Jump to content

Mere hk i rs`en ?


RsturboS2

Recommended Posts

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

du er litt feil informert. xr3i har vel bare 105 hk mener jeg. og 130 i zetec utgave med 16v men den du snakker om har 105 hk. og mye høyer komp enn en rs turbo motor. vanlig 1.6 i med ke jet har 8.5 i komp mens xr3i har 9.5 i komp mens rs turbo har 8.2 orginalt. og 1.6i har 90 hk. ville bare rette på deg litt ang hk som du snakker om ;)

 

 

Ok, da har jeg husket feil. Mente at det var 105 hk i XR3 og 115 hk i XR3I.

Med 105 hk som utgangspunkt blir det 0,26 BAR for 132 hk, 0,64 for 172,5 hk og 210 hk på 1,0 BAR.

 

Det er klart at det ikke er umulig å får ut høy effekt selv om man bruker den originale eksosmanifolden, men noen god løsning er det ikke. Turbo Technics solgte turbokit til CVH motorne, og de kittene hadde selvsagt en annen og mye bedre manifold. For de aller fleste ville det være bedre å satse på en slik.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ok, da har jeg husket feil. Mente at det var 105 hk i XR3 og 115 hk i XR3I.

Med 105 hk som utgangspunkt blir det 0,26 BAR for 132 hk, 0,64 for 172,5 hk og 210 hk på 1,0 BAR.

 

Det er klart at det ikke er umulig å får ut høy effekt selv om man bruker den originale eksosmanifolden, men noen god løsning er det ikke. Turbo Technics solgte turbokit til CVH motorne, og de kittene hadde selvsagt en annen og mye bedre manifold. For de aller fleste ville det være bedre å satse på en slik.

 

hmm.. itrisagt.. med tanke på at jeg har ny turbo og greier.. kanskje greit og finne en slik en evt ha den i bakhodet.. hva koster den ? hvem fører den her i norge? kan den skaffes enda?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Ok, da har jeg husket feil. Mente at det var 105 hk i XR3 og 115 hk i XR3I.

Med 105 hk som utgangspunkt blir det 0,26 BAR for 132 hk, 0,64 for 172,5 hk og 210 hk på 1,0 BAR.

 

Det er klart at det ikke er umulig å får ut høy effekt selv om man bruker den originale eksosmanifolden, men noen god løsning er det ikke. Turbo Technics solgte turbokit til CVH motorne, og de kittene hadde selvsagt en annen og mye bedre manifold. For de aller fleste ville det være bedre å satse på en slik.

 

Den kan ikke være helt ubrukelig, 350 hester på en 1.6l med 8v. Samme med volvo, tar jo ut tett opptil 500 der.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Den kan ikke være helt ubrukelig, 350 hester på en 1.6l med 8v. Samme med volvo, tar jo ut tett opptil 500 der.

 

du har jo et poeng alibaba... men folk kjører jo sikkert med mye orginalt dah.. de skifter jo delene uansett. hadde vært tøft og sett en slik en. bare for og se.. ;) skal alltid ha noe bedre vettu :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Den kan ikke være helt ubrukelig, 350 hester på en 1.6l med 8v. Samme med volvo, tar jo ut tett opptil 500 der.

 

Greit nok, men maks hk er det "enkleste" å få ut. Man kan gjerne sette fokus på dreiemomentkurvene på disse motoren for å se hva man finner der.

 

Nå tas det jo ut 12-1300 hk på disse Volvo rødmotorene i Sverige, så det setter kanskje tingene litt i perspektiv.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

hej.. og takk for sist alle mann.. da har jeg bestil idag.. litt deler..

 

SSCBHS2 BUMPER HEAT SHIELD: ESCORT TURBO S2 14.43 0.00 1 14.43 14.07 14.07

 

SSCIMP1 IGN MODULE PLATE: COSWORTH (NOT T25) 14.89 0.00 1 14.89 14.52 14.52

 

TURBOTSF03 HYBRID TURBO EXCHANGE, ESCORT TURBO STAGE 3 680.85 200.00 1 880.85 863.83 863.83

 

BKESC34A REAR BRAKE KIT: Mk3/4 ESCORT, 273x10mm (WITHOUT CALIPERS & SLIDER BRACKETS) 150.00 0.00 1 150.00 146.25 146.25

 

PROWR2 PRO ALLOY ALLOY RADIATOR: ESCORT RS TURBO S2 306.34 0.00 1 306.34 298.68 298.68

 

SHPV6 SFS SILICONE VACUUM HOSE 6mm, BLUE, PER METRE 3.19 0.00 1 3.19 3.11 3.11

 

jeg og rs-racing

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hejj :) idag har jeg fått deler fra england! se bilder...

