Jump to content

Da blir det stavanger og effekttest i helgen


vinge87

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bremset med mappet til ringstad ja, så enten er det mye i drivverkstap ellers vet ikke jeg, men viktigste er at bilen fungerer bra og det gjør den

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
bremset med mappet til ringstad ja, så enten er det mye i drivverkstap ellers vet ikke jeg, men viktigste er at bilen fungerer bra og det gjør den

 

Det vi vil fram til her er vel att Ringstad har litt for høye tall i benken sin forhold til det som er reelt eller!!

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Jeg var med på bremsingen , og ble litt skuffet ja .

Vi diskuterte litt etterpå , med den store forskjellen .

Er nok endel ting som slår ut .

På motordyno :

stor effektiv intercooler (intercoolerne dere bruke på de fleste Cossier er ikke optimale , verken på størrelse eller inn/utløp)

Downpipe rett ut på dyno...ingen eksos ellers

Han hadde face som wastegate outlet....nå hadde han Reyland sin , som ikke er like bra i designet .

Det var noe eksos i innsugsluften i lokalet under bremsingen...ikke helt optimalt det heller .

Det Vinge fikk nå tilsvarer vel ca 470-480 motorhk .

Vi tipper dette utgjør mesteparten av forskjellen....kanskje ikke HELT , men mesteparten .

 

Vinge kan lett få mer hk , og bedre respons ved å bytte :

grenrør

vassere kammer (de han har nå er IKKE optimale for den effekten han har nå )

Bedre innsug...han hadde orig innsug/gass spjell nå)

Sikkert annet som kan gjøres også , men dette er vel de mest innlysende faktorene , hvis han ikke vil opp til enda større turbo .

Link to comment
Share on other sites

ja å få mer effket er vel ikke noe problem, men blir nok ikke i år det nei hehe, nå skal jeg bruke den til vinteren kommer, og da kan jo det være det detter et skikkelig innsug på plass ihvertfall, skal nå se hvilkne tall som kommer fremm på polly sin rulle her i bergen på fmcn bremsetreffet, men nå skal bilen brukes og voldtas i det uendelige til vinter ber meg parkere og bilen settes på bukker for å modifiseres på en smule :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

da forsvant det jo en del hester fra benken til ringstad da hehe.

men tipper bilen din går ***** bra!

 

Studerer du de oppgitt tall m.v. nøyere så ser du at akkurat det du nevner ikke er det værste.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Studerer du de oppgitt tall m.v. nøyere så ser du at akkurat det du nevner ikke er det værste.

 

 

? forklar denne litt bedre uten forkortelser :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ja forsvant litt hk, men er kongefornøyd jeg, bilen går som en kule og det er jo det viktigste, tallene driter jeg egentlig i, så lenge den starter hverdag og gjør sin jobb så er jeg fornøyd :)

 

hyggelig å treffe deg verstingen :)

 

takk :rolleyes: i like måte "vinge87" :rolleyes:

eg er sikker på at bilen din går kjempebra :blush:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Link to comment
Share on other sites

? forklar denne litt bedre uten forkortelser :blush:

 

Oppgi ladetrykk og turtall for maks effekt.

 

M.v. =med videre. dvs det som nevnes i poster etterpå samt opplysninger postet tidligere ang. motor og mapping.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var med på bremsingen , og ble litt skuffet ja .

Vi diskuterte litt etterpå , med den store forskjellen .

Er nok endel ting som slår ut .

På motordyno :

stor effektiv intercooler (intercoolerne dere bruke på de fleste Cossier er ikke optimale , verken på størrelse eller inn/utløp)

Downpipe rett ut på dyno...ingen eksos ellers

Han hadde face som wastegate outlet....nå hadde han Reyland sin , som ikke er like bra i designet .

Det var noe eksos i innsugsluften i lokalet under bremsingen...ikke helt optimalt det heller .

Det Vinge fikk nå tilsvarer vel ca 470-480 motorhk .

Vi tipper dette utgjør mesteparten av forskjellen....kanskje ikke HELT , men mesteparten .

 

Vinge kan lett få mer hk , og bedre respons ved å bytte :

grenrør

vassere kammer (de han har nå er IKKE optimale for den effekten han har nå )

Bedre innsug...han hadde orig innsug/gass spjell nå)

Sikkert annet som kan gjøres også , men dette er vel de mest innlysende faktorene, hvis han ikke vil opp til enda større turbo .

 

For ordens skyld, siden det er du som har anbefalt og levert denne turboen, hvilken av disse effektmålingene har du tillit til?

Slik det ligger an nå, så klarer GT3076R turboen kun rett over 400 nav hk. Jeg har bremspapirer på en annen Cosworthmotor med samme kammer og turbo, men med dine nevnte øvrige oppgraderinger uten at det tilførte noe særlig, faktisk.

 

Klarer vinge87 målet sitt på 450 hjul hk uten å bytte til større turbo?

