Jump to content

hard gas på en 95 mondeo glx stv


Guest froZZo

Recommended Posts

gassen er hard å trøkke inn.

og den går treigt ned igjen på turtall.

noen som veit hva det er ,

jeg frykter selv at anti spinnen har røki :unsure:

kjøpte bilen for 15000 så det måtte vera no rart no.

Link to comment
Share on other sites

gassen min er også litt hard og trykke inn, og kan synke litt lavt på turtallet.. Men har liksom blitt litt vant til det.. :P men åssen er det å bytte gasswire, og er det dyrt?

 

Bytta min gasswire for litt over 1 år siden-tror den kosta rett under 300.

Min har antispinn og den knota noe fælt med en halv-god LMM så jeg kjøpte likegodt en wire til en modell uten antispinn... Etter dette så funker LMM mye bedre. Antispinnen ligger der fremdeles så den er bare å koble på igjen når ny LMM er handlet.

 

 

Richard

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

nå forsto jeg ikke hva du svarte på her focusst, men mente du at når gasswiren er hard, så tar man av dette lokket du mener og smører opp? hvor sitter dette lokket isåfall?

 

 

det som det e snakk i her (trur eg) e vell traction controll boksen? den ligger rett på sia påfylling til spylerveske. en liten sak med nokka lednings greier inn til.

har også prata med ford i tromsø ang. vill antispinn. dem sa at mondeoen hadde til vanlig å herje villing på antispinn, grunnen e at mange ikke e forsiktig når dem fyller spyleveske å søler utover traction controll motoren gjøres dette mange nokk ganger kommer det også dritt nedi motoren. men heldigheta e at motoren ikke i di fleste ganger trenger å byttes, men bare taes opp å renses å smøres opp igjen.

 

legger med bilde av traction controll motoren

 

 

Edited by mondeo95
Link to comment
Share on other sites

om jeg har forstått dette riktig, så skal jeg skru av de 2 øverste torx skruene, og smøre på med et eller annet? kan jeg bare sprute oppi en dæsj med WD-40?

 

 

etter som dem sa på ford så måtte en demontere skjitten og rense den opp og smøre traction kontroll motoren. ka slags smøremiddel en skulle bruke i der sa dem ikke nokka om. (spurte dem heller ikke om det)

Edited by mondeo95
Link to comment
Share on other sites

etter som dem sa på ford så måtte en demontere skjitten og rense den opp og smøre traction kontroll motoren. ka slags smøremiddel en skulle bruke i der sa dem ikke nokka om. (spurte dem heller ikke om det)

 

hmm spørte på ford jeg og.

de sa at anti spin modulen var deffekt :blink:

det var på lillehammer.

hvis det ikke var verre en å smøre lit så sku je **** meg gjort det sjøl :wacko:

Link to comment
Share on other sites

hmm spørte på ford jeg og.

de sa at anti spin modulen var deffekt :blink:

det var på lillehammer.

hvis det ikke var verre en å smøre lit så sku je **** meg gjort det sjøl :wacko:

 

 

spørsmål. har dem sett på traction controll motoren? hvis ikke så syns eg det e rart at ford på lillehammer mener at den e defekt.

For ford i Tromsø sir at disse skjeldent byttes ut/ er defekt, det eneste plaga med dem (etter det ford i tromsø mener) er at det kan være dårlig kontakt eller at motoren må smøres opp på nytt

Edited by mondeo95
Link to comment
Share on other sites

Guest froZZo
spørsmål. har dem sett på traction controll motoren? hvis ikke så syns eg det e rart at ford på lillehammer mener at den e defekt.

For ford i Tromsø sir at disse skjeldent byttes ut/ er defekt, det eneste plaga med dem (etter det ford i tromsø mener) er at det kan være dårlig kontakt eller at motoren må smøres opp på nytt

 

dom hadde jo den inne på verksted men jeg veit jo ikke om dom tok opp boksen og sjekka,

dom har ivertfall kobla på en gaswire utaom anti spinnen nå.

betalte 3000kr for 4hjulskontrøll og bytte ut en foring el no og koble ut antispinne og legge kabel utaom anti spinnen.

var vel ikke3 så dyrt det

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Vekker til live igjen denne tråden..

Fattern kjøpte en kongebillig mondeo for ei uke siden.

Denne har de samme symptomene, drithard gasspedal, mongo på turtall, og i tillegg lyser ABS og TCS lysene i instrumentpanelet.

Løste dette seg hos dere? Og hvordan fikk dere det til.?

Setter et par kroner på dårlig kontakt, en eller annen plass. Mulig kontakten inn på TCS-klanken. (siden lysene i Instrumentpanelet er aktivert)

 

Testa ABS'n på holkeføret i dag, den funket så den kan det ikke være.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Vekker til live igjen denne tråden..

Fattern kjøpte en kongebillig mondeo for ei uke siden.

Denne har de samme symptomene, drithard gasspedal, mongo på turtall, og i tillegg lyser ABS og TCS lysene i instrumentpanelet.

Løste dette seg hos dere? Og hvordan fikk dere det til.?

Setter et par kroner på dårlig kontakt, en eller annen plass. Mulig kontakten inn på TCS-klanken. (siden lysene i Instrumentpanelet er aktivert)

 

Testa ABS'n på holkeføret i dag, den funket så den kan det ikke være.

Som focusst svarte i sin tid, smør opp TC/ABS enheten å den blir sikker bra igjen. Gjore dette på min gamle bil, ble som ny igjen. Er ingen skruer å løsne om jeg husker riktig, bare et plastikk deksel å vippe av - spray så riklig med 556/wd40 eller en annen tynflytende olje ned i enheten å la den få noen minutter på seg. Kan lønne seg å sette seg inn i bilen å trampe litt på pedalen (uten motoren i gang seff :D ) for å få smøringa til å virke raskere, motoren blir jo ikke full av bensin siden den har insprøytning.

 

Ang. lamper som lyser så mener jeg ABS lampa kan slå ut å begynne å lyse pga dårlig kontakt på en kobling under setene, dette har vært oppe før i forumet så jeg må nok henvise deg til et søk. Er lenge siden jeg holdt på med mk1 nå :)

Link to comment
Share on other sites

Vekker til live igjen denne tråden..

Fattern kjøpte en kongebillig mondeo for ei uke siden.

Denne har de samme symptomene, drithard gasspedal, mongo på turtall, og i tillegg lyser ABS og TCS lysene i instrumentpanelet.

Løste dette seg hos dere? Og hvordan fikk dere det til.?

Setter et par kroner på dårlig kontakt, en eller annen plass. Mulig kontakten inn på TCS-klanken. (siden lysene i Instrumentpanelet er aktivert)

 

Testa ABS'n på holkeføret i dag, den funket så den kan det ikke være.

 

Du sier ABS lampa di lyser, men ABSen når du bremser fungerer. Hadde et slikt problem på min mk1. Der hadde ABS følerne tatt kvelden. Når du bremser, legger du merke til om det er et av hjulene som låser helt opp? det hjulet som låser isåfall, der er føleren din ødelagt. lett å bytte, spray på en goood dæsj med WD-40 og bank ut føleren. At det ikke går ann å bytte føleren, er tull, for det har jeg gjort :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...