Jump to content

Mere hk i rs`en ?


RsturboS2

Recommended Posts

Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på.  B)

Morosamt med R-dekk.... :)

Bare så synd at men nesten dreper seg den dagen man får vanlige dekk på kjerra da.........

priser på desse dekkene da ? skal jo ha alu felger og nye dekk til sommer.. B)

 

ser jo Her.. som de har fått bra kritikk da. :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forventer ikke annet, nei.

 

Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på.  B)

jeg har 215/40-16 hohoho

Disse?

 

De blir kun til bruk på bane da de slites fort. Ellers har jeg 215/40-16 sommer, og 195/50-15 vinter på RST felger. R-dekkene skal på RST felgene til våren.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Forventer ikke annet, nei.

 

Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på.  B)

jeg har 215/40-16 hohoho

Disse?

 

De blir kun til bruk på bane da de slites fort. Ellers har jeg 215/40-16 sommer, og 195/50-15 vinter på RST felger. R-dekkene skal på RST felgene til våren.

ja oki du er tilgitt.. hehe, tøff dimmensjon.... hehe

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

For jeg har jo motorsportutgave av karosseriet, inget soltak. Neida, men bilen begynner å bli sliten i platene så det jevner seg ut.

 

Nå var det bare å få montert alt. Nå er det så sabla kaldt ute, men bilen skal være banedyktig hele neste sesong, dermed basta. Ikke noe tull neste år.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

oki... lite aktivitet her hos meg om dagen.. har egentlig fått det jeg ville ha i rsen så langt som planene var.. chippen ligger på hylla ventes til og monteres.. skal bare bytte litt plugger og shit så skal trykket opp mot himmelen et sted.. :) kanskje jeg ser ca 180 et sted lyst på 200 et sted engang.. med det tar vi som kommer..

 

specs. :

har 2,5 toms eksos og porta toppen litt og trykket er stadard enda... men som sagt chippen venter..

CVH35 Sports ' R ' kam som sitter i den og..

har motert olje breather kit og.. og har også k&n filter. (takk rc-racing)

 

så planen er vel rundt en bar eller noe.. vi for se.. :) håper på 180 en stand.. ;)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

jaja.. da her jeg bestilt ny turbo gutter og jenter.. så da blir det mye morro.. blir en steg tre rst.. lurer på om det bli hjulspinn da jeg? kunne vært arti og bremset den en gang til våre igjen kanskje .. ;)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

olje breather kit ?;p Noen som kunne forklart meg hva det er/gjør?=)

 

ja.. kan kan forklare det muntelig. men vanskelig og skrive det ned..

 

tror det virker slik at oljedampen for kjølt seg ned igjen.. og renner ned i bunnpanna!

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

motoren har originalt ett system som slipper ut oljedampen til innsuget på motoren og resterende olje tilbake i bunnpanna..

 

ved å oppgradere dette hjelper du motoren å puste bedre..

 

med oljebreathertanken til RsturboS2 leder han dampen fra motoren til en tank med ett filter og en slange ned i bunnpanna, når olja kommer inn i denne tanken slippes oljedampen ut gjennom filteret og resten av oljen som kommer ut med dampen ledes tilbake til bunnpanna gjennom slangen i bunnen av breathertanken..

 

her er et bilde som viser det litt bedre..

Link to comment
Share on other sites

motoren har originalt ett system som slipper ut oljedampen til innsuget på motoren og resterende olje tilbake i bunnpanna..

 

ved å oppgradere dette hjelper du motoren å puste bedre..

 

med oljebreathertanken til RsturboS2 leder han dampen fra motoren til en tank med ett filter og en slange ned i bunnpanna, når olja kommer inn i denne tanken slippes oljedampen ut gjennom filteret og resten av oljen som kommer ut med dampen ledes tilbake til bunnpanna gjennom slangen i bunnen av breathertanken..

 

her er et bilde som viser det litt bedre..

 

 

thanks robox ;)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
dette sitter i bilen min nå:

 

kn-filter

3" eksos

chip

piper 285t2-kamsett

felpro-pakning (blåst, hehe)

oppgradert cossie-turbo

ca 1.1 i ladetrykk

 

skal ha på i vinter:

GRS evo4 intercooler

justerbart kamdrev

orginal nyoverhalt cossie-t3

ny resikulasjons-dumpventil

LUK fast road-clutch

muligens fikle litt med bensintrykket (går ann å justere men er kritisk og vanskelig...)eller ei 5. dyse....

 

alt skal glassblåses og lakkeres og monteres med blåe silikon-slanger

 

i tillegg skal motoren overhales og balanseres...

 

satser på å strekke meg til ca 210 hk da, dette skal SÅKLART kjøres på rulle :)

 

Noe av det værste jeg har sett av turbo eksosmanifolder er de som står på RST og Volvos rødmotor. Helt tragisk. De MÅ være tatt frem for å begrense effekten og intet annet. For å klare 132 hk på en XR3I motor (som originalt gir 115 ærlige stabile hk) med ett ettermontert skikkelig turbokit, da holder det å lade 0,15 BAR! :blink: Dette betyr at effekten blir 172,5 ærlige stabile hk med 0,5 BAR ladetrykk og hele 230 ærlige stabile hk med 1,0 BAR. Vi ser at RST ikke er i nærheten av å ha dette, så da må man finne og fjærne flaskehalsene som denne sliter med. Eksosmanifolden, turboen og intercooleren er noen få eksempler på slike deler.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Noe av det værste jeg har sett av turbo eksosmanifolder er de som står på RST og Volvos rødmotor. Helt tragisk. De MÅ være tatt frem for å begrense effekten og intet annet. For å klare 132 hk på en XR3I motor (som originalt gir 115 ærlige stabile hk) med ett ettermontert skikkelig turbokit, da holder det å lade 0,15 BAR! :blink: Dette betyr at effekten blir 172,5 ærlige stabile hk med 0,5 BAR ladetrykk og hele 230 ærlige stabile hk med 1,0 BAR. Vi ser at RST ikke er i nærheten av å ha dette, så da må man finne og fjærne flaskehalsene som denne sliter med. Eksosmanifolden, turboen og intercooleren er noen få eksempler på slike deler.