 

"Eg driter i de´, eg ska´ ha 450 hjul hk!", sant vinge? ;)

(Opplyst når G-måling viste moderate 222 hk tonn med ca. 1,7 BAR ladetrykk)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

Jeg mener 408 på hjul er det reele tallet på 1.7 i trykk

og det er veldig bra det!

 

Det som er så irriterende er at folk bremser sine 2litere til herrejøsses effekter i motorbenker, men hestene forsvinner jo så fort man er på gata, hva er vitsen da. Jeg er meget tvilene på sånne effekter værtfall på gatebensin.

og her kom jo ett bevis på det da.

 

jeg mener også at det blir feil og regne driverkstap i prosent.

Skal liksom driverkstapet øke om effekten øker da.

driverkstap er som regel konstant forhold til effekt, men ikke til farten.

jeg bruker å regne 20hk på 2wd og 30hk på 4wd.

 

nå høres jeg vel veldig negativ ut her, men er desverre dette som er realiteten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener 408 på hjul er det reele tallet på 1.7 i trykk

 

Nå ble vel ikke denne bremset på hjulene på rulle, men på navene. Man kan ikke se bort fra at effekten på drivhjulene målt på rulle er lavere for å si det litt forsiktig.

Bare de som var tilstede VET hvilket ladetrykk som ble kjørt. Dersom jeg har forstått vinge87 rett så er det montert HKS boost controller etter at motoren var mappet ferdig så det er ikke sannsynlig at maks ladetrykk er det samme nå som det var dengang da.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

vi får se ka som skjer på polly sin rulle, sier ikke noe mer før det hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

jeg håper selv å få bremset hos på bremsetreffet hos tef.

470 på hjul

 

Hå! Ja da skal du jaggu få ta i for det blir 100 hk mer enn det jeg tipper at vinge87 får på Polly sin rulle med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin som drivstoff.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper nok endel, men 470 hk DIN på hjul er mye.

 

Du kan jo prøve denne å se:

 

http://msdfuelinjection.com/MSDInjectorV1/main.html

 

Du har vel sett Volvo 740 turbo +++ på youtube?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hå! Ja da skal du jaggu få ta i for det blir 100 hk mer enn det jeg tipper at vinge87 får på Polly sin rulle med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin som drivstoff.

 

 

og hva tipper du da blir mitt resultat? :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

og hva tipper du da blir mitt resultat? :rolleyes:

 

G-måleren har ikke sviktet meg så langt så den har jeg tro på. Med ett bedre mapp og litt høyere ladetrykk vil selvsagt effekten øke noe. Jeg tipper i nabolaget rundt 380 HK DIN på hjul med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin slik bilen er nå.

 

Du da?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper nok endel, men 470 hk DIN på hjul er mye.

 

Du kan jo prøve denne å se:

 

http://msdfuelinjection.com/MSDInjectorV1/main.html

 

Du har vel sett Volvo 740 turbo +++ på youtube?

 

 

Jeg og dre bruker samme benkemann.. jeg har 450 på hjul i min 2 l cossie(som ikke er heelt ferdig justert.). skulle det være noe problem med 470 hk/hjul i en 2,3 liter?

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

G-måleren har ikke sviktet meg så langt så den har jeg tro på. Med ett bedre mapp og litt høyere ladetrykk vil selvsagt effekten øke noe. Jeg tipper i nabolaget rundt 380 HK DIN på hjul med 1,7 BAR ladetrykk og vanlig 98 blyfri bensin slik bilen er nå.

 

Du da?

 

 

ja vanlig 98 bensin er det eneste jeg bryr meg om, og bilen går mye bedre etter vi gmålte den, er 50hk og 50nm mer enn det mappet vi gmålte, så jeg tror vel en ca 380-390 der en plass ja, men er jo ca 470hk i motoren nå da, må jo trekke ifra intercooleren til ringstad og litt diverse, rørføringer som ikke er mulig i bilen hehe, og ikke minst driverket som stjeler alt for mye :wacko: :lol: , vi tok et pull med luftfilteret og slangen, så tok vi et pull uten filter og slangen, bare det var 7hk den lille filletingen der, så "flow" betyr nok litt, er jo ikke akkurat god plass nede motorrommet på en escort desverre, men skal skifte grenrør og innsug i vinter så får vi se om det blir mere bunndrag noe jeg håper, andre kammer er er oppe i hodet mitt og, kass kammer ville du brukt da?, hva syns du om bd 16+ ? på brenmsetreffet til polly skal eg ihvertfall justere litt på innsugkammen, gi den litt mindre løft enn den har nå så det blir bedre respons nedenifra istedenfor å ha det på topp, lerer så lenge man lever :lol: , men er ikke noe vits å dra motor i en motorbenk, får det like bra på en rullende landevei, hadde jeg vist allt jeg viste idag hehe så hadde ting blitt gjort annerledes, men veien til suksess er lang, men takket være kanon karer som ebb og turbokongen og selvsagt husnes så har dette blitt bra i forhold til hva denne motoren ble bygget til, var jo 450 erlige hk jeg ville ha, og det har jeg fått :blush: :rolleyes: , selvsagt takk til deg og pælle, du hjalp jo til du og :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...