Jump to content

Mere hk i rs`en ?


RsturboS2

Recommended Posts

Hei alle sammen.

nå skal jeg parkere rs`en for vintern og i den forbindelse skal jeg begynne mekkinga gleder meg! :)

 

Trenger da noen små tips på hvor jeg skal få ut alle hestene som etter vært skal sitte der i bilen.. kan gi et kort breef om hva jeg har gjort med motor så langt/skal gjøre (blir ikke lang liste)

 

kjøpt kn filter..

satt på 2,5 tom moongoose eksos. (helt frem)

forandret lade trykk til 0,6 (snart 0,8 trenger ny actuator 31 i styrke)

(har planer om og kjøpe en gruppe a topp og.. har annonse ute her..) :)

skal og så kjøpe chip.

skal og så kjøpe intercoolern til kompisen min (to ganger større enn den vanlige) er foresten en rs tubro (orginal s2)

 

nå noen smarte hoder der ute til hvoran jeg kan dra ca 170-180 hester ut av denne kjærra så kom med inspill settes STOOR pris på det !

 

takker for svar da..

Edited by RsturboS2

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest sierra_xr

kvassere kam, høgere bensintrykk og høgere ladetrykk. økelsen i bensintrykket vil gjøre at motoren din vil klare økningen i ladetrykk! ville satt på dumventil for å hjelpe turboen litt med tanke på slitasje og slikt! pluss du får fet lyd :D

Link to comment
Share on other sites

kvassere kam, høgere bensintrykk og høgere ladetrykk. økelsen i bensintrykket vil gjøre at motoren din vil klare økningen i ladetrykk! ville satt på dumventil for å hjelpe turboen litt med tanke på slitasje og slikt! pluss du får fet lyd :D

jupp har jo selfølgelig dump da..

min feil sorry

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

motoren tåler å lade 1 bar så lenge du klarer å kjøle ned luften(større intercooler) og gi den nok bensin(chip). dette forutsetter at motoren din er i grei stand, ellers kan ting fort gå gale. du har også mye å tjene på en kam på den motoren, som alibaba sa, så mye som 25 og noe hk på et optimalt oppsett.

Dette blir toppers sammen med litt porting på toppen.

Link to comment
Share on other sites

motoren tåler å lade 1 bar så lenge du klarer å kjøle ned luften(større intercooler) og gi den nok bensin(chip). dette forutsetter at motoren din er i grei stand, ellers kan ting fort gå gale. du har også mye å tjene på en kam på den motoren, som alibaba sa, så mye som 25 og noe hk på et optimalt oppsett.

Dette blir toppers sammen med litt porting på toppen.

ja nettopp..

vi skal gå over insprøytnigsanlegget til bilen i vinter en gang.

har akkurat kjøpt den vel i mai. hakke hatt tid til og sjekke det ennå.

men vi for se kanskje en bar ikke er dumt tenkte på 0,8 jeg da ser meg engentlig førnøyd med det.

 

men hvis jeg kommer til og lade en bar .. da trenger jeg

 

ny Kamaksling. (søkt epå facemotorsport.no men fan ikke kam til rs turbo)

chip.

intercooler.

trenger en ny actuator og.

 

EDIT: TAKKER FOR SVAR FORESTEN!

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte ett kent kam kit hos burton power.. 242 pund..

sier at du skal få 30 hk med det,men da må du ha chip,k&n filter og effektanlegg!! KKCCVH-36K Heter kittet hos burton power..

skal trimme min litt nå i vinter også... men det hadde vært greit å prøvd den i benk og se hvor mye hk den har/får... GOOD LUCK!!

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte ett kent kam kit hos burton power.. 242 pund..

sier at du skal få 30 hk med det,men da må du ha chip,k&n filter og effektanlegg!! KKCCVH-36K Heter kittet hos burton power..

skal trimme min litt nå i vinter også... men det hadde vært greit å prøvd den i benk og se hvor mye hk den har/får... GOOD LUCK!!