 

 

NB! NOEN HAR VÆRT UFORSIKTIG MED PAKKINGEN MIN! ELLER PAKKINGEN AV DEN NYE RADIATOREN MIN!

 

**** I h¤#%¤¤!#" DENNE ER NEPPE TETT.. MÅ VEL I RETUR DA! :angry:

 

 

MvH HÅKON

Edited by RsturboS2

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Nice. Store pakker med gromme deler er bedre enn julaften. Vet du specs på den Stage3 turboen?

 

Utrolig surt med radiatoren, kan se ut som den ikke er tett lengre. Får håpe du får byttet den ;)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Nice. Store pakker med gromme deler er bedre enn julaften. Vet du specs på den Stage3 turboen?

 

Utrolig surt med radiatoren, kan se ut som den ikke er tett lengre. Får håpe du får byttet den ;)

 

hehe takker d link.. specs jah.. skal vi se.. to sek..

 

LARGER EXHAUST HOUSING, LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. TYPICAL POWER 220bhp - 25psi

 

 

burde holde? ;)

Edited by RsturboS2

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Værst B) Håper vi møtes på treff til sommern :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Værst B) Håper vi møtes på treff til sommern :)

 

sure.. ;) neste skritt blir anlegg. og felger.. litt fixing på sideskjørt og div.. utseende..

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

hmm den orginale turboen din da? hva skal du gjøre med den?

 

helluuu. hehe.. ja den ja.. den er fårløbig reservert.. enda.. hehe

 

jeg skal sende slik reklamasjons dritt på radiatoren.. hehe

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

hehe takker d link.. specs jah.. skal vi se.. to sek..

 

LARGER EXHAUST HOUSING, LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. TYPICAL POWER 220bhp - 25psi

burde holde? ;)

 

 

betalte du mye for dn turboen?? er dn fra england??

 

blir brae greier d hær :rolleyes:

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

noen flere tall på turboen? A/R osv...

 

Olek: LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. - (A/R 0.48 eksoshus).. for og nevne noe.. tatt fra burton sine sider..

 

 

escort rs turbo: tatt fra burtonpower.. www.burtonpower.co.uk kostet meg nesten 14 lapper.. 13990 eller noe slik..

 

bør bli bra nå.. burde passere 200 gamp.. har også annen ic et sted;)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Olek: LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. - (A/R 0.48 eksoshus).. for og nevne noe.. tatt fra burton sine sider..

escort rs turbo: tatt fra burtonpower.. www.burtonpower.co.uk kostet meg nesten 14 lapper.. 13990 eller noe slik..

 

bør bli bra nå.. burde passere 200 gamp.. har også annen ic et sted;)

 

 

hmm syns nå d var litt vel dyrt da...

facemotor sport har en ganske grei pris på turboene :)

Turbo, Garrett RS turbo steg 3

 

Varenummer: 100872

KJØP

Tips en venn om dette produktet

Din e-post:

Venns e-post:

Pris

Web Pris: 7.257,-

7.257,-

Tilgjengelighet: Må bestilles

Beskrivelse:

Steg 3 turbo til Escort RS turbo, god for 230 hk. Pris forutsetter innbytte av gammel turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

hmm syns nå d var litt vel dyrt da...

facemotor sport har en ganske grei pris på turboene :)

Turbo, Garrett RS turbo steg 3

 

Varenummer: 100872

KJØP

Tips en venn om dette produktet

Din e-post:

Venns e-post:

Pris

Web Pris: 7.257,-

7.257,-

Tilgjengelighet: Må bestilles

Beskrivelse:

Steg 3 turbo til Escort RS turbo, god for 230 hk. Pris forutsetter innbytte av gammel turbo

 

ja.. sjekket dette.. og tinger var det at.. jeg alrdig fikk noe svar på det.. og at de ikke kunne skaffe selv om de ahdde det i webshopen.. har sendt de mail.. så da ga jeg ****..

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

ja.. sjekket dette.. og tinger var det at.. jeg alrdig fikk noe svar på det.. og at de ikke kunne skaffe selv om de ahdde det i webshopen.. har sendt de mail.. så da ga jeg ****..

 

 

hmm kor dumt hørtes jo ****** useriøst da :angry:

hadde tenkt å bestille selv dær i fra..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...