Jump to content

Ladetrykk


thomasflore

Recommended Posts

1,7- 1,8 brukte nå jeg, men en grp a pakning er jo å anbefalle, skal du ha det trykt så er vel 1,6 bar som holder lengst, gjerne med peak på 1,8-19 bar

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Turboen blir jo fortere slitt når den blir presset til å levere høyere trykk..

 

Men det blir ofte mer enn org. toppakning kan tåle når en passerer 1.6bar.

Med Grp.A pakning er det problemet ute av verden ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Viss den orginale er i god stand leverer den jo til nesten 400hk.

MEN så er jo ofte org. pumpa gammel og lei..

 

Bredbåndslambda er alfa og omega ved trimming.

Feil blanding er som oftest grunnen til at folk blåser toppakninger hele tiden.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler inovatives sin breibåndslambda med nordskog instrument...

 

Funker knall bra. lett og lese og fornuftig pris...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil den peake på 2,1 bar da?

Kan juster det vettu.

 

Breibåndslambda har de fleste store firma som lager autometer'e.

F.eks. AEM, Autometer, Apexi etc.

 

kordan justerer mann peaken?

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Kan da justere peak'en til en viss grad.

Justere bleedventil i forhold til acturatorstaget?

 

Kan jo få justert en veldig høy peak med bleed, slik at den synker mye når eksostrykket åpner wastegaten.

Altså stille bleadventil slik at den blør mye, og staget slik at den er mye lavere stillt enn bleed'en.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Kan da justere peak'en til en viss grad.

Justere bleedventil i forhold til acturatorstaget?

 

Kan jo få justert en veldig høy peak med bleed, slik at den synker mye når eksostrykket åpner wastegaten.

Altså stille bleadventil slik at den blør mye, og staget slik at den er mye lavere stillt enn bleed'en.

 

Okei....så booskontroller og bleed er ikkje det samme nei??? har lurt litt på dette...

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

altså IKKE skru trykk før du får på bredbåndslambda.

For alt du vet så kan det hende bensinpumpa di bare får 10volt pga morkne ledninger, og da har du kanskje alt på 1bar problemer med å få nok suppe.

 

dessuten så tømmer du vel grønn dysene om du pusher på over 1.6 bar og 7000rpm?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Guest Trond
Ville ikke satset på den, holder knapt til 300, er den samme pumpa som sitter i 1.6 zetec

 

det er ikkje samme pumpå. skifta nettopp te escort cos pumpa i 1,8 escorten min, å den orginala er mindre å har ikkje likt delenr.

Link to comment
Share on other sites

Så hvis jeg har forstått dette riktig så vil det si at hvis man setter på f.eks grønne dyser isteden for gule så kan man kjøre høyere trykk for da får motoren nok bensin? Og da slipper man smelta stempler osv? Problemet blir egentlig mangel på bensin jo mer trykk man har?

Link to comment
Share on other sites

Så hvis jeg har forstått dette riktig så vil det si at hvis man setter på f.eks grønne dyser isteden for gule så kan man kjøre høyere trykk for da får motoren nok bensin? Og da slipper man smelta stempler osv? Problemet blir egentlig mangel på bensin jo mer trykk man har?

 

Du er inne på det der ja. Du må selvsagt ha en chip, som står til dysene, og map sensor som hører til chipen. . Ved høyere lade trykk, så trenger man mer bensin, visst du kjører bensintrykksmåler og ladetrykk samtidig, så må du følge med på at ikke bensintrykket begynner å falle, samtidig som lade trykket forsatt stiger.

Ved å bruke bredbåndslambda, så ser man lett o mden begynner å gå magert, da er det på tide å slippe gassen

 

Tenkte feil når jeg sa at den holdt til så mye, tenkte Sierra jeg.. ;)

 

Tenkte det var noe sånt du hadde i tankene ja, og da har du rett

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...