Hei du.. takk for svar..

det har jeg jo uten chip da.. men kommer snart .. prøvde og finne det hos burton men fantes ikke jo... hmm. borte

?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

dette sitter i bilen min nå:

 

kn-filter

3" eksos

chip

piper 285t2-kamsett

felpro-pakning (blåst, hehe)

oppgradert cossie-turbo

ca 1.1 i ladetrykk

 

skal ha på i vinter:

GRS evo4 intercooler

justerbart kamdrev

orginal nyoverhalt cossie-t3

ny resikulasjons-dumpventil

LUK fast road-clutch

muligens fikle litt med bensintrykket (går ann å justere men er kritisk og vanskelig...)eller ei 5. dyse....

 

alt skal glassblåses og lakkeres og monteres med blåe silikon-slanger

 

i tillegg skal motoren overhales og balanseres...

 

satser på å strekke meg til ca 210 hk da, dette skal SÅKLART kjøres på rulle :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

dette sitter i bilen min nå:

 

kn-filter

3" eksos

chip

piper 285t2-kamsett

felpro-pakning (blåst, hehe)

oppgradert cossie-turbo

ca 1.1 i ladetrykk

 

skal ha på i vinter:

GRS evo4 intercooler

justerbart kamdrev

orginal nyoverhalt cossie-t3

ny resikulasjons-dumpventil

LUK fast road-clutch

muligens fikle litt med bensintrykket (går ann å justere men er kritisk og vanskelig...)eller ei 5. dyse....

 

alt skal glassblåses og lakkeres og monteres med blåe silikon-slanger

 

i tillegg skal motoren overhales og balanseres...

 

satser på å strekke meg til ca 210 hk da, dette skal SÅKLART kjøres på rulle :)

si meg ? er du gal :unsure: ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Gal? Jeg kjører også på 1.1bar peak med original IC. Ingen problem med tenningsbank på høsten/vintern. Har chip. Nydelig drag..

orginal ic og ?? hmm.. seriøst da..

hadde jeg aldrig turt. skal ha en ny jeg da. som er to ganger større .. tror jeg skal bare lade 0,8 kanskje en bar. hva annen har du ? chip og kn ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

1 bar, resten standard (chip selvfølgelig) skal gi 180hk. Med trimkam og litt mer enn 1 bar har du 200hk, men det er mange variabler, forfattning av turbo og dysene og mengden av blow-by f.eks.

 

1 bar er minimum for min målsettning. Har kjørt 5000km på 0.8bar, ingen problemer. Har ikke kjørt langt på 1.1bar, men ingen tegn til detonasjon. Motoren har nå gått 169k km.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

200 hk med kun filter og chip kan du bare glemme ihvertfall...155-160 kanskje :)

 

rsturbos2: hvorfor mener du jeg er gal? må jo teste litt....hehe...har peaka til 1.5 jeg og holdt 1.2 :) men dette var på grunn at jeg skal overhale motoren i vinter uansett, så da ga jeg ****, hehe...

 

foresten, hvem andre har blåst felpro-pakning? :D :D

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

har hørt at med chip og k%n får du rundt 200hk..

men med trim kam må du jo få mer ...

Jeg har åpent K&N filter men standard eksos foreløpig. Ved å bytte ut dempern bak gjøres standardeksos om til et godt effektanlegg.

 

Før jeg instalerte chipen hadde jeg skrudd på actuatorstaget slik at turboen ladet originale 0.5 bar. Etter instalasjon av chipen ladet turboen 0.8 bar. Det er ikke kun ved instalasjon av chip du får fler hester, det er med muligheten til å lade mer fordi trykksperren er fjernet og tenningen forandret at du får hestene. Hvor mye det lades etter instalasjon av chip tror jeg kan variere med årsmodell og chip. Jeg har Amhed Bayjoo chippen som du kan lese mer om i Burtonkatalogen.

 

Jeg gjentar, ved å lade 1 bar (da må du ha chip) med en ellers standard motor (hvis org. actuator er slitt og ikke klarer å holde waste gate lukket, må du ha ny eller -31) skal man oppnå ca. 180hk. Et åpent luftfilter vil gi dårligere, eller samme ytelse som et papirfilter i org. boks, men alt som har med luftfilter å gjøre har minimal innvirkning på ytelsen. Skal du ha 200hk må du lade mer, helt til du du oppnår 200hk. Med en annen og bedre kamaksling vil du antageligvis kunne lade litt mindre for å oppnå 200hk.

 

Over 1 bar er original IC ikke anbefalt.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...