Jump to content

Mere hk i rs`en ?


RsturboS2

Recommended Posts

Jeg kommer ikke til å røre innsuget for kontroversielle rapporter melder at større porter ikke gir noe positiv effekt. Her er det heller ikke effektivt å polere da dette vil skape mer turbulens enn den rue overflaten vil. Så jeg kommer til å fjerne gods i eksosportene. Siden jeg er på et trangt budsjett gjør jeg jobben selv. Man lærer så lenge man mekker.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

i dag har det vært en fin dag! vant 8000 på kronespill og i den forbinnelse.

skal jeg ha chip værtfall og ny actuator og kanskje et oil breather kit. men chip og actuator værtfall..

da er jeg jo et steg videre..

da her jeg jo muligheten til og justere opp til 0,8 som var planen og med kn filtret og 2,5 " eksosen min hvor mye ser jeg da ? 160 hester ? ;)

 

Edit: ! er det foresten noen måte og regne dette ut på bortsett fra og vite det ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stoler nå på han som tok toppen min jeg :)

 

Hadde jeg hatt utstyr til det så hadde jeg nok forsøk selv(+en ekstra topp liggende). :D

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

bruke en zetec-topp? hva mener du?

 

er et par forskjeller på cvh-toppen og zetec-toppen da.... dobbelt så mange ventiler og dobblet så mange kammer f.eks...manifolder passer heller ikke uten modifikasjoner.....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor mye hester jeg får med kn og 0,8 i ladetrykk og moongoose 2,5 toms rør ? :huh:

 

(går en mr2 i byen.. han tror han er så jevelig kuul der han sitter.. tenkte jeg skulle sette han på plass..)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke bare bruke en zetec topp??

Zetec er juks. Jeg har bil bil med CVH, derfor kommer den til å dø med CVH.

hva står desse bokstavene for da ? :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

CVH: Compound Valve angle Hemispherical combustion chamber

 

Zetec er vel ingen forkortelse. Motoren ble født under navnet Zeta, men etter trusler med søksmål fra Lancia endret de navnet til Zetec. Tec skal sikkert symbolisere Technology.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Sånn jeg stressern så dør den vel om ikke lenge.

 

Jeg er litt usikker på hva som er best når det gjelder porting. Når gass øker hastigheten, synker trykket. Når man åpner ekososporten senker man hastigheten på eksosgassene men øker samtidig trykket, og dette er jo ønskelig da man vil ha størst mulig trykkforskjellen mellom manifolden og downpipe.

 

Når det gjelder innsuget så lønner det seg ikke å ha for store porter på en sugemotor fordi dette vil sansynligvis senke fyllingsgraden. Trange porter øker hastigheten på gassen og derfor skal det mer til for at den endrer rettning slik at man får fylt sylinderen mer. På en motor med trykk i innsuget blir problemstillingen en annen, trange porter vil senke trykket. Hva som er mest effektiv vet jeg ikke.

 

Eksosportene vil jeg ivhertfall modfisere.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Regner med å lade 1.3 bar eller noe i den duren (med hjemmelaget to-stegskontroll) når jeg får konvertert original IC til chargecooler. Turboen er en 5000km gammel stage1 eller 2 med -31 actuator. Den har størrekompressorhjul, men om den har 360 grader thrust bearing er jeg usikker på. Den leverer. Hvor mange hester det blir er jeg usikker på. Nå har jeg Bayjoo chip og åpent K&N. Ellers er planene porting, CVH34 kam og bytte av demper på det originale eksosanlegget. I tillegg skal hele motoren demonteres slik at veiv kan slipes og få nye bly-bronse lagre. 200 hester skal jeg ha.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Regner med å lade 1.3 bar eller noe i den duren (med hjemmelaget to-stegskontroll) når jeg får konvertert original IC til chargecooler. Turboen er en 5000km gammel stage1 eller 2 med -31 actuator. Den har størrekompressorhjul, men om den har 360 grader thrust bearing er jeg usikker på. Den leverer. Hvor mange hester det blir er jeg usikker på. Nå har jeg Bayjoo chip og åpent K&N. Ellers er planene porting, CVH34 kam og bytte av demper på det originale eksosanlegget. I tillegg skal hele motoren demonteres slik at veiv kan slipes og få nye bly-bronse lagre. 200 hester skal jeg ha.

200 er vel ikke noe problem når du gjør så mye. B)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Antagelivis ikke, men man vet aldri. Det er en gammel motor og det finnes ingen RST som er snilt kjørt. Jeg har målt kompresjonen og den er lik på alle sylinderne, men kommer til å bytte stempelringer. Det kommer til å bli mye morro for pengene. Alle som enten har kjørt mot meg eller sittet på sier at bilen drar overraskende bra, så når det gjelder motorstyringen og slikt så fungerer det godt. Det er viktig.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på. B)

Morosamt med R-dekk.... :)

Bare så synd at men nesten dreper seg den dagen man får vanlige dekk på kjerra da.........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...