tilpasse, og si at folk er tullinger er bare dumt, alle mennesker har sin måte og bygge bil på, og jeg syntes det er morro og gå på skogen og se hva folk velger av løsninger, og jeg kaller ingen tullinger fordi de har valgt en annen måte og bygge bil på, men nå har jeg ikke sett din bil så jeg vet ikke hva jeg skal kommenter på den, om du i det hele tatt har en bil da

Edited by cross-box

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

ey cross box.tror isje du ska snakke så veldig mye "negativt" om sapphy...han har en grom super strøken "orginal" vingebil.

 

jeg syns det er super morsomt og se alle di meningene om ombygd og orginal bil ting her eg.eg e jo fullt klar over at dette har vert diskutert opp og ned og til endes tusen ganger.og at folk mener forskjellig.men synes det er morsomt og se hvordan noen faktisk ikke klarer og se synet på ...og se at en orginal bil er mer verd enn en ombygd bil.

er seff enig at en ombygd bil kan være bedre enn en uskrudd orginal bil.det er greit nok det..men det som er så dumt at mange bare vil ha dette for å spare di usle 36000 tusen..eller hva det er....

er også et poeng at mange spør jo faktisk når dem skal kikke på en bil om den er orginal eller ikke..er jo det første dem spør om omtrent..så er jo klart at gjerne fleste parten helst vil ha en orginal bil.men mange vil også kanskje jukse det til med både ombygde biler..opg chassis nr fjusk og slike ting.

 

poenge med denne tråden var egentlig ikke å starte en "hva er best av ombgyd og orginal bil" tråd...men tydeligvis så er det noen som har klart å vri det om til at det var det jeg ville fram til.hehe.

 

eg e bare en entusiast som kikke rundt på biler akurat som alle andre..og at eg like orginal biler best..for da er dem komt ut fra fabrikken med et chassis nr som en cosworth.det synes eg e noe av poenge med å ha en cosworth.eg e isje en som herjer rundt for å tøffe meg for noen som helst..men har sans for cosworthen som bil.og seff kan eg synes at en ombygd bil er super strøken og kanon fin..men der på det punkte så ville eg bare ikke hatt en ombygd bil sjøl.

 

ikke verre enn det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...