du er litt feil informert. xr3i har vel bare 105 hk mener jeg. og 130 i zetec utgave med 16v men den du snakker om har 105 hk. og mye høyer komp enn en rs turbo motor. vanlig 1.6 i med ke jet har 8.5 i komp mens xr3i har 9.5 i komp mens rs turbo har 8.2 orginalt. og 1.6i har 90 hk. ville bare rette på deg litt ang hk som du snakker om ;)

Link to comment
Share on other sites

du er litt feil informert. xr3i har vel bare 105 hk mener jeg. og 130 i zetec utgave med 16v men den du snakker om har 105 hk. og mye høyer komp enn en rs turbo motor. vanlig 1.6 i med ke jet har 8.5 i komp mens xr3i har 9.5 i komp mens rs turbo har 8.2 orginalt. og 1.6i har 90 hk. ville bare rette på deg litt ang hk som du snakker om ;)

 

 

uansett så er det dårlig effekt tutelling på en rst motor, legg på ladetrykket den kjører på så har man komp som er ca samme/høyere enn hva xr3i`en går på..

så det nytter ikke og bortforklare effekt tapet i comp forskjellen på disse motorne...

 

men igjen, det er bevist at orginal rs turbo manifold ikke har noe problem med og være med på 350hk på en 1,6 liters motor.. er mange værstinger i england som kjører orginal manifold på 300+ hk, men de er selv enige at med ny manifold så ville nokk effekten vært høyere, men og finne greie/gode grenrør til riktig pris til en rst er ikke av det enkleste... de største firmaene krever jo 850- 1000 pund for en manifold..

 

selv har jeg planer om å få sveist om et grenrør til focus...til og passe., kosta meg 1200 kroner fra statene :lol:

 

men den største probleme i england er at alle kjører med slike cossi turboer, og er først og fremst de som har prøvd noe annet som får til gode resultater, den gt30 og gt35 turboen har vist seg og gjøre underverker på disse motorene.. sammen med en porta topp med newman kam og mekaniske løftere,grs cooler osv viser det seg og være krutt i disse motorne..

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

uansett så er det dårlig effekt tutelling på en rst motor, legg på ladetrykket den kjører på så har man komp som er ca samme/høyere enn hva xr3i`en går på..

så det nytter ikke og bortforklare effekt tapet i comp forskjellen på disse motorne...

 

men igjen, det er bevist at orginal rs turbo manifold ikke har noe problem med og være med på 350hk på en 1,6 liters motor.. er mange værstinger i england som kjører orginal manifold på 300+ hk, men de er selv enige at med ny manifold så ville nokk effekten vært høyere, men og finne greie/gode grenrør til riktig pris til en rst er ikke av det enkleste... de største firmaene krever jo 850- 1000 pund for en manifold..

 

selv har jeg planer om å få sveist om et grenrør til focus...til og passe., kosta meg 1200 kroner fra statene :lol:

 

men den største probleme i england er at alle kjører med slike cossi turboer, og er først og fremst de som har prøvd noe annet som får til gode resultater, den gt30 og gt35 turboen har vist seg og gjøre underverker på disse motorene.. sammen med en porta topp med newman kam og mekaniske løftere,grs cooler osv viser det seg og være krutt i disse motorne..

 

meget intrisagt lesestoff gutter :)

 

hva er galt med eksosmanifoldene da? kan noen utdype dette ? kan det være lurt med en ny en ? evt hva?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

som hårball sier den blir jo brukt opp til 300+ hk så tror det ikke er så mye galt

 

men han godeste Pelle Væck sa noe annent men.. sikker bare jeg som blander da men..

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

men han godeste Pelle Væck sa noe annent men.. sikker bare jeg som blander da men..

 

stemmer det som pelle sier, rst manifolden er ikke den beste på markede, og det kan være lønnsomt og kjøpe en ny manifold for og få ut siste prosentene på en værsting motor, men igjen, orginal rst manifold står på flere 320+ hk motorer...

En i engalnd bremsa just 351 hk på standar rst manifold,men det gikk topp pakninga, den orginale ford pakninga gikk på 320 hk, så prøvde han seg på ei sånn cometik multilags stålpakning og arp studs, da klarte han og få mappa den til 351 hk, men også der gikk topp pakninga...

 

så en ordentlig manifold er ikke et møst, men kan vær kjekt og ha..

Link to comment
Share on other sites

stemmer det som pelle sier, rst manifolden er ikke den beste på markede, og det kan være lønnsomt og kjøpe en ny manifold for og få ut siste prosentene på en værsting motor, men igjen, orginal rst manifold står på flere 320+ hk motorer...

En i engalnd bremsa just 351 hk på standar rst manifold,men det gikk topp pakninga, den orginale ford pakninga gikk på 320 hk, så prøvde han seg på ei sånn cometik multilags stålpakning og arp studs, da klarte han og få mappa den til 351 hk, men også der gikk topp pakninga...

 

så en ordentlig manifold er ikke et møst, men kan vær kjekt og ha..

 

hvem var dette? har du en link? lenge siden jeg har kikket på de engelske forumene nå.. :( mye interesant lesestoff der.. :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...