Jump to content

Toppakning på 200blokk


Guest c.worth

Recommended Posts

Guest c.worth

Har blåst 2 stk toppakninger på min nybygde motoer.Er pianotråd i toppen.Når jeg fikk motorn fra jenspeed var det montert en gruppe A pakkning ,da lak det olje bare det ble fylt på olje...Etter sammtale med jens ble det montert orginalpakkning da han mente gruppe A pakkning kunne bli får tykk...denne pakkningen holdt kansje 30 mil før den srakk....ny pakkning ble montert å den holdt kansje 30-40 mil....noen som har en ide hva som er galt /gjort galt......noe må det være ...er ikke normalt...første gang den sprakk ble ikke boltene etterstrammet,men det var gjort da den gikk siste gang....

Noen som har råd om hvordan pakkning jeg skal bruke??? er det mulig å fjerne pianotråden å bruke wrc el gruppe A pakkning?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

når du bruker pianotråder så for all del bruk org toppakning! med gr.a så tetter det ikke!

men var rart at det røyk med org pakning da,

 

 

hvor høyt lade trykk

 

har du bilder av toppakningenne som du ha rasa?

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

skal få lakt ut bilde av den siste pakkninga..kjørt på ca 1,1bar laddetrøkk... tenninga skal være stilt men kan være det???den først pakkninga har jeg ikke bilde av,den er kanstet,men den var ganske så ødelakt,reven mellom sylynderveggene...

Takker for raskt svar:)

Edited by c.worth
Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth
skal å lakt ut bilde av den siate pakkninga..kjørt på ca 1,1bar laddetrøkk... tenninga skal være stilt men kan være det???den først pakkiniga har jeg ikke bilde av,den er kanstet,men den var ganske så ødelakt,reven mellom sylynderveggene...

Takker for raskt svar:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ben Are

Er selfølgelig mappet med Breibåndslamda ja! Kjørte lusen tenning!Helt ned i 22-23grader på 1,1kg trykk! Og den andre pakkninga som røyk ser akkurat lik ut! Ingen tendenser til tenningsbank!

Link to comment
Share on other sites

kjører med piano trå i blokka mi og . og ja bruk kun org pakning da! Kjørt nesten 2 kg på min motor og ingen tegn til toppakning ras enda....

er piano tråden blitt lagt i riktig? skjøten, peke ut mot bolte hull..

hvor høy kompresjon kjører du på i din motor?

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Hvilke bolter bruker du??

 

"nede" i 22-23 grader? Det er vel ikke så veldig lav tenning.. Hva er kompen din? **Husk du har tenningsbank FØR du hører den!!

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

ser ut til at pianotråden ligger veldig langt inn mot sylinderveggen,slik at pianotråden får problemer med å "feste" seg i pakningen.De blokkene jeg har ordnet med pianotråd,har sporet etter tråden vært lengre ut på pakningen når jeg har tatt av toppen.

Link to comment
Share on other sites

skal få lakt ut bilde av den siste pakkninga..kjørt på ca 1,1bar laddetrøkk... tenninga skal være stilt men kan være det???den først pakkninga har jeg ikke bilde av,den er kanstet, men den var ganske så ødelakt,reven mellom sylynderveggene...

Takker for raskt svar:)

 

Se side 3 i denne tråden til Larsern:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...rader&st=40

 

Bildet av turboen din viser jo at dette ikke er origianlgreier lenger og kammer porting osv har innvirkning på tenningstidspunktet.

 

Det er slett ikke sikkert at oppsettet ditt tåler å ha så mye tenning som du har valgt nå.

 

Forutsetter at toppen er tykk, hard og plan.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Har sett slike pakninger før og da var det at motoren hadde kokt voldsomt og toppen hadde blitt myk enkelte steder.

 

Har du hatt trykk i systemet før pakningen har gått? Tenker sprekkt blokk...

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth

takk for aille svar...

Vet ikke hva kompen er men det kan jeg finne ut ...skal ta bilde av pianotråden så får dere som har peiling om den står for nær sylynderveggen....

Jens har peiling han men ikke bestandig like lett å få tak i han ..._Men virker som at dere også har peiling:)

Om det kan være sprekk i blokka vet jeg ikke men det tviler jeg for ,det ville sikkert jens ha merket..

Toppen er foresten sjekket og den var plan...skal montere i hopen i mårra så får se hvordan det går..:)

Link to comment
Share on other sites

Guest c.worth
hadde akk samme problemer i bremsebenken.blåste to pakninger på en dag.de så helt like ut.

 

hvilken topp har du?2wd? 4wd?

slipt mye?

 

hvor mye komp?

hvilke råder og stempler?

 

 

Vet ikke va komp er,råder å stempler er ukjent,jens som har bygd..hva var årsaken til at du rasa pakkningene?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

jeg har selv en problem topp. planet helt ned til ventilene..

topppakningen går med en gang...

blir vel studs og dra med 20kg neste

Link to comment
Share on other sites

20 kg og blokken din er boss, stå på :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...